Wanneer ben je een rasist?

Gestart door IIAwaryagherII, 27/01/2005 om 23:44:28

IIAwaryagherII

We weten allen dat tegenwoordig iedereen ''eigen volk'' eerst roept en in de geschiedenis is het niet anders geweest.
De hele wereld en al haar bewoners zoeken het beste voor hun zelf en hun volk, en daarbij gaat het vaak ten koste van andere volkeren.
Ik denk dat als je nu zou gaan kijken in de agendas van de wereldleiders, je bijna alles in het hoekje van rasisme zou kunnen plaatsen.
Kortom ik zie de hele wereld als een rasistische bende en vind dat ook wij ons niet zo moeten aanstellen en janken en maar verdedigen maar in de aanval moeten gaan.
Je kunt gewoon niet langer achter een virtuele wetje gaan schuilen die al lang niet meer bestaat.
De lijn die de onderscheid maakt is al lang vervaagd, alles lijkt gewoon, en rasisme is slechts nog maar een woordje.
Rasisme word gedoogd en maar blijven jammeren heeft geen zin.

Wat is jullie visie hier op ?

AdamX

elke volk kent racisme

en daarom is de Ilsma gekomen oms ons allemaal te bevrijden van die gedachten

God heeft verschillende volkoren geschapen om elkaar te lerenkennen en te respcteren.

IIAwaryagherII

Het zijn vooral de idenditeit van geloof, groepering, ras etc, die ten koste gaan van de algemene Idenditeit van de mens.
Maw wij hebben als mens één idenditeit en door al die scheuringen, vervaagd deze en steld men de zijne boven die van de mens als algemeen.
Geloof is naar mijn mening een onderdeel die mede rasisme gewekt heeft.

AdamX

zo ervaar jij het , ik ervaar het anders
als ik geen moslim was dan was ik een nationaliste die alleen van zijn eigen volk houdt, nee ik zeg het verkeerd, ik zou alleen van mijn eigen stam houden, ik zou dan niet trouwen met andere rif stammen zoasl vroger het geval was en wat nog helaas weleens voorkomt

aiit wayaghers die alleen met ait wayaghers trouwen en ait touzien met ait touziens

De profeet vzm  zei ergens in een hadith dat het beter is om  buitend e familie te trouwen omde familieband te vergroten en uit te breiden.

de islam  heeft mij geleerd om niet te haten.

IIAwaryagherII

Sorry dat ik het zeg, maar eh wat heeft de islam nou te maken met het houden van je eigen volk.
Het is het zelfde denkbeeld als die sommigen hebben en domweg roepen dat zonder de islam zij waarschijnlijk nog steeds de zon zouden aanbidden of stenen of dergelijke.
Dwaas beeld want de meesten van ons waren al gelovig.
Bovendien verbied ook de islam jou te huwen met een niet moslim als deze bij voorbaat aangeeft zich nooit te zullen bekeren.
Wat je schrijft is leuk, maar de realiteit is anders.
Ook de islam kent rasisme tegen anders gelovigen en niet gelovigen net zoals alle andere geloven.

Sa3ieD

Citaat van: AdamX op 28/01/2005 om 00:08:23
als ik geen moslim was dan was ik een nationaliste die alleen van zijn eigen volk houdt, nee ik zeg het verkeerd, ik zou alleen van mijn eigen stam houden, ik zou dan niet trouwen met andere rif stammen zoasl vroger het geval was en wat nog helaas weleens voorkomt

aiit wayaghers die alleen met ait wayaghers trouwen en ait touzien met ait touziens

De profeet vzm  zei ergens in een hadith dat het beter is om  buitend e familie te trouwen omde familieband te vergroten en uit te breiden.

Wat een bla, alsof je zonder islam niet na kunt denken of zo. Is toch triest als je iets doet omdat de islam het zegt en niet omdat jij erover hebt nagedacht en het ermee eens bent. Dus je haat niet omdat je moslim bent, niet omdat je hebt nagedacht en tot de conclusie bent gekomen dat je met haten niets opschiet? Een van de dingen die de islam je leert is nadenken.

Als je met iemand van je eigen stam trouwt ben je een nationalist? Wuahahaha wat een grap zeg. Echt jongen wat je zegt slaat gewoon NERGENS op. Is toch logisch dat je met iemand van je eigen stam trouwt, vooral vroeger. Mobiliteit was klein, mensen van andere stammen daar kom je bijna nooit mee in contact. Bovendien trouwen mensen binnen de stam om de banden te versterken, dat is logisch. Het waren allemaal kleine gemeenschappen, steden had je nauwelijks. Dus die vergelijking gaat dus ECHT NIET op.

