In Marokko de gevangenisstraf  uitzitten!!  

Gestart door Hatim, 05/06/2003 om 10:10:19

west_rif

#30
sallam
ik denk dat de " criminele marokaan" in nederland  ( die voornamelijk uit irifijen bestaan) ontstaan is, doordat ons het LEGITIEME RECHT is ontnomen voor eigen onderwijs ,wat uiteraard tamazight is .
doordat we onze taal niet kunnen leren, weten veel jongeren zich niet in deze maatschappij te plaatsen en dat zien, en horen we jammerlijk op het nieuws. als de nederlandse regering het "probleem" van de marokaanse jongeren wil aan pakken,hoeven ze maar 1 ding te doen, en dat is het tmazight te erkennen en als leertaal in te voeren ,want eige taal+schrift = onderwijs en dat is wat we nodig hebben

 DE SLEUTEL TOT SUCCES IS ONDERWIJS IN EIGEN TAAL!

Hatim

#31

Citeersallam
ik denk dat de " criminele marokaan" in nederland  ( die voornamelijk uit irifijen bestaan) ontstaan is, doordat ons het LEGITIEME RECHT is ontnomen voor eigen onderwijs ,wat uiteraard tamazight is .
doordat we onze taal niet kunnen leren, weten veel jongeren zich niet in deze maatschappij te plaatsen en dat zien, en horen we jammerlijk op het nieuws. als de nederlandse regering het "probleem" van de marokaanse jongeren wil aan pakken,hoeven ze maar 1 ding te doen, en dat is het tmazight te erkennen en als leertaal in te voeren ,want eige taal+schrift = onderwijs en dat is wat we nodig hebben

 DE SLEUTEL TOT SUCCES IS ONDERWIJS IN EIGEN TAAL!

Dit is dus onzin.. alsof de criminelen, indien ze wel tamazight op school gehad hadden, wel hun MBO of HBO diploma's gehaald hebben. Ik geef je gelijk als je zegt dat een identiteitscrisis een facet is in de oorzaak, maar dat is zeker niet een belangrijke iets waardoor jongeren crimineel worden.  Ik verwijs jou naar de succesvolle Rifijnen, die ook geen tamazight hebben gestudeerd en toch ver geschopt hebben.

Het is makkelijk om je doel, die je wilt bereiken, op deze manier door middel van het wijzen naar criminelen onder de aandacht te brengen, ik noem dit uitbuiten van de situatie. Tamazight in het onderwijs staat los, van crimineel gedrag bij jongeren, omdat zoals ik eerder zei, bij een groot deel van onze jongeren dit geen probleem is/was.

Dus ik ben wel voor onze taal op school, maar ik vind het onzin om die link te leggen, dat doordat ze dat niet hebben ze crimineel worden, want dan suggereer je dat alle rifijnen crimineel zijn, niemand heeft tot nu toe tamazight onderwezen gekregen op school.

Broeder ithouraa  n'sraaam,

Hatim

#32

CiteerHatim hoezo werkt de islam voor jou wel,en voor deze jongens niet?
Wat voor soort criminaliteit heb jij het over?



Ik heb het over herhaaldelijke criminaliteit, wees reeel, als ze niet willen ophouden na x-keer opgepakt te worden, dan ben je toch met me eens dat gevangenisstraf hier niet helpt. Zodra die jongens op straat zijn, is het weer raak, dit zeg ik niet, dit word dagelijks door die jongens bewezen.

CiteerIemand die een crimineel feit pleegt in dit land dient hier berecht en gestraft te worden of hij nou ned staatsburger is of niet.

Citeerjij heb nooit in een marokaanse gevangenis gezeten dus je weet ook niet wat daar gebeurd.

Wat weet jij eigenlijk over mij??  ik heb een weekje gezeten daar, en inderdaad ik wil er nooit meer terug, als ik terug kijk op het inicident, dan moet ik zeggen het was mijn schuld, ik had een grote bek, en dat werd me afgeleerd.

CiteerDaar word je inderdaad  mishandelt.
Je kan de mensen daar inderdaad omkopen.

