MSN-groepen staan vol met radicale uitingen

Gestart door Ilizi, 09/02/2005 om 17:33:16

Samariaan

Ben zelf ook wel eens aangebots tegen wrange islamitische sites, waarin "zusters" opmerkingen schijven in het forum gedeelte over hoe fijn ze ongevelovigen vermoord zien worden, waarin de foto-rubriek vol staat van mannen met bommen-riemen, en om mensen nog gemotiveerder te krijgen een paar foto's van gewonde Palestijnse babies. Op dezelfde pagina staan dan links zoals "leer Islam kennen" en "betekenis van Tawihid". Al met al het ziet er eng uit.

Anir

Citaat van: MohamedUK op 09/02/2005 om 21:11:01
Ben zelf ook wel eens aangebots tegen wrange islamitische sites, waarin "zusters" opmerkingen schijven in het forum gedeelte over hoe fijn ze ongevelovigen vermoord zien worden, waarin de foto-rubriek vol staat van mannen met bommen-riemen, en om mensen nog gemotiveerder te krijgen een paar foto's van gewonde Palestijnse babies. Op dezelfde pagina staan dan links zoals "leer Islam kennen" en "betekenis van Tawihid". Al met al het ziet er eng uit.
Het is inderdaad heel erg eng.

"Betekenis van Tawhied", dat is misschien een nieuwe godsdienst.
Tawhied heeft een betekenis en dat is “verenigen”. Maar in de laatste maanden gaat het alleen over tawhied en ik weet of het een nieuwe godsdienst is.  Mohammed B. Deed dat ook voor tawhied.

Samariaan

Citaat van: Anir op 09/02/2005 om 21:20:17
Citaat van: MohamedUK op 09/02/2005 om 21:11:01
Het is inderdaad heel erg eng.

"Betekenis van Tawhied", dat is misschien een nieuwe godsdienst.
Tawhied heeft een betekenis en dat is “verenigen”. Maar in de laatste maanden gaat het alleen over tawhied en ik weet of het een nieuwe godsdienst is.  Mohammed B. Deed dat ook voor tawhied.

tawhied is de eerste stap in het geloof, maar het lijkt alsof sommigen die eerste stap nemen en gelijk in het absurde springen. Zoals het voor andere gebieden deze cybertijd alles versnipperd (internet lijkt een omver gevallen boekenkast), zo lijkt dat ook te gebeuren bij sommigen wanneer het aankomt op Islam.

Anir

Citaat van: MohamedUK op 09/02/2005 om 21:36:29
tawhied is de eerste stap in het geloof, maar het lijkt alsof sommigen die eerste stap nemen en gelijk in het absurde springen. Zoals het voor andere gebieden deze cybertijd alles versnipperd (internet lijkt een omver gevallen boekenkast), zo lijkt dat ook te gebeuren bij sommigen wanneer het aankomt op Islam.
Ik weet niet waar je dat definitie heb gehaald. Tawhied betekent verenigen.
Geloof is:

Geloven in:
1. Allah
2. zijn engelen
3. Zijn profeten
4. hiernamaals
5. in het lot

Je bedoelt misschien 'Achhadaoe An Laailaaha Illa Allah".

Samariaan

Citaat van: Anir op 09/02/2005 om 22:14:54
Citaat van: MohamedUK op 09/02/2005 om 21:36:29
Ik weet niet waar je dat definitie heb gehaald. Tawhied betekent verenigen.
Geloof is:

Geloven in:
1. Allah
2. zijn engelen
3. Zijn profeten
4. hiernamaals
5. in het lot

Je bedoelt misschien 'Achhadaoe An Laailaaha Illa Allah".

nee ik bedoel tawhid, wat je opsomt klopt maar is nogal versimpeld. Tawhid is de overkopeling van alles, en is onderverdeeld  in verschillende aspecten, waarvan ik de namen nu even niet weet, maar het houd ongeveer in dat alles wat is van Allah is, dat alles van Hem komt, en dat alles naar Hem terug gaat, dat Allah uniek is, en alleen Hem aanbidden doormiddel van daden en pure intentie.

Inuit

Citaat van: Uchan op 09/02/2005 om 20:15:01
als jullie laatst de uizending hebben gezien, van "de leugen regeert" zou je genoeg moeten weten. de nederlandse media heeft er haar beroep van gemaakt om de islam en islamieten zo zwart mogelijk te maken. de ondertiteling bij allerlei uitzendingen deugt voor geen meter, en er worden allerlei dingen bijgehaald die vaak geen enkel verband houden met waar het gesprek op dat moment over gaat.
Anir gelooft wat hij/zij graag zou willen dat de waarheid is.

Inuit

Citaat van: Anir op 09/02/2005 om 20:03:09
Die preek van hem In NOVA heb ik zelf gezien en dat is extreem.
Wat is extreem?

Citeer
Je vindt hem zeker geen extremist, omdat je zelf extreem bent.
Je bezoekt de extremistische Tawhied Moskee in Amsterdam.
wat ik vind of bezoek is niet belangrijk.

Citeer
Je uitspraken hier over de Joden zijn extreem.
Jij bent dus ook zo'n nerd die dermate gehersenspoeld is, dat hij/zij kritiek op Israel of zionisten als anti-semitisme ziet. Tsjonge jonge zeg, niet te geloven, het wordt steeds gekker met zulke figuren.

