echte amazigh recepten/ maaltijden

Gestart door Hadou, 17/02/2005 om 18:38:06

Sa3ieD

Taghifiennnnnnnnn, lekker ontbijten met taghifien :-p

ameziane

Taghifien? Nooit van gehoord.

Wij noemen die 'Remsemen'.

Sa3ieD

Aith Wayagher noemen het Taghifin

Kahina

wij (izenayen) noemen het mafrouq.

Sabadilla

Remsemman met wat kaas ertussen heerlijk!!! Vooral als het nog warm is dan smelt de kaas.

miss.F.

Citaat van: miss.F. op 28/03/2005 om 15:21:54
Citaat van: Kahina op 28/03/2005 om 15:06:12

D'r ging iets even mis maar wou even dit meedelen:

Er waren 3 mannen die eens eten wouden naar moskee wouden brengen: een awayigher, een ekzeney en een ait touzine (volgens mij, weet het niet meer zeker). Alle drie gaven aan wat ze zouden brengen: de awayegher zou taghifien meenemen, de ekzeney rmafrokh en de ait touzine lemsemmen. En toen de dag daar was zagen ze dus dat ze precies hetzelfde hadden meegenomen, hihihih. is echt gebeurd hoor

miss.F.

Citaat van: Eazy_MbTiza op 02/03/2005 om 13:15:27
aman i netwan (voor de aith wayagher onder ons ...oftewel gewoon arfis)

Nee, nee, nee. Hier hebben we het al eerder over gehad; aman i netwan dat is een eitje gekookt in water en olijfolie dus geen arfis e ye mieneer!!!!

athsaynou

Taghifinh natuurlijk... :)

Dora

Citaat van: Tamza op 28/03/2005 om 00:39:01
L_L-buqrunis

hahaha...tabouharest..;D

wel net de vissoort waar ik het meest van walg..:(

Dora

Citaat van: Kahina op 28/03/2005 om 15:06:12

heee ben jij ook van "onze l'marqa"..wat leuk :)

Laysa

Citaat van: Tamza op 28/03/2005 om 00:56:42
Ja, en dan koeiepoten flamberen. Haha

WICKED

Jij maakt dingen eetbaar die niet eetbaar horen te zijn ... Tamza stoofschotel; men neme een kadaver van een rat, beetje slangensem erbij, uitjes, knoflook laten fruiten ... Het verkeerde gedeelte van een kogelvis, een beetje bleek erbij en tien minuten laten sudderen ... Na 30 minuten besprenkelen met wat rattegif et voila: een culinair hoogstandje waar je nooit meer van bijkomt ...

;)

Samariaan

Citaat van: ameziane op 28/03/2005 om 15:03:40
Taghifien? Nooit van gehoord.

Wij noemen die 'Remsemen'.

Leek ook toen ik Filipino sprak toen ik om een Taghifith vroeg in een blijkbaar Nadoranen  bistro.

Ik weet niet maar als ik mensen 'remsemen' hoor zeggen, heb ik er minder trek in dan wanneer iemand Taghifien zegt.

Sa3ied dat ziet er trouwens echt lekker uit. Lekker met honing en thee.

allasian

figuig_city

Hallo allemaal, ik zag laatst een bericht van iemand uit figuig, ze had het over trid. ik kom ook uit figuig en trid is een bekend gerecht bij ons. Verder ken ik weinig mensen in nederland die uit figuig komen. Buiten mijn eigen familie uiteraard. Misschien vind je het leuk om met me te chatten/msnen ik hoor nog wel van je hoop ik.

Liefs figuig_city