Waarnaar luister je op dit moment ?

Gestart door The proton, 11/02/2005 om 17:24:22

Eek!


Maysa

Citaat van: m'Izran op 22/11/2005 om 12:25:57
Citaat van: Maysa op 21/11/2005 om 21:11:20
Citaat van: m'Izran op 21/11/2005 om 13:24:59
Citaat van: Tamza op 21/11/2005 om 13:22:02
'Umi ghari rexbar' gaat toch over haar man die geen liefde meer voor haar voelt? In dat lied vraagt ze een scheiding aan, volgens mij. Ik meende iets te horen van 'ik doe mijn armbanden af' (de zeven armbanden die traditioneel bij de bruidsschat horen).

Klopt, ze hadden wat met elkaar de liefde werd steeds minder, de man begon minder voor haar te voelen, de vrouw had zelf niets door..totdat ze er achter kwam...ze heeft zich erbij neergelegd..hartverscheurend gewoon..


De man met wie zij getrouwd was voelde indd. geen liefde meer voor haar. Haar plaats werd ingenomen door een andere vrouw. Ze zingt dan ook (als ik het goed bergrijp) a ya thin akidash, tazaq amouriri- Zij met jou is bitter als ariri.
Wat heeft ze haar gevoelens mooi uit kunnen drukken in dit lied, erg poetisch. Ik kan er niet genoeg van krijgen, luister er nu weer naar.


A yih..dagelijkse leven en gebeurtenissen worden genoemd..Ik weet niet of je een liedje van Farida Alhoceimia kent..kan nu effe niet zo snel op de titel komen..daarin scheld ze haar "geliefde" helemaal uit...Heerlijk dat mag ook is..

nee ken het lied van Farida Al hoceima niet. Maar dit is juist wat ik zo bewonder in Mimount. Ondanks alle pijn en verdriet blijft haar taalgebruik beschaafd.

Izouran

Baby Face - Nobody Knows It But Me

Dora


Lâle


Maysa

Prince - most beautiful girl in the world.
En nu begint van Jann Arden het geweldige lied Time voor mercy.

Tifraz

Naar "Tres notas para decir te" van Vicente Amigo. Een pracht van een nummer.

Dora


athsaynou

Citaat van: Maysa op 22/11/2005 om 20:06:03
Citaat van: m'Izran op 22/11/2005 om 12:25:57
Citaat van: Maysa op 21/11/2005 om 21:11:20
Citaat van: m'Izran op 21/11/2005 om 13:24:59
Citaat van: Tamza op 21/11/2005 om 13:22:02
'Umi ghari rexbar' gaat toch over haar man die geen liefde meer voor haar voelt? In dat lied vraagt ze een scheiding aan, volgens mij. Ik meende iets te horen van 'ik doe mijn armbanden af' (de zeven armbanden die traditioneel bij de bruidsschat horen).

Klopt, ze hadden wat met elkaar de liefde werd steeds minder, de man begon minder voor haar te voelen, de vrouw had zelf niets door..totdat ze er achter kwam...ze heeft zich erbij neergelegd..hartverscheurend gewoon..


De man met wie zij getrouwd was voelde indd. geen liefde meer voor haar. Haar plaats werd ingenomen door een andere vrouw. Ze zingt dan ook (als ik het goed bergrijp) a ya thin akidash, tazaq amouriri- Zij met jou is bitter als ariri.
Wat heeft ze haar gevoelens mooi uit kunnen drukken in dit lied, erg poetisch. Ik kan er niet genoeg van krijgen, luister er nu weer naar.


A yih..dagelijkse leven en gebeurtenissen worden genoemd..Ik weet niet of je een liedje van Farida Alhoceimia kent..kan nu effe niet zo snel op de titel komen..daarin scheld ze haar "geliefde" helemaal uit...Heerlijk dat mag ook is..

nee ken het lied van Farida Al hoceima niet. Maar dit is juist wat ik zo bewonder in Mimount. Ondanks alle pijn en verdriet blijft haar taalgebruik beschaafd.

ja oke..maar een breuk tussen geliefdes gaat niet alleen maar gepaard met nette taalgebruik..schelden is een uiting mag ook wel is..

athsaynou

Citaat van: Tamza op 21/11/2005 om 13:28:34
Citaat van: m'Izran op 21/11/2005 om 13:24:59

Klopt, ze hadden wat met elkaar de liefde werd steeds minder, de man begon minder voor haar te voelen, de vrouw had zelf niets door..totdat ze er achter kwam...ze heeft zich erbij neergelegd..hartverscheurend gewoon..

Het is idd droevig. Ik luister nu naar het nummer 'Ixedmayid mam inu' van Farida El Hoceimi. Eenzelfde soort tekst die echt treurig is.

Souf i mish n rahram, souf i l3adou yesanh…ousighes er3ehed, inay irimin e7sen…

Deze Izran ken ik helemaal uit me hoofd en heb het ook nog is naar het nederlands vertaald..

Prachtig kan het niet vaak genoeg zeggen!

Izouran

#670
Majmouat Hoceimi_Snegh Cem Zi


Snegh chem zi thamzi, jeh jedis n char inou
Snegh chem zi thamzi, thin itghas our inou


PrAcHtIg.

athsaynou


Izouran


groenebriefjes

#673
Tela / Down 4 me (feat. Devin the dude)

Lil kim / Queen Bitch

miss.F.

Citaat van: Consiglieri op 28/11/2005 om 23:00:35
Tela / Down 4 me (feat. Devin the dude)

Lil kim / Queen Bitch

die lill' bitch zit nu toch in jail of niet?