Bah, bah, bah en nog eens BAH!!

Gestart door miss.F., 14/02/2005 om 15:21:56

miss.F.

Arrestatie VN-militairen wegens verkrachtingen

Uitgegeven: 14 februari 2005 12:14

KINSHASA - Zes Marokkaanse militairen van de vredestroepen van de Verenigde Naties in Democratische Republiek Congo zijn opgepakt omdat ze verdacht worden van seksueel misbruik van minderjarigen. Dat heeft de BBC op gezag van Marokkaanse functionarissen maandag gemeld.

Volgens de functionarissen zijn het hoofd van het Marokkaanse contingent in Congo en zijn plaatsvervanger uit hun functie gezet. Het optreden van Marokko komt een maand na de publicatie van een VN-rapport over verkrachtingen door vredestroepen in Congo. In het onderzoek werd melding gemaakt van 72 mogelijke verkrachtingen van vrouwen en kinderen.

Behalve uit Marokko komen de vermoedelijke daders uit Frankrijk, Urugay, Pakistan, Nepal, Tunesië en Zuid-Afrika. De VN-vredesmissie in Congo moet helpen de orde te herstellen, nadat een burgeroorlog in het land van 1998 tot 2003 naar schatting 2,5 miljoen levens eiste.

Bron: nu.nl

Isefrawen

Vreemd dat ze het artikel beginnen met "zes marokkaanse militairen", terwijl ze verderop nog een aantal "vermoedelijke" plegers uit andere landen opsommen... de hetze rondom marokkanen is in de nederlandse media toch compleet?

vreemde artikel...

Isefrawen

best een kunst om eerst een bepaalde groep uit te kiezen waarop de nadruk gelegd moet worden om later wat "bijkomende feitjes" te vermelden die toch niet lang blijven hangen... het blijven die vervloekte marokkanen die vrouwen en kinderen verkrachten...

je zou het bijna kunst noemen hoe die haatcampagne van de nederlandse media te werk gaat... :P

VS

Je trekt volgens mij te snel een conclusie. Het kan ook zijn dat deze Marokkanen de eersten die opgepakt zijn in dat schandaal en waarbij de Marokkaanse overheid dat heeft toegegeven. De rest van die landen steekt zijn kop wijselijk in het zand. Die willen natuurlijk niet bekend staan als een exporteur van verkrachters en moordenaars.

Isefrawen

er staat toch heel duidelijk in dat laatste alinea dat "behalve uit Marokko de vermoedelijke daders uit die en die landen komen"

hiermee geven ze toch te kennen dat ook marokko nog 'vermoedelijk' is?

Citaat van: VerbalSmaeel op 14/02/2005 om 16:00:34
Je trekt volgens mij te snel een conclusie. Het kan ook zijn dat deze Marokkanen de eersten die opgepakt zijn in dat schandaal en waarbij de Marokkaanse overheid dat heeft toegegeven. De rest van die landen steekt zijn kop wijselijk in het zand. Die willen natuurlijk niet bekend staan als een exporteur van verkrachters en moordenaars.

Klopt, Marokkaanse autoriteiten hebben een verklaring afgegeven. De rest zwijgt (nog). Siert die autoriteiten dat ze dit niet simpelweg in een doofpot hebben gestopt of doodzwijgen. En het is "vermoedelijk"  tot een rechter uitspraak doet.
Laten we de echte slachtoffers in dit verhaal niet vergeten. De Congolese kindertjes die zijn misbruikt.

