Wanneer ben je een rasist?

Gestart door IIAwaryagherII, 27/01/2005 om 23:44:28

Anir

Citaat van: Dobry Den op 31/01/2005 om 16:13:14
Neen, dat heet schending van mensenrechten.
Maar het gaat hier om mensen met andere kleuren en godsdiensten en niet om de Nederlanders. Dus het is racisme?
EEN Nederlander mag werken en en Illegaal uit Borkina fasoe mag geen uitkering krijgen en niet werken?

ta7amoscht

wanneer je een rasist bent?

als je op wilders begint te lijken

Masja

[

en wanneer je een superioriteitsgevoel hebt tov andere volkeren
Citeer

beste antwoord !

Trabandou

Op basis van ras, herkomst en huidskleur andere rechten toegekend krijgen, dan je medemens.

Dobry Den

Citaat van: Anir op 01/02/2005 om 15:22:08
Citaat van: Dobry Den op 31/01/2005 om 16:13:14
Neen, dat heet schending van mensenrechten.
Maar het gaat hier om mensen met andere kleuren en godsdiensten en niet om de Nederlanders. Dus het is racisme?
EEN Nederlander mag werken en en Illegaal uit Borkina fasoe mag geen uitkering krijgen en niet werken?

Illegalen worden gediscrimineerd en hun rechten worden ontnomen, omdat ze geen wettelijke rechten hebben om in dit land te verblijven en niet vanwege huidskleur of godsdienst. Voorbeeld: Een familielid van mij die hier illegaal verblijft heeft in vergelijking met mij minder rechten.  We hebben dezelfde afkomst en dezelfde godsdienst.

AdamX

mesen toch jullie begrijpen me verkeerd


als mensen ongeacht wat voor geloof je belijdt hoor je  andere niet te haten, das gewoon de norm van het leven.

de Islam haalde ik alleen erbij omdat ik zelf ook  moslim bent en de islam benadrukt juist  dat je je broeders niet mag haten ook  al is het een arabier, turk, nederlander, chinees of wat dan ook.


snappie???

Trabandou

Citaat van: AdamX op 02/02/2005 om 00:05:03
mesen toch jullie begrijpen me verkeerd


als mensen ongeacht wat voor geloof je belijdt hoor je  andere niet te haten, das gewoon de norm van het leven.

de Islam haalde ik alleen erbij omdat ik zelf ook  moslim bent en de islam benadrukt juist  dat je je broeders niet mag haten ook  al is het een arabier, turk, nederlander, chinees of wat dan ook.


snappie???


ehuh.. go for it brother!

miss.F.

Citaat van: Masja op 01/02/2005 om 23:46:58
[

en wanneer je een superioriteitsgevoel hebt tov andere volkeren
Citeer

beste antwoord !

wat heb ik nu gewonnen????

Trabandou

Citaat van: miss.F. op 02/02/2005 om 13:50:58
Citaat van: Masja op 01/02/2005 om 23:46:58
[

en wanneer je een superioriteitsgevoel hebt tov andere volkeren
Citeer

beste antwoord !

wat heb ik nu gewonnen????

Een schouderklopje :D

miss.F.

Citaat van: Numero1 op 02/02/2005 om 14:25:54
Citaat van: miss.F. op 02/02/2005 om 13:50:58
Citaat van: Masja op 01/02/2005 om 23:46:58
[

en wanneer je een superioriteitsgevoel hebt tov andere volkeren
Citeer

beste antwoord !

wat heb ik nu gewonnen????

Een schouderklopje :D

nein!! das ist nicht genug!

Dora

Citaat van: AdamX op 02/02/2005 om 00:05:03
mesen toch jullie begrijpen me verkeerd


als mensen ongeacht wat voor geloof je belijdt hoor je  andere niet te haten, das gewoon de norm van het leven.

de Islam haalde ik alleen erbij omdat ik zelf ook  moslim bent en de islam benadrukt juist  dat je je broeders niet mag haten ook  al is het een arabier, turk, nederlander, chinees of wat dan ook.


snappie???

hmmm als de islam alleen verteld dat je je " broeders"  niet mag haten..dan ga ik liever voor het christendom..::)

IIAwaryagherII

Citaat van: AdamX op 02/02/2005 om 00:05:03
mesen toch jullie begrijpen me verkeerd


als mensen ongeacht wat voor geloof je belijdt hoor je  andere niet te haten, das gewoon de norm van het leven.

de Islam haalde ik alleen erbij omdat ik zelf ook  moslim bent en de islam benadrukt juist  dat je je broeders niet mag haten ook  al is het een arabier, turk, nederlander, chinees of wat dan ook.


snappie???

