aaaaaaaarrrrrriiiiiiiiiiifffffffffffffffffffffff..

Gestart door ithran, 06/09/2001 om 02:35:20

ithran

Kan iemand mij helpen met arif.
A=amazigh.
R=republiek.
I=islamitisch.
Maar wat is F dan?

fosychar (Gast)

#1
F= Federatie (van de Riffijnse stammen)

Ilizi

#2
Azul
Dat is heel goed fosychar?
Tanemmirt  

zara

#3
Fundamentalisten

;-)

Thayyurth

#4

Hahahahaha, Zara. Je moet niet boos worden. Imazighen hebben niets tegen Arabieren, alleen tegen Arabisch Nationalisten.

Alleen drukken veel mensen zich hier ongelukkig uit.

Het Marokkaans Arabisch is niet eens echt Arabisch, dat is voor de helft gewoon Tamazight. En de mensen die zich Arabieren noemen in Marokko zijn allemaal Imazighen hoor. Kijk maar naar hun gezicht: ze lijken sprekend op Imazighen en helemaal niet op de Arabieren in het Midden-Oosten.

Arabieren zijn niet het probleem in Marokko, dat is de overheid en de Arabisch Nationalisten. Arabisch Nationalisten kunnen zowel Arabische Marokkanen zijn als Imazighen. Deze Nationalisten willen dat de Amazigh talen en culturen verdwijnen, ook het Darija, en dat iedereen Standaard Arabisch gaat praten en de cultuur van het Midden Oosten overneemt.

En met dat woordgrapje hierboven is niets mis, dat is gewoon een grap. Maar wat de Marokkaanse Overheid doet is erg: ze noemen Marokko een Arabisch land en de officiele talen zijn (Standaard) Arabisch en Frans. De Imazighen bestaan dus officieel niet, en ook het Darija wordt niet erkend. Dat is dus geen grap!


Groetjes, een vriendin :)

ithran

#5
Zara ik stelde een vraag aan mijn mede imazighen,en niet aan mensen die alleen onzin uitkramen.


p.s de islam kent geen fundamentelisten,als je een grapje maakt moet deze wel grappig zijn.