Spanje is begonnen met amnesty

Gestart door Samariaan, 08/02/2005 om 01:53:25

Samariaan

Spanje is begonnen met het verlenen van Amnesty aan illigalen. Mensen komen in aanmerking wanneer ze 1. voor afgelopen Augustus zijn gearriveerd 2. werk hebben en 3. geen strafblad hebben.

Het gaat hierbij om totaal ongeveer 800.000 mensen, waaronder veel marokkanen natuurlijk. Andere EU landen hebben kritiek geluid, aangezien het de deur zou openen naar hun landen, Spanje zegt dat het gewoon de werkelijkheid onderkent.  Technisch gezien kunnen deze mensen niet legaal aan het werk in de rest van de EU  ze mogen officieel 3 maanden verblijven in andere EU landen.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/4242411.stm

Idir


Aanvulling!!

Als deze mensen de Spaanse nationaliteit hebben (over 5 jaren) mogen ze vrij door Europa reizen! En daar maken Europeese landen (politici) zich nou al zorgen om, waaronder ook mevr. Verdonk.... ::)

ameziane

Een reden voor die legalisering is behalve het tegengaan van zwart werk en uitbuiting van illegalen door hun werkgevers, het bestrijden van extremisme en terrorisme. Als je mensen een legale status geeft, zijn ze makkelijker in de gaten te houden!

Kahina

Misschien dat mensen die voor terroristische doeleinde in Europa zijn helemaal geen legale status willen. Blijven ze onzichtbaar. Ik weet niet of dat zo is, maar als je puur en alleen naar Europa komt om je animo te vergroten onder bv. jongeren en een aanslag te plannen/ uitvoeren lijkt me dat dit het beste gaat als je onbekend bent i.e. illegaal.

Best eng eigenlijk.

miss.F.

ik heb gehoord dat er juist onderscheid wordt gemaakt, namelijk tussen de latijns-amerikanen die eerder in aanmerking komen ( onder het mom van: we hebben dezelfde taal en zeden) dan de noord-afrikanen

ameziane

Citaat van: miss.F. op 11/02/2005 om 15:16:22
ik heb gehoord dat er juist onderscheid wordt gemaakt, namelijk tussen de latijns-amerikanen die eerder in aanmerking komen ( onder het mom van: we hebben dezelfde taal en zeden) dan de noord-afrikanen
Klopt. Dat onderscheid was er altijd al. Er werd op Marokkanen neergekeken. Maar sinds de aanslagen van Madrid is die haat alleen maar erger geworden.

miss.F.

Citaat van: ameziane op 11/02/2005 om 15:30:04
Citaat van: miss.F. op 11/02/2005 om 15:16:22
ik heb gehoord dat er juist onderscheid wordt gemaakt, namelijk tussen de latijns-amerikanen die eerder in aanmerking komen ( onder het mom van: we hebben dezelfde taal en zeden) dan de noord-afrikanen
Klopt. Dat onderscheid was er altijd al. Er werd op Marokkanen neergekeken. Maar sinds de aanslagen van Madrid is die haat alleen maar erger geworden.

het is wel sneu voor die mensen, d'r waren veel mensen richting spanje vetrokken

Samariaan

Citaat van: ameziane op 11/02/2005 om 15:30:04
Citaat van: miss.F. op 11/02/2005 om 15:16:22
ik heb gehoord dat er juist onderscheid wordt gemaakt, namelijk tussen de latijns-amerikanen die eerder in aanmerking komen ( onder het mom van: we hebben dezelfde taal en zeden) dan de noord-afrikanen
Klopt. Dat onderscheid was er altijd al. Er werd op Marokkanen neergekeken. Maar sinds de aanslagen van Madrid is die haat alleen maar erger geworden.


Dat klopt ja, zulke haat dat ze het gewoon niet kunnen onderdrukken. Toen ik met fam naar Madrid ging, begon gelijk in de eerste de beste metro vanuit het vliegveld iemand tegen mn ma aan te zeuren over dat ze hun baantjes kwam inpikken... ::)

Tama

Citaat van: Kahina op 09/02/2005 om 17:23:31
Misschien dat mensen die voor terroristische doeleinde in Europa zijn helemaal geen legale status willen. Blijven ze onzichtbaar. Ik weet niet of dat zo is, maar als je puur en alleen naar Europa komt om je animo te vergroten onder bv. jongeren en een aanslag te plannen/ uitvoeren lijkt me dat dit het beste gaat als je onbekend bent i.e. illegaal.

Best eng eigenlijk.


Om als ongedocumenteerde terrorist vrij door europa te kunnen reizen moet je wel zo onzichtbaar zijn als het spookje Casper.

miss.F.

Citaat van: MohamedUK op 15/02/2005 om 18:02:46
Citaat van: ameziane op 11/02/2005 om 15:30:04
Citaat van: miss.F. op 11/02/2005 om 15:16:22
ik heb gehoord dat er juist onderscheid wordt gemaakt, namelijk tussen de latijns-amerikanen die eerder in aanmerking komen ( onder het mom van: we hebben dezelfde taal en zeden) dan de noord-afrikanen
Klopt. Dat onderscheid was er altijd al. Er werd op Marokkanen neergekeken. Maar sinds de aanslagen van Madrid is die haat alleen maar erger geworden.


Dat klopt ja, zulke haat dat ze het gewoon niet kunnen onderdrukken. Toen ik met fam naar Madrid ging, begon gelijk in de eerste de beste metro vanuit het vliegveld iemand tegen mn ma aan te zeuren over dat ze hun baantjes kwam inpikken... ::)

Ik zag gistern tijdens een uitzending van de NMO dat het in Engeland ook niet al te best is voor met name vrouwen die gesluierd zijn. Deze worden aangevallen en in elkaar geslagen.

Hadou

#10
Spanje is een mooi land, heel gast vrij. Mensen zijn over het algemeen heel vriendelijk.