De grootste ontdekking van Imazighen aller tijden.

Gestart door Anir, 14/02/2005 om 09:09:49

Mauri

Citaat van: Anir op 08/03/2005 om 16:23:07
Citaat van: Burghwati op 08/03/2005 om 14:33:00
Het gedeelte over Latijn is ook niet voor jou bedoeld, maar de bovenste zin over Chafik wel.
Ik weet niet of je gelijk hebt.
Ik las in tawiza.net dat Chafik uit Sous kom, dat artikel is geschreven door een Asousi.
In de omgeving van Fes sprak men vroeger het dialect Zenata (parent languish van Tarifit).
Maar de parent languish van het dialect van Chafik is Senhaja.

Azul

Nee is niet waar. naar mijn weten komt De Heer Mohamed Chafik uit de middel Atlas.

Anir

#46
Citaat van: Kahina op 08/03/2005 om 20:45:29
Ik heb al je berichten gelezen en nergens zijn jouw beweringen wetenschappelijk beargumenteerd. Dit was mijn vraag aan jou en jij hebt die niet beantwoord. Vandaar dat ik vroeg of je iets nieuws had ontdekt. Dacht dat je misschien iets met mijn suggesties had gedaan. Ik begin te denken dat je misschien wel te arrogant bent om iets aan te nemen.
En over de bron. Jij plaats de link dus ik weet niet wat je ijlt.
Mijn beweringen zijn tot op zekerhoogte wetenschappelijk beargumenteerd en dat heb ik uitgelegd.

1. Hirodutus zei dat sommige van die goden zoals Posedon en Athena Amazigh godden zijn.
2. Andere goden zijn familie van Posedon en Athena. Dus ze kunnen ook Amazigh goden zijn.
3. De goden die ik genoemd heb, hebben  Amazigh namen.
   - Zo heet de schipper van paarden 'degene met paarden’ in het Tamazight
   - god van kennis heet ook 'kennis' in het Tamazight
   - god van bliksem heet ook 'bliksem' in het Tamazight
    enz.

Voordat je suggesties gaat geven, had je eerste moeten lezen wat ik geschreven heb.  Ik zei ook dat ik ga kijken wat die namen betekenen in de oude Griekse. Ik spreek geen woord oude Griekse, maar dat ga ik nog leren.
De uiteindelijke resultaten zal ik bespreken met hoogleraren in de Griekse mythologie en niet in deze site.

Wat betreft je opmerking over het invloed van het Griekse taal op andere talen weet ik ook. Daarom zei ik dat ik ga kijken wat die namen in de oude Griekse betekenen. bovendien Grieken hebben noooooit Marokko bezet. Griekse woorden zou je vinden in Amazigh dialecten van Algerije, Tunesië en Libië en niet in de Amazigh dialecten van Marokko. Maar ik zei dat ik dat tot de bodem ga onderzoeken. Dus ik houd rekening met alles.