Inderdaad je word er mishandeld, maar als je je gedraagd zoals het hoort, dan raken ze je echt niet aan, je moet geen grote bek hebben.


CiteerNederland kan daar niet gaan controleren hoe het is met hun gezondheid,want zodra ned ze uit heeft geleverd heeft ned daar geen enkel recht toe.

Als Nederland een oplossing wil, en Marokko bereid is te helpen, is alles mogelijk, ze kunnen het wel zo hard spelen, dat Marokko wel mee werkt aan de controle van fraude in de s.d. maar als het in haar eigen belang is werkt ze niet mee, dat zou gewoon een dom standpunt zijn, Marokko heeft er baat bij, dat jongeren goed opgeleid worden en een goede baan hebben zodat de "cahsflow" naar Marokko stand houd, als heel veel jongeren crimineel worden, en hier en daar vermoord worden, of door ellende allerlei rotzooi gaan snuiven en spuiten, daar heeft Marokko echt geen baat bij. Bij Antilianen werkt het wel, die worden teruggestuurd, en zitten hun gevangenis daaruit onder begleiding van Nederland, je ziet dan ook t.o.v. de Marokkanen heel weinig over antilianen, terwijl ze een tijdje geleden, ook de voorpagina's haalden net als wij nu.

CiteerHoeveel van deze jongens heb jij al proberen te helpen om uit dit kleine criminele wereldje te helpen?

ik ben er echt dagelijks mee bezig, het is me gelukt om 1 jongen (geen lievertje dealen-steekpartijen-diefstal..etc..etc.) vanuit de drugswereld echt "eventjes" op het rechte pad te krijgen, ik heb met mijn baas geregeld, dat hij bij ons kwam werken onder mijn hoede, en hij kreeg via mijn bedrijf een opleiding aangeboden. Als je wist hoeveel moeite het kost, die jongens verdienen fl. 2000.- op een dag, en dan kom ik aan met mijn aanbieding van een opleiding en minimumloon. In het begin lachte hij me uit, ik heb geprobeert veel met hem om te gaan, en als ik hem zie met andere jongens roep ik hem naar me toe, en neem hem mee, ik laat hem zien wat hij kan bereiken zonder crimineel gedrag te vertonen, hij kwam vaak bij me thuis, in het begin was hij niet gevoelig voor dingen die ik zei, hij had sch.ijt aan alles, als je hem iets over de Islam zei, dan zegt hij Allah heeft me zo gemaakt zoals ik nu ben...tja wat moet je dan zeggen, dus heb ik het ander aangepakt, ik heb die jongen eerst gevoelig voor godsdienst gemaakt, door veel met hem erover praten, dus niet opdringen maar gewoon lekker praten een dialoog voeren, uitleggen waarom iets zo is, hij droeg altijd  gympen, met trainingspakken, een raar kapsel, ik heb hem eens meegenomen om te winkelen, ik had met hem afgesproken dat ik de kleren zou uitkiezen, dat had ik dus gedaan hij schaamde zich om die kleren aan te doen, het heeft even geduurt voor hij ze droeg maar toen ik die jongen zag, nadat hij die kleren aandeed een ander kapsel had, Wallah, dat was abnormaal, dat stond hem zo goed, dat merkte hij meteen, alle meiden keken hem aan, als hij bij kassa's kwam gingen ze anders met hem om dan voorheen, ik merkte in iedergeval, dat zijn baantje, hem een gevoel gaf dat hij meetelde en hij had er gewoon zin in, als hij dan op ingewikkelde projecten samen met mij gezet werd, dan zag je zijn oogjes fonkelen, dat vond hij prachtig, dat Marokkaanse jongeren dit konden, hij vertelde me dat in zijn omgeving geen jongens waren die een voorbeeld voor hem konden zijn, sindsdien zijn we zeer goede vrienden, hij vertelde mij, hoe hij werd behandeld in gevangenissen en ik kon mijn eigen oren niet geloven, ze gingen veel te laks met hun om, die jongen zagen dit echt niet als een gevangenis, het was gewoon een keine wereldje binnen 4 muren, vaak vertelde hij me, dat hij meer in de gevangenis had geleerd dan buiten, dus hij gaat erin als een groentje en komt eruit als een expert. Dit gaat een paar jaar goed totdat zijn broer in de gevangis belande, toen moest hij de zaakjes van zijn broer doorzetten (Hasjh  Coacaine heroine etc.etc) en zijn broer gaf hem een mobieljte met al zijn klanten, vanuit de bajes regelde zijn broer, de zaakjes, en het ging echt om bedragen van 9 tot 10.000.- per dag, nou is het zo dat de stijl die hij toen had alleen verbeterd is, de intelligentie die hij had is toegenomen, maar dan in criminele sfeer. Wat is er uiteindelijk van die jongen geworden, het is een nette jongen, drinkt niet, rookt niet, maar is een vette delaer geworden, wel eentje met stijl, maar goed verkeerd is verkeerd, hij rijd nu in een dikke BMW, en gooit met geld, de kans dat ze gepakt worden is gewoon erg groot, dan zullen ze gewoon kaal geplukt worden, en ik hou mijn hart vast of ze sterk genoeg zijn, om dat te overleven. Het is namelijk echt een goede jongen, hij komt vaak langs, mijn baas mag hem ook, hij zegt dat hij altijd welkom is als hij iets in de IT wil, maar goed het blijft natuurlijk bij een breede grijns, en een beleefdem knik. Je ziet die jongens zijn niet gevoelig  voor Godsdienst, Islam zit niet in je kop,  maar in je hart, als je hart week genoeg is om de woorden van de Islam te ontvangen dan pas moet je dat gebruiken anders niet, die ellende die die jongens allemaal meegemaakt hebben, geven ze Allah de schuld van, en zeggen ze tegen me dit is het lot, zo heeft Allah dit gewild, en dan zijn ze dus niet gevoelig voor Islam, ze zijn het pas als ze beseffen, dat alles twee wegen heeft, de goede en de slechte, en dat zij zelf de slechte gekozen hebben, en dat het mogelijk is om van de slechte naar de goede weg te wandelen.