Azul adam,
Is het dan geen racisme als een geloof je liefde beperkt tot de mensen die tot jou geloofsgenoten behoren.
Gezien uit de ogen van een weldenkend mens, is het wel degelijk racisme.
Immers steld de koran een liefde/vriendschap jegens anders gelovigen niet bepaald op prijs.

himito

Citaat van: IIAwaryagherII op 03/02/2005 om 13:30:50
Citaat van: AdamX op 02/02/2005 om 00:05:03
mesen toch jullie begrijpen me verkeerd


als mensen ongeacht wat voor geloof je belijdt hoor je  andere niet te haten, das gewoon de norm van het leven.

de Islam haalde ik alleen erbij omdat ik zelf ook  moslim bent en de islam benadrukt juist  dat je je broeders niet mag haten ook  al is het een arabier, turk, nederlander, chinees of wat dan ook.


snappie???

Azul adam,
Is het dan geen racisme als een geloof je liefde beperkt tot de mensen die tot jou geloofsgenoten behoren.
Gezien uit de ogen van een weldenkend mens, is het wel degelijk racisme.
Immers steld de koran een liefde/vriendschap jegens anders gelovigen niet bepaald op prijs.
Je hebt liefde en liefde,er kan groot verschil in zitten op wat voor een manier je die liefde bedoelt of toepast.

IIAwaryagherII

Citaat van: Himito op 03/02/2005 om 13:34:43
Citaat van: IIAwaryagherII op 03/02/2005 om 13:30:50
Citaat van: AdamX op 02/02/2005 om 00:05:03
mesen toch jullie begrijpen me verkeerd


als mensen ongeacht wat voor geloof je belijdt hoor je  andere niet te haten, das gewoon de norm van het leven.

de Islam haalde ik alleen erbij omdat ik zelf ook  moslim bent en de islam benadrukt juist  dat je je broeders niet mag haten ook  al is het een arabier, turk, nederlander, chinees of wat dan ook.


snappie???

Azul adam,
Is het dan geen racisme als een geloof je liefde beperkt tot de mensen die tot jou geloofsgenoten behoren.
Gezien uit de ogen van een weldenkend mens, is het wel degelijk racisme.
Immers steld de koran een liefde/vriendschap jegens anders gelovigen niet bepaald op prijs.
Je hebt liefde en liefde,er kan groot verschil in zitten op wat voor een manier je die liefde bedoelt of toepast.
Liefde in de zin van, vertrouwen geven en vriendschappen aangaan met hun.
Daarnaast is ook de islam net als de andere geloven, meer gericht tot de moslims zelf.
Een moslim mag niet een niet-moslim huwen als deze de overtuiging heeft dat zij nooit zal bekeren.
Dus ook de islam is gespitst op bekering en dus afkeer van het andere geloof, in de ogen van een gewone leek kan dit als racisme gezien worden.

*****

#29
Mijn vriend is moslim, ik ben christen.
Als hij "gelijk" heeft, gaat hij naar de hemel en ik naar de hel.  Maar als ik bij de goede club zit, gaan we beide naar de hemel. Want volgens de christelijke visie rechtvaardigt de liefde van de christen ook de niet-christen in een gemengd huwelijk. Wel wordt een gemengd huwelijk afgeraden, omdat het geloof van de christen erdoor kan verzwakken, door verandering van prioriteiten.
Aangezien ik hem niet meer kan missen, zeker geen eeuwigheid (zelfs hemel wordt dan vanzelf hel) hoop ik dat ik "gelijk" heb, dwz wat God ons in zijn woord schreef.

In de Koran staat dat Allah ons, Joden, Moslims, Christenen, onze verschillen zal verklaren. En niet dat hij ons vervolgens naar hel en hemel stuurt. Dus ik probeer er mijn mooie hoofd maar niet over te breken.
Op een dag wordt het uitgelegd. Nu hebben we belangrijker dingen te doen. Zoals de vrede bewaren.
Ik sluit me aan bij wat Allasian schreef: "Imagine"Â