Rifijnen voelen zich achtergesteld en gestigmatiseerd

Gestart door Ilizi, 09/02/2005 om 13:38:41

Masja

ik zie identiteitscrisis ook als belangrijkste oorzaak , en het wordt er niet beter op met de negatieve spiegel die  x  op x wordt voorgehouden, ik kan het vergelijken met de spiegel die "zwarten" altijd maar voorgehouden is , vooral in amerqia, totdat ze er zelf in geloofden (verkeerd zelfbeeld creeeren noemt men dat)

IIAwaryagherII

Citaat van: Ilizi op 09/02/2005 om 13:38:41
Azul

Dat is wat ik vooral hoor de laatste tijd, dat namelijk mensen aan het discussiëren zijn voornamelijk Irifeyen; dat ze overal waar zij zich bevinden toch geen geluk hebben, dat ze bijvoorbeeld tegengewerkt worden, slecht imago krijgen, gestigmatiseerd worden, en dat ze neergekeken worden en ze worden als een inferieure bevolkingsgroep bestempeld enz...

Is dat zo?
Deels is het zo, maar ik denk dat we ook een stel zeikerds zijn.
Kinderachtig en watjes die alles zelf aan anderen overlaten.
Wat doen wij dan om het tij te keren vraag ik me af!

Dobry Den

#17
Citaat van: IIAwaryagherII op 15/02/2005 om 22:19:36
Wat doen wij dan om het tij te keren vraag ik me af!

Niet zeiken, maar actie ondernemen. Simpel toch?

Ik maak er geen woorden meer aan vuil, maar wil er nog wel aan toevoegen dat het geen vooruitgang is voor Imazighen om juist dat klaagcultuur van Nederland over te nemen.


IIAwaryagherII

Citaat van: Dobry Den op 26/02/2005 om 00:59:10
Citaat van: IIAwaryagherII op 15/02/2005 om 22:19:36
Wat doen wij dan om het tij te keren vraag ik me af!

Niet zeiken, maar actie ondernemen. Simpel toch?

Ik maak er geen woorden meer aan vuil, maar wil er nog wel aan toevoegen dat het geen vooruitgang is voor Imazighen om juist dat klaagcultuur van Nederland over te nemen.


Heb het ook altijd gedacht, maar de praktijk laat zien dat het lang niet zo simpel is als het lijkt.
We hebben meer punten met verschil dan met overeenkomsten.
En velen keren je de rug op het geringste verschil.
We zijn zwaar ingeburgerd, nog meer kaas dan de kaas zelf!
We zijn individualistisch, gierig (qua tijd bv), en van emotionele betrokkenheid en/of nationalisme is nauwelijks spraken van.
Wetende dat deze juist de beste bronnen zijn, voor vooruitgang en vastberadenheid tot deze.