Hoofdmenu

Ondernemen in Arif ?

Gestart door IIAwaryagherII, 15/02/2005 om 17:14:05

IIAwaryagherII

Zijn er nog mensen met plannen/ideën onder ons om ooit, als de situatie dat mogelijk maakt iets te willen ondernemen in Arif?
Zo ja wat?
Zo nee waarom?

Samariaan

Persoonlijk geen ondernemer, ook geen plannen daarvoor, maar lijkt me op het eerste gezicht een cultuur-shock daar een business beginnen. Net zoiets als uitleggen dat de wereld niet plat is, en dan verbaast zijn datje rare blikken krijgt.

Urisis

Azul
Ik ben wel mee bezig en ik wil iets beginnen in mijn Arif voor tourist. Ik vind het juist dat wij voor ons Arif moeten vechten om hem te ontwikkelen (qua alle sectoren) en niet alleen bla bla bla van uit het buitenland waar je zogenamde "vrijheid" Is

allasian

IIAwaryagherII

Anir

Toerisme is inderdaad een goed idee, maar het mag geen plaats zijn waar westerlingen komen om onze meisjes te misbruiken voor geld.

IIAwaryagherII

Citaat van: Urisis op 15/02/2005 om 18:26:44
Azul
Ik ben wel mee bezig en ik wil iets beginnen in mijn Arif voor tourist. Ik vind het juist dat wij voor ons Arif moeten vechten om hem te ontwikkelen (qua alle sectoren) en niet alleen bla bla bla van uit het buitenland waar je zogenamde "vrijheid" Is
azul
Helemaal mee eens, we blerren wel vaak dat de overheid niets doet en dergelijke, maar de animo om zelf wat te doen daar is vrij laag bij ons.
Tourisme is zeker intressant, maar oow zo belangrijk is de industrie, immers zijn daar de banen te behalen.
het is bijzonder triest dat er zo weinig mensen zijn die echt initiatief tonen als het hun land van herkomst betreft.
Zoals je terecht steld, zitten de mensen in Arif niet alleen te wachten om mensen die ''azul'' roepen ipv sallam, maar toch echt vooral op economische verbeteringen.
Ik denk dat wij met zn allen een heel andere face zouden kunnen geven aan Arif, als we bereid waren mee te denken en de handen uit de mouwen te steken.

Masja

Citaat van: Anir op 15/02/2005 om 21:48:00
Toerisme is inderdaad een goed idee, maar het mag geen plaats zijn waar westerlingen komen om onze meisjes te misbruiken voor geld.

en dat is wat ze in agadir doen..  ik heb ze bezig gezien daar, meisjes zwanger maken en pleite, en trouwens de pedo's niet te vergeten, met hun vette portemonnee jongetjes lokken , walgelijk zeg

Masja

[
Citeer
ewa qa D modir,mishyughen ??
Citeer

in het joods zeggen ze mesjogge, bijna hetzelfde dus

allasian

Citaat van: Masja op 15/02/2005 om 23:06:49
in het joods zeggen ze mesjogge, bijna hetzelfde dus
Welke joods?Hebreeuws of jiddis en wat betekent mesjogge dan ?

miss.F.

Citaat van: IIAwaryagherII op 15/02/2005 om 17:14:05
Zijn er nog mensen met plannen/ideën onder ons om ooit, als de situatie dat mogelijk maakt iets te willen ondernemen in Arif?
Zo ja wat?
Zo nee waarom?

Ondernemen in een dergelijk gebied brengt niet alleen geld maar ook verloedering met zich mee.  Het is maar de vraag of je wilt dat jouw regio hier slachtoffer van wordt.

IIAwaryagherII

Citaat van: miss.F. op 17/02/2005 om 14:00:24
Zo ja wat?
Zo nee waarom?

Ondernemen in een dergelijk gebied brengt niet alleen geld maar ook verloedering met zich mee.  Het is maar de vraag of je wilt dat jouw regio hier slachtoffer van wordt.
Azul missF,
Zou me willen uitleggen wat je bedoeld met verloedering?
Geld zit er altijd in, echter is industrie van groots belang voor onze regio, die 99% van alles in de schappen te danken heeft aan invoer uit plaatsen elders.
Daarnaast mag je niet over het hoofd zien, dat wanneer jij met een goede onderneming komt, er meer ondernemingen zich zullen vestigen.
Soms werkt het als met een domino effect :)

miss.F.

Citaat van: IIAwaryagherII op 17/02/2005 om 14:31:25
Zo ja wat?
Zo nee waarom?

Azul missF,
Geld zit er altijd in, echter is industrie van groots belang voor onze regio, die 99% van alles in de schappen te danken heeft aan invoer uit plaatsen elders.
Daarnaast mag je niet over het hoofd zien, dat wanneer jij met een goede onderneming komt, er meer ondernemingen zich zullen vestigen.

wat ik ermee bedoel is dat je het risico lootp dat er veel bedrijevn, mensen (toersiten) zich gan vestigen, waardoor de zeden en de gewoontes van de regip opgaan in de nieuwe cultuur. En dat kan verloedring met zich meebrengen (hoop dat je mijn gedachtekronkel nu wel begrijpt)

IIAwaryagherII

Citaat van: miss.F. op 17/02/2005 om 14:33:42
Citaat van: IIAwaryagherII op 17/02/2005 om 14:31:25
Zo ja wat?
Zo nee waarom?

Azul missF,

wat ik ermee bedoel is dat je het risico lootp dat er veel bedrijevn, mensen (toersiten) zich gan vestigen, waardoor de zeden en de gewoontes van de regip opgaan in de nieuwe cultuur. En dat kan verloedring met zich meebrengen (hoop dat je mijn gedachtekronkel nu wel begrijpt)
haha bedankt voor je uitleg.
Maar MissF onze regio heeft werk nodig anders dreigen we zoiezo mensen daar kwijt te raken.
Mensen met een gedegen opleiding verkiezen nu al of europa of het westen, en wij blijven daar slechts met laag opgeleiden en ouderen achter, dit mag niet onze toekomst wezen voor onze regio.
We mogen niet exporteurs worden van mensen, dit is een schande eigenlijk.
De mensen moeten gestimuleerd worden mee te denken, en te werken aan heropbouw en struturele verbetering van de leefomstandigheden van onze volkeren.
Bovendien zien zij zichzelf niet bepaald als een soort attractie voor de touristen, en zijn zij mensen die een toekomst willen hebben.
Het kan ten nadele zijn voor ons de touristen, echter is vermaak hierin ondergeschikt aan noodzaak :)

Azul.