Hongerjaren Arif

Gestart door Samariaan, 15/02/2005 om 13:49:02

MBTiza

M'n opa en z'n gezin(pa & co) waren richting Tetouan vertrokken op zoek naar eten, m'n opa is daar z'n broer en zijn kinderen kwijt geraakt, m'n opa en z'n oudere broer waren met twee zussen getrouwd, tot op de dag van vandaag heeft m'n vader z'n bloedneven en nichten niet meer terug gezien.

In de jaren 80 ging een man uit naburig dorp toeren in de gharb, daar aangekomen raakte hij dus in gesprek met een eigenaar van een tankstation, deze vertelde hem dat hij oorspronkelijk uit de Rif kwam en daar al woont sinds de hongerjaren woont en vertelde deze man dat ie uit mijn dorp kwam. Pas veel later kwam het bij deze man op om te vragen wie deze man z'n vader was, hij vermoedde dat het dus de bloedneven van m'n vader zijn. Ze spraken trouwens alleen nog het Arabisch.


athsaynou

Citaat van: lcf op 06/07/2005 om 22:55:03


Er waren moeders die hun kinderen voor de gek hielden door stenen in een pan te gooien met water en te laten koken totdat de kinderen in slaap vielen. Onze ouders hebben deze tijdperk allemaal meegemaakt, er was gewoon niks te eten.

Dit heb ik gehoord op een Islamitische bandje...(ben de naam ervan vergeten)

athsaynou

Maar over de Hongerjaren in Arif.. mijn vader vertelde dat iedereen vertrok om toch zo iets binnen te krijgen voor het gezin..ze gingen vooral naar er3aawh..erg triest vind ik het..