Wie heeft er nog Banque Sha'bie?

Gestart door IIAwaryagherII, 14/02/2005 om 23:04:33

IIAwaryagherII

Na al die verhalen die bekend zijn geworden, van bedrog over deze bank.
Ook ondanks alle gelden die vanuit ons midden (Riffijnen) komen, word er geen moer geinvesteerd in de Arif door die gieren.
Vraag me af hoeveel mensen nog deze honden aan het spekken zijn met Riffijns geld?

Azjdhiedh

azul,

veel riffijnen blijven doorgaan met spekken inderdaad.
vooral de ouderen schijnen dit niet te begrijpen..!!
ik zet mn geld liever op een nederlandse bank, zouden alle anderen ook moeten doen, da zullen ze wel voelen dan.

MissyR

#2
is het niet dat je dan ook alvast regelt hoe je naar marokko word vervoerd als je overlijdt.. dat je daar dan geld voor "spaart" ?

Azjdhiedh

ja dat klopt volgens mij wel.
maar ik denk dat je dat ook wel met een nederlandse uitvaartmaatschappij kan regelen. ik laat me liever over aan niet-moslims mocht ik hier sterven, dan aan degene die niks anders doen dan uitbuiten.

AdamX

ik heb geen andere keuze, ik  heb een verzekering bij ze afgesloten.

AdamX

Citaat van: Uchan op 14/02/2005 om 23:31:05
ja dat klopt volgens mij wel.
maar ik denk dat je dat ook wel met een nederlandse uitvaartmaatschappij kan regelen. ik laat me liever over aan niet-moslims mocht ik hier sterven, dan aan degene die niks anders doen dan uitbuiten.

wat is er mis met hun verzekering? zij regelen toch  ook alles en betalen zelfs de begravenis  in marokko enz..

Azjdhiedh

Citaat van: AdamX op 14/02/2005 om 23:32:28
Citaat van: Uchan op 14/02/2005 om 23:31:05
ja dat klopt volgens mij wel.
maar ik denk dat je dat ook wel met een nederlandse uitvaartmaatschappij kan regelen. ik laat me liever over aan niet-moslims mocht ik hier sterven, dan aan degene die niks anders doen dan uitbuiten.

wat is er mis met hun verzekering? zij regelen toch  ook alles en betalen zelfs de begravenis  in marokko enz..

zij regelen ook dat er geen ene cent wordt geinvesteerd in arif, maar alles overgeheveld wordt naar rabat of casa..!!

AdamX


IIAwaryagherII

Citaat van: AdamX op 14/02/2005 om 23:32:28
Citaat van: Uchan op 14/02/2005 om 23:31:05
ja dat klopt volgens mij wel.
maar ik denk dat je dat ook wel met een nederlandse uitvaartmaatschappij kan regelen. ik laat me liever over aan niet-moslims mocht ik hier sterven, dan aan degene die niks anders doen dan uitbuiten.

wat is er mis met hun verzekering? zij regelen toch  ook alles en betalen zelfs de begravenis  in marokko enz..
Broeder ik hoop dat je er niet mee geconfronteerd word, maar ik heb een ellende met hun meegemaakt.
Zij weigerden zelfs vervoer te regelen, en moest zelf alles regelen.
Het waren de nederlandse maatschappij die alles deed voor ons, bij hun kreeg ik slechts te horen dat het hun niets doet.
Echte honden wallah, dan nog liever de Wafa bank.
Ook geven ze slechts 2 personen kaartjes voor mee gaan op begravenis, terwijl bv de wafa bank 3 of meer erkend.
Trust me als het alleen om die verzekering gaat, ga je spijt van krijgen, vraag maar rond aan mensen met ervaring met hun.
Bovendien idd, stoppen ze het geld in Rabat, en Rif krijgt niets , nada!
Racisten zijn het, en ben beter af bij de nederlanders af dan bij hun, spreek uit ervaring.

Azjdhiedh

Citaat van: AdamX op 14/02/2005 om 23:39:33
en de nederlandse wel dan?

je kunt niet verwachten van een nederlandse bank dat ze in arif gaan investeren..
wat wel is bij de nederlandse banken ( en ik geloof ook bij elke normale bank ) is dat zij een bepaald percentage van wat er bij hun binnen komt aan geld ze daarmee iets terug moeten doen voor het volk in dat gebied.
een voorbeeld is: investeren in bouwprojecten, dat veroorzaakt werkgelegenheid.

zo doe je als bank wat terug voor de mensen die vertouwen in je stellen door hun je zuur verdiende centen in bewaring te geven.

de marokkaanse overheid laat trouwens geen buitenlandse investeringen toe in arif.
vandaar dat men niet meer opent dan een cafe of bakker, verder zijn verscheidene europese bedrijven afgewezen , omdat ze zich in arif wilde vestigen.
deze kregen de mededeling dat er nog genoeg ruimte was in zuid marokko.

IIAwaryagherII

Citaat van: MissyR op 14/02/2005 om 23:26:38
is het niet dat je dan ook alvast regelt hoe je naar marokko word vervoerd als je overlijdt.. dat je daar dan geld voor "spaart" ?
Kan je ook doen, maar je moet dan wel veel zelf gaan regelen.
beter is het gewoon eventueel een verzekering af te sluiten, maar zo niet kan je met 3000 euros ver genoeg komen.
Zo veel is het echt niet namelijk :)

MissyR

Citaat van: IIAwaryagherII op 14/02/2005 om 23:47:35
Citaat van: MissyR op 14/02/2005 om 23:26:38
is het niet dat je dan ook alvast regelt hoe je naar marokko word vervoerd als je overlijdt.. dat je daar dan geld voor "spaart" ?
Kan je ook doen, maar je moet dan wel veel zelf gaan regelen.
beter is het gewoon eventueel een verzekering af te sluiten, maar zo niet kan je met 3000 euros ver genoeg komen.
Zo veel is het echt niet namelijk :)

weet k veel, weet niet eens wat mne pa doet..
Volgens mij hed hij dat ook nog

IIAwaryagherII

Citaat van: MissyR op 14/02/2005 om 23:54:43
Citaat van: IIAwaryagherII op 14/02/2005 om 23:47:35
Citaat van: MissyR op 14/02/2005 om 23:26:38
is het niet dat je dan ook alvast regelt hoe je naar marokko word vervoerd als je overlijdt.. dat je daar dan geld voor "spaart" ?
Kan je ook doen, maar je moet dan wel veel zelf gaan regelen.
beter is het gewoon eventueel een verzekering af te sluiten, maar zo niet kan je met 3000 euros ver genoeg komen.
Zo veel is het echt niet namelijk :)

weet k veel, weet niet eens wat mne pa doet..
Volgens mij hed hij dat ook nog
Veel mensen hebben nog steeds deze vervloekte bank en soms vooral voor de overlijdensverzekering.
Maar wanneer het uitkomt op hun daden zijn ze zoals alle marokaanse instanties zijn, namelijk ''niet thuis''.
Beter voor je pa, als hij nog steeds bij deze bedriegers een rekening heeft, om des noods maar over te stappen naar de wafa bank.
Heeft hij veel meer voordelen bij namelijk, grotere vergoedingen, letterlijk alles word geregeld en bovendien straf je meteen de bedriegers mee, de lbank van de Listiqlal (schaabie) ;)

MissyR

Ik zou zeggen, bel m op, en vertel het eens..;)

Azjdhiedh

hahahaha..kan hij em geen mailtje sturen lijkt me wel zo veilig