Hoofdmenu

kinderen op school

Gestart door karin, 18/02/2005 om 14:35:57

karin

hallo allemaal,
ik heb jullie hulp nodig.Na 6 jaar in het buitenland gewoond te hebben,wonen we weer in Nl.IK schrik enorm van de anti marokkaanse gevoelens en wordt er door mijn schoolgaande kinderen ook mee geconfronteerd.Mijn jongste zoon van 10 komt met verhalen thuis waaruit blijkt dat het groepje marokkanse jongens uit zijn klas in alles tegen de rest van de klas is.Het taal gebruik over en weer is niet mis.....Rot marokkaan en van de andere kant "ik maak je dood".De school weet niet echt wat ze moeten doen.Graag zou ik zelf met de moeders of vaders in kontakt komen omdat ik denk dat als wij vriendelijk met elkaar omgaan de kinderen dan wel volgen.Zit ik er helemaal naast en hoe kom ik in kontakt.Kan ik marokkaanse moeders gewoon op de thee bij mij thuis uitnodigen of kan dat helemaal niet.Willen jullie wat suggesties doen??
Dank

miss.F.

Citaat van: karin op 18/02/2005 om 14:35:57
hallo allemaal,
ik heb jullie hulp nodig.Na 6 jaar in het buitenland gewoond te hebben,wonen we weer in Nl.IK schrik enorm van de anti marokkaanse gevoelens en wordt er door mijn schoolgaande kinderen ook mee geconfronteerd.Mijn jongste zoon van 10 komt met verhalen thuis waaruit blijkt dat het groepje marokkanse jongens uit zijn klas in alles tegen de rest van de klas is.Het taal gebruik over en weer is niet mis.....Rot marokkaan en van de andere kant "ik maak je dood".De school weet niet echt wat ze moeten doen.Graag zou ik zelf met de moeders of vaders in kontakt komen omdat ik denk dat als wij vriendelijk met elkaar omgaan de kinderen dan wel volgen.Zit ik er helemaal naast en hoe kom ik in kontakt.Kan ik marokkaanse moeders gewoon op de thee bij mij thuis uitnodigen of kan dat helemaal niet.Willen jullie wat suggesties doen??
Dank

misschien is het handiger om samen met de schoolleiding en de ouders bijeen te komen. Marokkaanse vrouwen op de thee vragen helpt denk ik niet want zij ruzien namelijk niet op de school. Een belangrijk taak hierin is weggelegd voor de leerkrachten, zij dienen actie te ondernemen wanneer hun leerlingen wangedrag vertonen.

Dora

beste karin,

om te beginnen is het belangrijk om dit probleem kenbaar te maken bij de andere ouders en natuurlijk bij het schoolhoofd. nadat het schoolhoofd hiervan op de hoogte is kunnen er maatregelen genomen worden. denk aan informatie avonden voor ouders en debatten.

wij hebben laatst een GGd'er uitgenodigt om de moeders toe te spreken over "Hoe voed ik mijn kind op". dit doen wij meerdere malen in een jaar, en elke keer over een ander ond. hiervoor ging het over kinderziektes,

neem contact op met het hoofd en kijk wat ze ervan vinden. het bespreken namelijk op het schoolplein met andere ouders zal niet tot een goed resultaat zorgen.

gegroet L_L

Isefrawen

Lang leve Balkenende en zijn rechtse boevenclub met als uitgangspunt: Wilders, de politieke randfiguur van Nederland.

Dit krijg je ervan zodra een politiek apparaat het individuele doen gaat samenkoppelen met een collectief beleid ten opzichte van een groep "allochtonen".

Samariaan

lastige situatie karin,
vooral omdat je ook zo snel mogelijk reslutaat wilt zien - elke extra school op deze manier moet een hel zijn, en normaal duurt het een tijdje voordat zoiets is opgelost, of is genormaliseerd. Als dat tenminste gebeurd,

Maar zoals eerder gezegd, de eerste logische stap is om het formeel aan te pakken via docenten e.d., een advies is om bijvoorbeeld ook om dingen te organiseren voor de kinderen, bijvoorbeeld bepaalde activiteiten waarin ze als mensen in gemixte groepen moeten samenwerken, ik noem maar wat. Dat werkte altijd vroeger bij ons tenminste.

karin

jeetje, wat snel al die reakties.Dank jullie wel.Grappig dat jullie allemaal het advies geven het via school te laten lopen.Mijn gevoel zei me juist,het eens buiten schooltijd te proberen.
Op school doen zij ook hun best.Ze proberen inderdaad de groepen te mengen en het samenwerken met jongens en meisjes te bevorderen.Toch werkt het nog niet echt.Ik vraag me dan ook af of jongens van 10 nog wel met meisjes mogen samenwerken van huis uit.
Ik heb zoveel vragen omdat ik eigenlijk geen enkele marokaanse vader of moeder ken.Geen idee van hun manier van opvoeden en wat hen bezig houdt.

Dora

en wat denk je van "jouw kind mijn kind"???

als je het programma "jouw vrouw mijn vrouw" kent dan begrijp je wat ik bedoel ;)

karin

lopende lach,
leg uit.Ik ken het progeamma niet.Kijk weinig tv.

Dora

2 gezinnen ruilen van "vrouw" voor een bepaalde perioden. het kan dus zo zijn dat een vegatarische vrouw bij een fastfood familie terucht komt :)..is soms echt grappig om te zien..maar kan ook heel emotioneel worden...omdat sommige het niet meer aankunnen..nu hoeft dat natuurlijk niet zo erg bij jullie te zijn..

maar stel je neemt een marokkaans kind een weekend bij je in huis en een marokaans familie een nl kind...leren elkaar kennen..misschien dat ze anders tegen dingen gaan aankijken...

Dora

sorry maar moet nu echt..mijn soap begint zo :)...

karin

lopende lach.
Geweldig leuk idee.Moet nu nog een "slachtoffer"zien te vinden en kijken of mijn kinders er aan mee willen werken.Vele vraagtekens.Je hoort nog.NIet zo een,twee,drie uit te voeren

Isefrawen

ey Karin,

een "marokkaans" gezin verwacht wel dat je minstens één keer in de week couscous kan maken he... je mag die couscous ook met gehaktballen serveren met een gekruid sausje ofzo... pas wel op dat die ballen van een ritueel geslachte rund/schaap is he... :P geen gehaktballen van de C1000 ;)

karin

Jonash Icf,
moest errug om je lachen......Heb je ook nog goeie raad?

Isefrawen

Citaat van: karin op 18/02/2005 om 16:22:43
Jonash Icf,
moest errug om je lachen......Heb je ook nog goeie raad?

ah, grijp eens een kookboek in de biebliotheek... of bedoelde je dat niet :D

je zou kunnen beginnen met het voorlichten van je eigen kinderen, dat ze niet zomaar alles moeten geloven wat er in media over "Marokkanen"wordt gezegd en geschreven... je mag nooit een hele groep over 1 kam scheren, maar goed dat wist je vast wel... kinderen discrimineren elkaar nooit zomaar, ze zijn van nature goed ingesteld. wanneer hun ouders/omgeving(radio&Teevee) ze verkeerde dingen vertellen raken zij ook geradicaliseerd. en dat geld zowel voor de allochtone als autochtone gezinnen.

karin

Zo ver was ik zelf ook al anders had ik deze vraag niet gesteld.
Ik zoek interaktie,of zoiets.
Nog een vraagje,heeft iemand van jullie marokkaans bloed,familie of praat ik met mensen zoals ik ,die er vanaf de buitenkant naar kijken?
Niet lullig bedoeld.