Hoofdmenu

Tamazgha

Gestart door moulaymouhand, 26/01/2005 om 12:20:50

moulaymouhand

Ik vraag me af hoeveel procent van hun salaris zijn de bewuste Imazighen op deze site bereid aan Tamazgha te schenken..

IIAwaryagherII

Niets!
Enkel en alleen als alles transparrant zou worden en het nut heeft, dus meerdere mensen dan zou ik zelfs de helft/een derde inleveren!

athsaynou

Citaat van: moulaymouhand op 26/01/2005 om 12:20:50
Ik vraag me af hoeveel procent van hun salaris zijn de bewuste Imazighen op deze site bereid aan Tamazgha te schenken..

Ik geef het natuurlijk liever aan mijn familie voor de rest niet! Alles word toch misbruikt.

Idir

Citaat van: moulaymouhand op 26/01/2005 om 12:20:50

Wat versta jij onder tamazgha op de moment?

moulaymouhand

Citaat van: IIAwaryagherII op 26/01/2005 om 12:34:45
Niets!
Enkel en alleen als alles transparrant zou worden en het nut heeft, dus meerdere mensen dan zou ik zelfs de helft/een derde inleveren!

Ja hoor ik bedoel ook als alles transparant zou gaan haha..

Maar ben jij echt bereid de helft/derde van je salaris in te leveren?

moulaymouhand

Citaat van: athsaynou
quote]

Ik geef het natuurlijk liever aan mijn familie voor de rest niet! Alles word toch misbruikt.
Citeer

Wat bedoel je met "alles wordt misbruikt"?

Heb jij ooit aan zo iets gedaan dan?

moulaymouhand

Citeer

Tamazgha is gewoon Tamazgha, dus wat ik er onder versta hoort elke Amazigh er onder te verstaan.

IIAwaryagherII

Citaat van: moulaymouhand op 28/01/2005 om 11:43:56
Citaat van: IIAwaryagherII op 26/01/2005 om 12:34:45
Niets!

Ja hoor ik bedoel ook als alles transparant zou gaan haha..

Maar ben jij echt bereid de helft/derde van je salaris in te leveren?
Vind je dat vreemd a mouhand?
Zouden meer moeten denken zo!
Al met al heb ik weinig met een tamazgha, wel met een Rif.
Het geld zie ik eerder als een gift aan de armen aldaar en sinds wanneer kan je te veel schenken aan mensen in armoede?!

athsaynou

Citaat van: moulaymouhand op 28/01/2005 om 11:46:30
Citaat van: athsaynou
quote]

Citeer

Wat bedoel je met "alles wordt misbruikt"?

Heb jij ooit aan zo iets gedaan dan?

aan tamazgha aan de armakhzen neem ik aan, hebben ze al wat gedaan met hun eigen geld? neee niet echt waarom zou ik er dan nog mijn geld erbij doen om te verspillen dahct het niet!

allasian

Citaat van: athsaynou op 27/01/2005 om 18:16:19
Inleveren die zakcentjes,jij.Ze zijn toch allemaal je familie

boeboe

Waar gaat het geld heen? Zeker weer naar Nador en Al hoceima. Je kunt beter zelf initiatieven nemen- kleren zelf afgeven, eten uitdelen aan kinderen, kleine scholen in de dorpen voorzien van ,pennen, potloden, schriften ,krijt etc. Veel beter! Je kunt niemand vertrouwen, zelfs een zogenaamde goedbedoelende Amazigh, die voor ons opkomt!

athsaynou

Citaat van: allasian op 28/01/2005 om 16:40:28
Citaat van: athsaynou op 27/01/2005 om 18:16:19
Inleveren die zakcentjes,jij.Ze zijn toch allemaal je familie

maar natuurlijk maar dan organiseer ik zelf iets, dan weet ik waar het naar toe gaat en echt goed gebruikt word. anders niet

Idir

Citaat van: moulaymouhand op 28/01/2005 om 11:49:26

Citeer

Tamazgha is gewoon Tamazgha, dus wat ik er onder versta hoort elke Amazigh er onder te verstaan.

M.a.w. Ik zou dan geld naar de Canarische Eilanden, Libië,... etc over moeten maken?? ::)
Ik zie het nut daar niet van in........

moulaymouhand

Citaat van: boeboe op 28/01/2005 om 16:43:51
Waar gaat het geld heen? Zeker weer naar Nador en Al hoceima. Je kunt beter zelf initiatieven nemen- kleren zelf afgeven, eten uitdelen aan kinderen, kleine scholen in de dorpen voorzien van ,pennen, potloden, schriften ,krijt etc. Veel beter! Je kunt niemand vertrouwen, zelfs een zogenaamde goedbedoelende Amazigh, die voor ons opkomt!

Dat heeft alleen op korte termijn dergelijke zin, Het is tijd dat we meer op langere termijn gaan denken..
We moeten ervoor gaan zorgen dat die mensen zelf hun scholen, potloden enz kunnen kopen..
Vraag mij niet hoe wij dit kunnen doen,Daar hebben we veel Amazigh economen voor, maar geld lost in ieder geval veel problemen..
Het geld dat we gaan sparen hoeft niet perce volgende jaar of binnen 20 jaar te gaan worden gebruikt.. als het maar effectief gaat worden gebruikt..

Ik vind het jammer dat wij als Bewuste imazighen geen vertrouwen in elkaar hebben, dat is namelijk het eerste stap die we moeten maken..

moulaymouhand

M.a.w. Ik zou dan geld naar de Canarische Eilanden, Libië,... etc over moeten maken?? ::)
Ik zie het nut daar niet van in........

Citeer

Nee dat niet idir.. Tamazgha moeten we als uiteidelijke doel/droom zien..
Onze eerste doel is arif natuurlijk..
Het is altijd moeilijk om te starten/beginnen.. maar eenmaal we begonnen zijn, zal niets meer ons kunnen stoppen..
Dit mag te optimistisch klinken, dat hebben namelijk op dit moment ook zwaar nodig.. door pessimistisch te denken kom we niet ver..