VS

Citaat van: Jonas_lcf op 14/02/2005 om 16:02:35

er staat toch heel duidelijk in dat laatste alinea dat "behalve uit Marokko de vermoedelijke daders uit die en die landen komen"

hiermee geven ze toch te kennen dat ook marokko nog 'vermoedelijk' is?
Er is een onderzoek geweest door de VN. Er zijn een aantal vermoedelijke daders naar voren gekomen. De rest van de landen zwijgt, maar Marokko heeft via z'n functionarissen laten weten dat ze 6 vermoedelijke daders heeft opgepakt. Dat is stom van de Marokkaanse overheid, politiek gezien, want nu heb je concrete verdachten en richt je de schuld op jezelf. Het heeft de verdachten gestraft door ze uit hun functie te zetten. Voila, nu is de schuldvraag compleet: verdachten zijn daders geworden.

mouslati

Ik kan er nog steeds met mijn hoofd niet bij, dat vrouwen en kinderen (bijna) altijd de dupe zijn van een politieke situatie in een land. Ik kan daar zo boos om worden. Wat gaat er in hemelsnaam om in iemand die zogenaamd hoort tot een vredesmacht, en vervolgens zich gaat vergrijpen naar in mijn ogen de ergste misdaad die er is. Om vervolgens nota bene elke vrijdag naar de moskee te gaan, ik geloof d'ak niet goed wordt.

Isefrawen

het gaat niet zozeer om de inhoud van het artikel, dat spreekt voro zich, het gaat om de technische opbouw van het stuk... probeer de achterliggende gedachte van de schrijver omhoog te krijgen... die gedachte waarmee vele nederlandsche schrijvers - zoals bij de telegraaf- werken.

Idir

Citaat van: Jonas_lcf op 14/02/2005 om 15:46:19

Vreemd dat ze het artikel beginnen met "zes marokkaanse militairen", terwijl ze verderop nog een aantal "vermoedelijke" plegers uit andere landen opsommen... de hetze rondom marokkanen is in de nederlandse media toch compleet?

vreemde artikel...

Zeker vreemd!

Maar neemt de feiten niet weg.....

ameziane

Citaat van: mouslati op 14/02/2005 om 17:38:00
Ik kan er nog steeds met mijn hoofd niet bij, dat vrouwen en kinderen (bijna) altijd de dupe zijn van een politieke situatie in een land. Ik kan daar zo boos om worden. Wat gaat er in hemelsnaam om in iemand die zogenaamd hoort tot een vredesmacht, en vervolgens zich gaat vergrijpen naar in mijn ogen de ergste misdaad die er is. Om vervolgens nota bene elke vrijdag naar de moskee te gaan, ik geloof d'ak niet goed wordt.
Soldaten in algemene zin doen zoiets. Zij zijn lang van huis, hebben zo hun behoeften, zitten altijd in de stress...Daarmee wil ik dit absoluut niet goed praten, maar wil aangeven dat dit soort zaken meer voorkomen.

Een goed voorbeeld is wel Irak, waar Amerikaanse en Britse soldaten zich als beesten gedragen.

Samariaan

Citaat van: ameziane op 15/02/2005 om 14:28:59
Citaat van: mouslati op 14/02/2005 om 17:38:00
Soldaten in algemene zin doen zoiets. Zij zijn lang van huis, hebben zo hun behoeften, zitten altijd in de stress...Daarmee wil ik dit absoluut niet goed praten, maar wil aangeven dat dit soort zaken meer voorkomen.

Een goed voorbeeld is wel Irak, waar Amerikaanse en Britse soldaten zich als beesten gedragen.

yup, en verder is een belangrijke weg  waardoor AIDS zich heeft verspreid in Afrika.

miss.F.

Citaat van: Idir op 15/02/2005 om 12:04:56

vreemde artikel...

Zeker vreemd!

Maar neemt de feiten niet weg.....

inderdaad ja, men wordt er uitgewezen om de mensen daar te helpen en niet om nog meer ellende teweeg te brengen. En dan kan het me echt geen ruk schelen door wie, zoiets spoort gewoon niet. En dat de media kopt met ' marokkanen'  zegt meer iets over hun sensatiebelust schrijven, maar het doet niets af aan de zaak zelf

miss.F.

Die VN mag wat mij betreft wat harder optreden ipv haar medewerkesr op de vingers te tikken

http://www.nu.nl/news/498620/25/VN_straffen_personeel_wegens_seksueel_misbruik_Congo.html

razafa

vreemde artikel...

amchouma o liga mesh7aar yissagsa (ahmed essadki , aliga).

asjawdiniter!