Melilla beter af onder spaans bestuur??  ja of nee

Gestart door Hatim, 06/11/2001 om 12:47:05

Hatim

Sraam amakran ethoumet ie3iezen,

Ik zal weer eens een stelling lanceren, waarop ik een paar reactie verwacht.

Melillia is beter af onder spaans bestuur, als het ooit terug word gegeven aan Marokko, dan denk ik dat levensstijl daar geheel zal veranderen.  Melillia is nu een spaans enclave, en is dus daardoor een europese stad, midden in NoordAfrika, daar zouden de europese wetten gelden, en zouden dus ook allerlei rechten gerespecteerd moeten worden, waaronder de mensenrechten. Als dit stadje ooit onder bestuur van Marokko zal vallen dan ben ik van mening dat dit allemaal verloren zal gaan, en zal deze stad meegezogen worden in de economische malaise van Marokko. Verder is het voor arabieren en Imazighen zonder geldige papieren onmogelijk om die stad te betreden, daardoor weer je veel ongewenste gasten uit die stad, als het onder Marokkaanse bestuur valt, zal deze regel niet meer gelden en mag iedereen die Marokkaan is de stad in en uit, als dit het geval is, zal de karakter van de stad veranderen (zie Tanger)

Graag jullie reactie hierover.

sraam

Fedwa

#1
G'morgen....

Ik vind zelf dat het zo beter is.
Want zeg es eerlijk...Nador (en omgeving) leeft gewoon van Melilla. Nador leeft van 'trabandoe'. Als ik welles rij op de weg van Beni ansar naar Nador dan zie je al die mensen op de fiets of zelfs lopend met allemaal spullen, supergoedkoop uit Melilla gehaald om dat weer in Nador te kunnen verkopen.
Melilla is goedkoper dan het vaste land (Spanje). Dat doet de regering expres om het handjevol Spanjaarden dat daar leeft daar te houden en de Marokkanen profiteren lekker mee...(en gelijk hebben ze..:) )

Fedwa has spoken..

ithri

#2
azul,

Een gelijkewaardige Discussie loopt al onder:

http://rif.couscous.nl/forum/awar.pl?board=Politiek&action=display&num=1708

Men wordt verzocht om daar verder te discusseren.

Ithri,

Hatim

#3
Sorry niet gezien, maar je hebt gelijk, je kunt deze aflsuiten.

groetjes