Sraam

ithran

#33
Jij maakt nog steeds niet uit voor wie de islam wel werkt en voor wie niet.
Nedeland kan in marokko niet gaan controleren naar gevangenen,dat is gewoon onmogelijk.
Nog een keer hoeveel van deze jongens heb jij proberen te helpen.

do you understand?

Hatim

#34

CiteerJij maakt nog steeds niet uit voor wie de islam wel werkt en voor wie niet.
Nedeland kan in marokko niet gaan controleren naar gevangenen,dat is gewoon onmogelijk.
Nog een keer hoeveel van deze jongens heb jij proberen te helpen.

do you understand?

Ithran,

Dat maak ik niet uit, inderdaad, als het goed zou werken dan zagen we de resultaten, als ik dat niet uitmaak, dan verwijs ik jou naar de cijfers, en die liegen er niet om, dat is mijn bewijs voor jou vraag, dus kun je de stelling aannemen dat de Islam voor dat soort mensen niet werkt, en als jij vind dat het wel zo is, wil ik goede bewijzen en goede argumenten zien anders zou ik zeggen bespaar je fingers van slijtage en stop maar met intikken.

Of Nederland in Marokkaanse gevangenisen mag controleren, daar antwoord ik het volgende op:  Laat me zien waaruit blijkt dat dat zo is, waarop is je uitlating of mening gebaseerd, leg dat uit als jij daar iets voor hebt wat dat kan onderbouwen prima, maar gewoon iets roepen kan iedereen.

Antwoord op je vraag hoeveel ik er geholpen heb, vind ik niet relevant, omdat het niets toevoegd aan de discussie, ik heb genoeg mensen mogen spreken, die kunnen onderstrepen wat ik vertel en ik vertel dit dan ook aan de hand van hun gegevens. Wat worden we wijzer als ik zeg dat ik er 99 of 1000 heb geholpen, niets. Dus verwijs ik jou naar mijn vorige antwoord, daarin kun je zien, wat mijn antwoord hierop zal zijn.

De groeten

ithran

#35
Hatim kun jij mij die overweldigende cijfers zien waaruit blijkt dat de islam voor sommige mensen niet werkt,en hoe men dit onderzocht heeft?