Islamitisch nieuwjaar: 1426

Gestart door ameziane, 10/02/2005 om 15:19:26

IIAwaryagherII

Citaat van: Ales op 11/02/2005 om 15:49:07
Citaat van: IIAwaryagherII op 11/02/2005 om 15:48:01
Citaat van: Ales op 11/02/2005 om 15:44:33
Citaat van: IIAwaryagherII op 11/02/2005 om 15:43:02
Citaat van: Ales op 11/02/2005 om 15:38:35
Weet iemand uit wanneer de islamitische maanden dateren?

Zeker lang voor de islam.
Ja klopt en?
en het antwoord.
wat het andwoord?
Heb ik al gegeven, het doet idd denken aan de arabische telling voor de komst van de islam, maar wat wil je daarmee zeggen?

Mijn vraag was: wanneer werden die maandsnamen gebruikt voor het eerst.
Oow oke dat zou ik moeten opzoeken tenzij je het zelf al weet namelijk.
Ik weet wel dus dat zoals je steld dat deze telling/namen al gebruikt werd, ver voor de komst van de islam.

ameziane

Ales/afra wil gewoon aangeven dat het puur Arabische maanden zijn en geen Islamitische.

Ik begrijp hem wel, maar ga verder niet in discussie met hem.

IIAwaryagherII

Ales zijn antie arabisme gaat wel heel extreem ver, zelfs zo ver dat hij door zijn herhaaldelijke ondoordachte meningen, mensen die hij zogenaamd wilt wakker schudden, juist weg laat lopen.
Iets kleins als een jaartelling of dergelijke die notabene is afgekeken van andere volkeren is niets arabisch aan.
Ook komt er nog eens bij dat de Amazigh kalender sterk in opkomst is, dus alles op zn tijd.
Echter zou men moeten indammen, want zo verdeeld je een kleine kamp dat al vele malen verdeeld is !

ameziane

Citaat van: IIAwaryagherII op 11/02/2005 om 16:10:41
Ales zijn antie arabisme gaat wel heel extreem ver, zelfs zo ver dat hij door zijn herhaaldelijke ondoordachte meningen, mensen die hij zogenaamd wilt wakker schudden, juist weg laat lopen.
Precies! Als nieuwelingen op deze site komen om iets over hun identiteit te leren, zullen ze ontmoedigd worden door anti-Islam uitspraken.

Matoub

Citaat van: ameziane op 11/02/2005 om 16:29:17
Precies! Als nieuwelingen op deze site komen om iets over hun identiteit te leren, zullen ze ontmoedigd worden door anti-Islam uitspraken.

Beste Amezian, het feit dat ze puur arabische maanden is niet omstreden. ik stelde een vraag; met een antwoord. het feit dat ik nieuwling ben, wil niet zeggen dat ze niet voor de islam gebruikt zijn. ze hebben nog de afgodische invloed (alhidja..).

IIAwaryagherII

Citaat van: Ales op 11/02/2005 om 16:39:26
Citaat van: ameziane op 11/02/2005 om 16:29:17

Beste Amezian, het feit dat ze puur arabische maanden is niet omstreden. ik stelde een vraag; met een antwoord. het feit dat ik nieuwling ben, wil niet zeggen dat ze niet voor de islam gebruikt zijn. ze hebben nog de afgodische invloed (alhidja..).

Als je werkelijk de islam wilt tegenspreken doe het dan op een forum of persoonlijke discussie, waarin een islam kenner tegenover je hebt.
En geen mensen die kwamen voor info over hun afkomst, en jou beledigingen hier aantreffen.

Azjdhiedh

ik vind dat ALES een nieuwe kalender moet maken, dan gaan we die introduceren in heel de wereld en gaat iedereen die ook gebruiken. desnoods dwingen we ze!!

IIAwaryagherII

Citaat van: Uchan op 11/02/2005 om 16:45:54
ik vind dat ALES een nieuwe kalender moet maken, dan gaan we die introduceren in heel de wereld en gaat iedereen die ook gebruiken. desnoods dwingen we ze!!
;D

ameziane

Citaat van: Ales op 11/02/2005 om 16:39:26
het feit dat ik nieuwling ben
Nieuwelingen zijn mensen die deze site niet kennen. Maar als ze het straks ontdekken en meer over hun afkomst te weten willen komen, zullen ze schrikken als iemand hier de Islam naar beneden haalt.

Snap je het nu?

Masja

ales is óók amazigh, moet je niet vergeten , en iedereen heeft recht op een eigen mening en daar kan je als je wilt tegenin gaan omdat het niet bevalt, maar niet verbieden vind ik

Dora

gaan we nu ruzie maken tijdens nieuwjaar ;D..

ales mag absoluut zijn mening uiten, net als elk ander...maybe iets meer respect voor "andersdenkenden"..maar voor de rest (Y)

Samariaan

Dora

Idir

Citaat van: ameziane op 10/02/2005 om 15:19:26
Vandaag is het Islamitisch nieuwjaar begonnen. Hierbij wil ik de Moslims onder ons een gezegend nieuwjaar toewensen.

Asuggas dhamimoun i marra imsermen!

;)

ameziane

Citaat van: Idir op 11/02/2005 om 17:53:08
Citaat van: ameziane op 10/02/2005 om 15:19:26
Vandaag is het Islamitisch nieuwjaar begonnen. Hierbij wil ik de Moslims onder ons een gezegend nieuwjaar toewensen.

Asuggas dhamimoun i marra imsermen!

;)
Is die kalkoen nog in de aanbieding?!