Citeer
Het zou me niet verbazen als je ook een van de leden van de hoofdstafgroep bent die door AIVD  in de gaten worden gehouden.
Ach ja joh, ik ben het brein achter alle terreur momenteel in de wereld. Sure.....

Jij zou eens iets van auteurs als Noam Chomsky moeten lezen, om weer met beide beentje op de grond te komen, want je leeft nu echt in een door o.a. NOVA gecreerde wereld.

Tamza

Citaat van: gebruiker01 op 09/02/2005 om 23:21:56

Jij zou eens iets van auteurs als Noam Chomsky moeten lezen, om weer met beide beentje op de grond te komen, want je leeft nu echt in een door o.a. NOVA gecreerde wereld.

Zijn boeken zijn idd aanraders. Norman Finkelstein (zelf Joods) heeft ook een steengoede essay geschreven over de 'Holocaust industrie' (zo heet het boekje ook).

AdamX

tawheed kent drie verschillende onderdelen:
1- tawheed al olohiya
2- tawheed al asmae wa assifat
3- tawheed arobobiya

das de eerste stap en vervolgens  krijg je de 5  pilaren van de islam.

Masja

Citeer

mooi gezegd!

mara

Citaat van: Uchan op 09/02/2005 om 20:01:28
Citaat van: gebruiker01 op 09/02/2005 om 19:57:05
Ik moest gisteren tijdens de NOVA uitzening het hardst lachen om die dikke Iranees toen hij zei dat het heel goed mogelijk is om een medium als internet te zuiveren van radicale uitlatingen, hij denkt echt dat internet bestaat uit msn.nl, google.nl en novatv.nl.
Die gast weet echt nooit waar hij het over heeft, maar wordt toch altijd als de deskundige op het gebied van ...... aangehaald, vreselijk irritant.

die dikke iranier zal alles, maar dan ook echt alles zeggen om in nederland te mogen blijven. ik zou trouwens ook niet in iran willen wonen. dus jah...die dikke heeft dus niet echt een eigen mening...
Die sukkel wordt er elke keer bijgehaald zodra het woord islam of moslim valt. Wat moet je doen om door ieder programma te worden uitgenodigd? Hakken op de islam. Het wordt elke keer alleen maar erger, omdat hij zich de laatste tijd zo heeft ingespannen kreeg hij een functie aan de universiteit van leiden (zogenaamde de universiteit van nederland). Het zal me niks verbazen als hij straks tot hoogleraar wordt gebombardeerd (mits er een aanslag aankomt en hij zich weer van pittige uitspraken bedient :) )

De nederlandse politiek is echt doorgedraaid. Na de moord op van gogh bediende elke partij zich van zeer grote leuzen als de vrijheid van meningsuiting is het kenmerk van elke rechtstaat. Met andere woorden men moet altijd alles mogen en kunnen zeggen. Wat zie je nu, men wil apologie (goedpraten van aanslagen etc) strafbaar stellen. Iemand die het terecht vindt dat van gogh geliquideerd is, is strafbaar (is dit nou lachen of niet?). De vrijheid van meningsuiting is de prullenbak in gedeponeerd.

Masja

er zijn zelfs grenzen aan vrijheid van meningsuiting, en als men die overschrijdt barst de bom  en draait iedereen door, aktie reaktie aktie and so on

Anir

Citaat van: AdamX op 10/02/2005 om 00:34:50
tawheed kent drie verschillende onderdelen:
1- tawheed al olohiya
2- tawheed al asmae wa assifat
3- tawheed arobobiya

das de eerste stap en vervolgens  krijg je de 5  pilaren van de islam.

Is dit de wijsheid van de Moslims in Nederland. Heb je dit gehoord van een Imam of van je ouders?

1- tawheed al olohiya betekent er is maar 1 Allah (god).
3- tawheed arobobiya betekent er is maar 1 Rab (god).
2- tawheed al asmae wa assifat betekent verenigen van de namen en eigenschappen. Welke namen en eigenschappen wil je verenigen.

1- tawheed al olohiya   betekende dezelfde als   3- tawheed arobobiya
Ik snap nu waarom jullie zo extreem zijn in het geloof. Jullie kennis van de Islam is onder Nul.

Anir

Citeerwat ik vind of bezoek is niet belangrijk.

Het is wel belangrijk. Als je vindt dat je mensen op staart moet doden dan kom je aan mijn maatschappij. Ik wil een vreedzaam maatschappij waar geen haat en oorlog is.

CiteerJij bent dus ook zo'n nerd die dermate gehersenspoeld is, dat hij/zij kritiek op Israel of zionisten als anti-semitisme ziet. Tsjonge jonge zeg, niet te geloven, het wordt steeds gekker met zulke figuren.
Wie is hier gehersenspoeld???
Een zeer beroemde Palestijnse dichter, Mahmoed Darwich,  beschreef Arabieren in de volkskant als een achter volk die nooit beschaving hebben gekend. Volgens deze Palestijn hebben Arabieren de cultuur van dieren.
Maar mijn mening wordt niet bepaald door de media of door een Arabische of joodse schrijver. Ik heb mijn eigen onafhankelijke Amazigh mening.

mara

Citaat van: Masja op 10/02/2005 om 12:47:25
er zijn zelfs grenzen aan vrijheid van meningsuiting, en als men die overschrijdt barst de bom  en draait iedereen door, aktie reaktie aktie and so on
Ja natuurlijk zijn er grenzen, alleen is het zo te zijn dat die grenzen alleen voor moslims gelden.