Trouwen met iemand van een andere stam om banden te versterken tussen de stammen heeft alleen effect als die stammen echt iets met elkaar te maken hebben. Dit is vaak het geval bij "nomadische" stammen zoals in de tijd van de profeet in dat gebied. Maar voor arif gaat dat niet op, wij zijn geen nomaden, de stammen waren weinig georganiseerd en de stammen hadden weinig met elkaar te maken.

allasian

Diep in je hart heb je altijd al geweten dat alle mensen hetzelfde zijn,tenminste als je met alle rassen bent opgegroeid.
Soms maakt de omgeving je racistisch,omdat de anderen je haten ga je de anderen ook haten maar als je de overzicht houdt dan weet je dat dat ook verkeerd is.
En nou dat liedje van john lennon "Imagine".

moulaymouhand

Citaat van: IIAwaryagherII op 27/01/2005 om 23:44:28
We weten allen dat tegenwoordig iedereen ''eigen volk'' eerst roept en in de geschiedenis is het niet anders geweest.
De hele wereld en al haar bewoners zoeken het beste voor hun zelf en hun volk, en daarbij gaat het vaak ten koste van andere volkeren.
Ik denk dat als je nu zou gaan kijken in de agendas van de wereldleiders, je bijna alles in het hoekje van rasisme zou kunnen plaatsen.
Kortom ik zie de hele wereld als een rasistische bende en vind dat ook wij ons niet zo moeten aanstellen en janken en maar verdedigen maar in de aanval moeten gaan.
Je kunt gewoon niet langer achter een virtuele wetje gaan schuilen die al lang niet meer bestaat.
De lijn die de onderscheid maakt is al lang vervaagd, alles lijkt gewoon, en rasisme is slechts nog maar een woordje.
Rasisme word gedoogd en maar blijven jammeren heeft geen zin.

Wat is jullie visie hier op ?

Ja inderdaad, eigenlijk is de term 'rascist' een relatieve begrip dat van ene perspectief tot andere verschilt..
Wat de ene een rascist noemt, noemt de andere een held

Lezeres

Daar kun je heel simpel op antwoorden:
Je bent een rascist wanneer je andere rassen/volkeren niet tolerereert.

miss.F.

Citaat van: figuigya op 31/01/2005 om 12:04:27

en wanneer je een superioriteitsgevoel hebt tov andere volkeren

Dora

moslim of geen moslim je bent een MENS..en geel enkel mens is meer waard dan de ander. dat gebrabbel over islam dat gaat echt niet door de beugel. is dit nou de bedoeling van Allah om de islam te zenden...zodat mensen niet hun eigen verantwoordelijkheid hoeven te nemen en eigen hersens te hoeven gebruiken???....waar blijft de menselijke fatsoen??....

*stom*

Anir

Uit welke planeet ben je gekomen! Mensen die niet moslims zijn zoals Nederlanders trouwen zelfs met Chinezen. Dus ik snap niet wat je zegt en hoe je aan die redenering komt. Wat je zegt is niet meer dan een kletskoek.
Moslims trouwen alleen met moslims, niet-moslims trouwen met iedereen en maken geen onderscheid tussen ras, godsdienst, enz.
Als je met een Nederlander wilt trouwen, moet je juist niet moslim zijn, want Islam eis dat die Nederlander eerst molsim wordt, anders niet.
In de Koran staat “Trouw niet met de niet moslim ook al vinden jullie ze aantrekkelijk”

Je woont in België en je weet dat de meeste Belgen geen nationalisten zijn, terwijl ze geen moslims zijn.
Kaddafi is een moslim, maar is een Arabische nationalist.
Islam heeft dus geen invloed of je nationalisme.

Anir

Citaat van: figuigya op 31/01/2005 om 12:04:27
In Nederland hebben ilegalen minder rechten dan anderen, is dat racisme?

Dobry Den

Citaat van: Anir op 31/01/2005 om 16:07:12

Neen, dat heet schending van mensenrechten.

Lezeres

Citaat van: Dobry Den op 31/01/2005 om 16:13:14
Citaat van: Anir op 31/01/2005 om 16:07:12

Neen, dat heet schending van mensenrechten.

Juist, wat dagelijks ook in Marokko gebeurd.