Wanneer ben je een rasist?

Gestart door IIAwaryagherII, 27/01/2005 om 23:44:28

Dora

je manneke speelt dus op safe ;)...slim hoor

Hahaha, nee, dat zou 'm wezen zeg. Verzeker u van eeuwig geluk, verover een christenhart!  (ook handig voor het voorproeven tijdens Ramadan trouwens, zo'n christen, mag in geen moslimkeuken ontbreken)

Nee hij hoopt dat ik bekeerd word. Want hij kan ook mij niet missen en vreest het ergste.

Soms ben ik boos op God voor het sturen van drie conflicterende versies. (echt, de Bijbel is niet vervalst, Mohamed doelde op leugenachtige Joden en Christenen in zijn tijd die hem valse info gaven over hun geloof, om hem een hak te zetten)

Dora

haha..zal kijken of de SPECTRA nog van die "christenen" verkoopt :P

nee schat, natuurlijk gaat t niet mis. de duivel ligt echt bij ieder die een heerlijke zachte kussen heeft en niet alleen tussen de 2 geloven..ja ja ook hij heeft zijn voorkeur.

he maar uit je bovenstaande bericht kan ik concluderen dat je mohammed erkent???

Ik kan me best indenken dat Mohamed de man is die beloofd is aan de nakomelingen van Ismael.
God sloot met deze zoon van Abraham net zo'n verbond als met zijn broertje Izaak. Joden, christenen, moslims, allemaal een stukje openbaring. Net zoals kinderen allemaal een stukje erfenis krijgen. Samen is het heel dwz Heil, gescheiden en in conflict is het een ramp.

Over racisme trouwens, vroeger werd altijd net gedaan of dat een blanke uitvinding was. Is natuurlijk niet zo. Zelfs bij de kleinste stammen in het oerwoud zie je het optreden.
Het kastenstelsel van India komt er dicht bij, kijk eens hoe de daliths daar worden gediscrimineerd, ook nu met het verstrekken van hulp na de tsunami.
Maar de Europeanen hebben er zo'n akelig "wetenschappelijk" systeem van gemaakt, met als walgelijke apotheose de slavernij en de holocaust.

Ben er deze week trouwens achter gekomen dat mijn voorouders van vaders kant hartstikke Joods zijn.
Het verhaal was altijd dat het protestanten waren die rond 1600 uit Duitsland vluchten voor de katholieken, maar het zit een beetje anders. De eerste van de familie hier in Nederland was een joodse meneer met de voornaam Abraham. Zelfs nu hebben we nog opmerkelijk veel joodse voornamen in onze familie, al weet niemand meer waarom.
Alleen de tak waartoe ik behoor heeft een paar honderd jaar geleden het geloof, mogelijk uit zelfbehoud, vaarwel gezegd. De "trouwe" tak die Joods bleef is later dus bij honderden vermoord in de gaskamers. Zij werden vermoord om hun "ras"(?)  En mijn tak niet, want die zijn geassimileerd.
Vreemde rassenleer hoor.

Dora

maar is het niet zo dat het hindoeisme het kastenstelsel goedkeurt. ze beweren toch dat als je slecht bent geweest in het vorige leven dat je in dit leven geboren wordt bij een familie van de laagste klasse.

maar de blanken beweren dat donkere mensen puur uitschot zijn. weet nog een keer een reportage over de ku klux klan dat er 1 beweerde dat God bewust blanke en donkere heeft geschapen om menging te voorkomen. ieder dient bij zijn eigen "ras" te blijven....ze hebben zelfs hun eigen bijbel gecreerd..hij had er 1 in zijn hand en daar preekte hij dus uit...erg triest...

amerika heeft jarenlang zwarte kerken gehad (nu nog overgens)..geen blanke te zien en andersom in blanke kerken geen donkere te zien..

Niet goedkeurt? Het is een belangrijk onderdeel van het hindoe wereldbeeld.
Dalith kinderen mogen niet zwemmen in water waar andere (hogere) kasten zwemmen. Wie dat wel doen worden in elkaar geslagen en opgepakt door de politie. Daliths moeten de vieze rotklussen doen. Dalith moeten in hun eigen wijken blijven. Dat wordt dan allemaal via de religie goedgepraat omdat zij zogezegd in vorige levens iets verkeerd gedaan zouden hebben.
Maar de dalith, die (hoe toevallig) ook nog eens zwarter zijn dan de andere Indiers, hebben gewoon niet dezelfde burgerrechten. Dit is, zoals de Ku Klux Klanners, een vorm van religieus racisme, en ik zie echt geen verschil.
Soedan, waar "Arabieren" zwarten vermoorden bij duizenden. Vroeger vielen ze de christenen en animisten aan op die manier (de genocide van de afgelopen 20 jaar) maar nu zijn zelfs hun moslimbroeders die helaas zwart zijn het slachtoffer van de bloeddorst van milities en de racistische regering.
Ik wou dat racisme alleen een blank iets was, dan was het redelijk eenvoudig uit te roeien. Maar het is iets van alle mensen. Religie is vaak geen rem, soms zelfs wordt het misbruikt als katalysator.