Wie heeft er nog Banque Sha'bie?

Gestart door IIAwaryagherII, 14/02/2005 om 23:04:33

IIAwaryagherII

Citaat van: MissyR op 15/02/2005 om 00:02:58
Ik zou zeggen, bel m op, en vertel het eens..;)
Zal ik zeker doen, en ook meteen die anderen even bellen, shem razja waha ;)

MissyR

Citaat van: IIAwaryagherII op 15/02/2005 om 00:07:17

hahaha.. My lips are sealed.. of zoiets :P

IIAwaryagherII

Citaat van: MissyR op 15/02/2005 om 00:09:17
Citaat van: IIAwaryagherII op 15/02/2005 om 00:07:17

hahaha.. My lips are sealed.. of zoiets :P
hehehe aight ;) hoe meer mensen weg bij deze oplichters hoe beter.

Azul.

Sa3ieD

Ik snap sowieso niet waarom mensen hun geld op een buitenlandse bank zetten. ERG aso, de maatschappij waarin je woont loopt zo geld mis. Wat heeft het voor zin dat je geld wordt geinvesteerd in een land waar je geen fuck mee te maken hebt in je dagelijks leven. Als je je niet met illegale praktijken bezig houdt of de belastingdienst probeert te ontwijken hoor je je geld gewoon op een Nederlandse bank te zetten.

Mijn geld zal ik dan ook never nooit op een Marokkaanse bank zetten. Een bank hoort de maatschappij te dienen aangezien het geld wat op die bank staat aan de maatschappij toe behoort. In Marokko is dat niet het geval.

AdamX

ik denk dat dat verleden tijd is geld sparen bij de marokkaanse bank, tenzij je daar handel hebt. met de komst van de euro en al die bankpasjes  kan ej nu overal geld opnemen of gewoon geld  van hier mee nemen als je op vakantie gaat.

ik gebruik die bank nu alleen voor de verzekering en het bedrag dat ik daarop heb stelt niet veel voor.

allasian

Citaat van: Sa3ieD op 15/02/2005 om 00:21:25
Ik snap sowieso niet waarom mensen hun geld op een buitenlandse bank zetten. ERG aso, de maatschappij waarin je woont loopt zo geld mis. Wat heeft het voor zin dat je geld wordt geinvesteerd in een land waar je geen fuck mee te maken hebt in je dagelijks leven.
Sommige hebben heel veel geld op de marokkaanse bank maar hier in Nederland "Tgeressen gi SOCIAL".Ja die zijn niet gek,hoor.

ameziane

Citaat van: AdamX op 15/02/2005 om 00:31:19
ik gebruik die bank nu alleen voor de verzekering en het bedrag dat ik daarop heb stelt niet veel voor.
Bij mij ook zo. Je moet zorgen dat het saldo net genoeg is om de verzekeringspremie te laten afschrijven.

P.S. Ik heb een rekening bij de Banque Commerciale (albank Tijari).

Samariaan

Citaat van: Uchan op 14/02/2005 om 23:47:13

wat wel is bij de nederlandse banken ( en ik geloof ook bij elke normale bank ) is dat zij een bepaald percentage van wat er bij hun binnen komt aan geld ze daarmee iets terug moeten doen voor het volk in dat gebied.
een voorbeeld is: investeren in bouwprojecten, dat veroorzaakt werkgelegenheid.

zo doe je als bank wat terug voor de mensen die vertouwen in je stellen door hun je zuur verdiende centen in bewaring te geven.

je bedoelt sponsering? Kan me verder niet voorstellen dat een bank die er op uit is om winst te maken zich gaat gedragen als verlengstuk van de overheid.

IIAwaryagherII

Azul.
Alle banken investeren zij het in projecten en/of beleggingen e.d.
Tevens hebben banken veel belang in de politiek, je kan dan denken aan bv rente verlagingen of verhogingen, belasting e.d, deze kunnen onder aandringen van de overheid wel degelijk te beinvloeden zijn.
Steekpenningen zijn dan ook in een land als marokko een gewone zaak van de wereld, daar de belangen veelal door elkaar lopen.
Wat simpelweg blijft is dat vooral deze bank, na slechte service ook nog eens foute adviezen geeft aan instellingen die wat voor de Rif, willen betekenen op economisch/industriele niveau.
Veel mensen met een dergelijke voornemen wenden zich ter info, tot dergelijke instanties, als banken en overheid instanties en locatie.
Daar deze bank al jaren het slechte voorbeeld geeft van een redelijke en onpartijdige bank instelling, die alleen meewerkt mits het ten goede komt aan intiatieven gericht op het westen van marokko,is zelfs maar een kleine euro laten bij hun een te betreuren.
Haar jarenlange monopolie positie heeft een niet al te beste indruk achtergelaten bij mensen die wat wilden ondernemen in de Arif, en ook mensen die vanuit hier dingen wilden ondernemen werd hen per advies afgeraden(vraag me niet waar, wat of wanneer ;) )
Honden zijn het, en bovendien ben je voor de verzekering vele malen beter af bij de wafa bank of elders, met hun betere voorzieningen als het aan komt op het overlijden van iemand.

Azul.