Hoofdmenu

ergenis

Gestart door dar_kebdani, 01/12/2001 om 14:53:35

Badis (Gast)

Beste Hafida azul,

Er is zeker nog veel te discussiëren voor dat men tot effectieve daden kan komen, dat kan je duidelijk uit de verschillende topics in dit forum concluderen. Dus praten en informatie wisselen is een eerste en essentiële stap.

Vervolgens moeten wij deze woorden in daden omzetten. Wij kunnen niet wachten op onze machteloze broeders en zusters in Marokko, in de politiek betroken of niet, dat zij in actie komen, terwijl wij ieder vakantie met dure kleren en auto’s daar hun de feiten op de neus drukken.

Het resultaat is dat mensen daar maar een doel hebben, snel wegwezen.

Wij hebben hier alle middelen om iets te kunnen doen aan de situatie in ons land, wij hebben economische middelen maar ook, als ik kijk naar de huidige generatie, de kennis en de capaciteit in handen. De strijdlust en de militante gevoelens zitten in onze bloed.

De vraag is; kunnen wij een EENHEID vormen?? Als de vraag ja is, de rest zal vanzelf komen.

Thannemirt Badis  

hafida (Gast)

Beste Badis,

We zijn zeker een eenheid, daar geloof ik heilig in, maar wie houdt ons als eenheid bijelkaar?

We hebben geen leider? Waar is de M.L.King van het rif????

Ik heb weleens uit wanhoop tegen de mensen in Alhoceima geroepen dat ze gewoon politiek asiel moeten aanvragen als hun opstand niet wordt gewaardeerd. Ik heb het vermoeden dat ik ze zo sneller heb geholpen.

No mission without a leader.

Hafida

Jonas

Hmmm volgens mij word ik geroepen

Mijn volk; weldra zal ik terugkeren met een leger dat u van onderdrukking zal verlossen!!

POWER TO THE PEOPLE!!

ahmed

beste imazighen vat dit vooral niet verkeerd op
we kunnen hier oneindig over discusseren wat marokko voor ons moet doen maar  marokko is en blijft  een ontwikkelings land zonder geld  of weinig
het lijkt me beter om na te denken over  hoe wij de rif kunnen verbeteren dat  heb ik een keer terdiscussie gesteld niemand die daar op heeft gereageerd althans weinig
het is  een  feit dat onze vaders niet veel hebben ondernomen in marokko behalve huizen bouwen laten we dat als  geschoolde imazighen wel doen  en inzamelingen  voor hulp aan onze broeders daar.

met  het ontketennen van een burgeroorlog beriekje  alleen dood en verderf en vallen we weer terug in de oer tijd
als we vinden dat de centrale overheid niets doet in arif  moeten julluie zeker je stem laten horen  maar ik denk dat je daar mee naar de overheid in rabat  toe moet er is lang geklaagd over de deouane in mellia daar is toch ook verandering in gekommen voor marokkans begrip dan he want ik heb mee gemaakt dat we vroeger 8 tot 10  uur moesten wachten

nog maals we moeten zelf investeren in arif we hebben in europa de kenis waar om geven we dat in iedergeval niet door aan onze broeders door

ik  denk dat er zeker sprake is van onderdrukking door de overheid maar door ons interessant te maken zullen ze wel moeten luisteren  kijk aleen  naar het  feit van de inkomens stroom uit europa
dat is een prima middel om ze mee onder druk te zetten

ook is het zo als ze op televisie iemand in europa vragen en wat vind je van de situatie  zeggen ze alhamdoelillah  nee dat is  het niet

leiders in rabat zal zekerdde  regering aanstellen om jouw belang te behartigen  maar die  van  hun   dat is net zo iets als je ruzie  hebt  met je baas  dan  naar de afdeling juriedische zaken gaan van je  bedrijf  om daar je gelijk te halen hij word  door hem betaald denkn je echt dat hij daar voor jouw zit nee  voor zijn centen en van  wie  hij die krijgt

dus ik  vind  dat wij als jongeren investerings fondsen moeten gaan opzetten  die uitsluitend in arif investeren ik denk dat aleen zouarif gered kan worden

Muchacho

Waar ik mij aan erger zijn de programma's hier in nederland, zodra iets over marokko gaat, is het in het arabisch ik vraag me hoe t komt??? en ook op feestjes word alles bijna in het Arabisch gepresenteerd, en iedereen die mee doet!!!! En nog iets, er is geen Amazigh vereniging hier in Nederland die erg sterk staat zoals TANS(towards a new start) die overigens alles in het arabisch doen. En waarom word er niet een landelijke amazigh vereniging opgericht en overal bij word benaderd?? Ikzelf zat ook in een marokkaanse verenigin en ben daar uitgestemd zehma, maar ik voelde me daar niet thuis, en in een Amacigh vereniging zou ik me wel thuis voelen!!!!