Hoofdmenu

Moske Casablanca

Gestart door Adhwir, 04/03/2001 om 19:35:33

Adhwir

Azul Felawen

Iemand had het nog over de oplichting en onderdrukking rondom de bouw van de moske van hassan2 in casa blanca.

Now ik was er zelf getuig van, op een dag kwamen politie agenten op de markt van onze dorp en arresteerden onder andere mijn twee broertjes en een buurman van ons, na dat ze de <kayed> van het dorp lieten weten dat ze niet meer dan een bepaalde bedrag konden betalen.

De burgemeester die eiste van hun dat ze meer betalen anders gaan ze de bak in.

Belachlijk gewoon dat die man een moske wil bouwen koste wat het kost.

Wacht even

Toen mijn broer het paspoort wil aanvragen moest hij +/- 400 Dirham betalen betalen voor de moskee, en toen hij het Paspoort van de bergemeester moet ontvangen moest hij weer +/- 400 betalen. :o

Ik vind dat wij hierven lessen moeten leren om veranderingen in hun politiek te brengen.
Waarvoor hebben wij die moskee/Paleis  nodig!?

Only Amazigh

Azul Felawen
Ja man, hoeveel denk je dat mijn vader moest betalen, en nog op zijn oude dag.

Geloof me maar die zogenaamd arabieren zijn dom bezig, ze willen dat tamazgha een arabisch land wordt, maar tamazgha wil het niet hebben.

Kijk naar tunesie, daar worden de imazighen niet meegerekent in de statistiek, maar imazighen zijn er, en ze leven nog.

Keep faitying against the haters of tmazight.

mohamed007

De leiders in ons land zijn het doel van de Moskee vergeten. Huis van Allah en centrum voor godsdienst en onderwijs. Tegenwoordig pronken de arabische leiders met hun mooie moskeen lees paleizen en verspillen geld voor niets. Het gaat niet om de grote en schoonheid van een moskee maar om het rendement en de doel die het dient.

AZUUUUULLLL
nog dames uit de buurt van Taghilast????
hoor graag van jullie

tram

nou dat was niet nodig, er zijn genoeg mosk in marokko.
hij had het geld beter in fabieken moet steken, maar ja hij wou een naam achterlaten.
en waar is ie nu? eronder...

temsamaan

wel nu is hij hopelijk in hel aan het betalen  voor al die misere die hij heeft achter heeft gelaten  en die moskee je kunt beter dat geld in onderwijs en gezondheid investeren  want de manier hoe die te werk zijn gegaan om geld bijeen te rapen is wel degelijk harem en niet volgens het boekje gegaan maar wat wil je als een paar debielen  hebt die over ons regeren

Samariaan

ik was een keer nog weggejaagd bij die moskee , omdat ik met mn voeten in de lucht lag de relaxen daar, ook toen een van die beveilig mannetjes langskwam. He took it personal. Ik had later begrepen dat je voet in iemands gezicht in de Arabische wereld een belediging is? Blijkbaar valt met een minirok daar rondlopen en de moskee bekijken niet onder die beledigingen (zoals als die touristen dat doen).

Die moskee slaat inderdaad nergens op. Is het je opgevallen wat voor krottewoningen staan onder de schaduw van die moskee. Heel ironisch.

Masja

heel ironisch? dat is nog te zacht uitgedrukt!! het slaat werkelijk nergens op, het is gewoon onrechtvaardig
hoe kan iemand nog die moskee binnengaan om te bidden.....
uiterlijk vertoon, kwam dat dan niet op de laatste plaats....?

ameziane

Officieel heet het dat de Marokkanen vrijwillig donaties hebben gedaan om de moskee te bouwen. Maar het was gewoon afpersing.
Dictators in de wereld hebben last van grootheidswaan, ze willen elkaar overtreffen door kolossale gebouwen neer te zetten.Het schijnt dat Saddam ook bezig was om de grootste moskee te bouwen.Maar dat is dus niet doorgegaan.

Samariaan

Citaat van: ameziane op 11/07/2004 om 21:15:03
Officieel heet het dat de Marokkanen vrijwillig donaties hebben gedaan om de moskee te bouwen. Maar het was gewoon afpersing.
Dictators in de wereld hebben last van grootheidswaan, ze willen elkaar overtreffen door kolossale gebouwen neer te zetten.Het schijnt dat Saddam ook bezig was om de grootste moskee te bouwen.Maar dat is dus niet doorgegaan.

nee niet afgemaakt, het skelet staat we wel al. Als het op een dag wordt afgemaakt zal het de grootste zijn ter wereld geloof ik. Al die projecten vallen ook onder het nationalisme, kijk hoe groot we zijn en kijk wat we kunnen bereiken. Wordt er gewoon moe van.

ameziane

Citaat van: MohamedUK op 11/07/2004 om 21:18:14
Citaat van: ameziane op 11/07/2004 om 21:15:03

nee niet afgemaakt, het skelet staat we wel al. Als het op een dag wordt afgemaakt zal het de grootste zijn ter wereld geloof ik. Al die projecten vallen ook onder het nationalisme, kijk hoe groot we zijn en kijk wat we kunnen bereiken. Wordt er gewoon moe van.
Ja, ik las in de krant(ik meen 2 jaar geleden) een bericht waarin stond dat Saddam de Koran liet opschrijven maar dan gebruikmakend van zijn eigen bloed als inkt! Zo zie je maar dat dictators religie (mis)gebruiken om maar vroom over te willen komen...