In Marokko de gevangenisstraf  uitzitten!!  

Gestart door Hatim, 05/06/2003 om 10:10:19

ithran

#15
Waarom het niet werkt?HHHMMMMM .
Goede vraag.
De straffen in marokko helpen ook niet.
Papa gaat namelijk zoveel geld inzamelen om zijn zoontje vrij te kopen.
Wedden???????
Deze jongens vinden het helemaal niet leuk als ze in de gevangenis komen.Dat stooere gedrag is alleen maar een masker om zijn eigen ik niet prijs te geven aan anderen.
In hoeveel marokaanse huizen word op emotioneel vlak gesproken,of eigenlijk wel emotie getoond van papa's kant?
Als je alochtonen wil vergelijken wil je deze dan vergelijken met andere moslim groepen,en niet met surinamers,italianen,antilianen.
Wij zijn namelijk indringers,en dat zijn surinamers bijv niet.
Turken hebben hun tijd van de media al gehad hoor.
Ik weet nog dat er knokpartijen waren tussen turken en a-dorpers in osdorp/a,dam.
Zij hebben hun portie media al gehad.
Deze ontspoorde jongeren hebben continu het gevoel dat ze een uitwedstrijd spelen,en dan gebeuren er rare dingen.
Laat ze bijv ergens werken waar er iemand is die een voorbeeld voor ze kan zijn.
Iemand die ze gaandeweg uit dat cultuurtje waar ze in beland zijn kan weghelpen.
Als de afstandsbediening van je t.v. het niet meer doet dan gooi je toch ook niet de hele t.v. weg?

ithran

#16
P.S. in ieder mens zit een goed persoon.
Af en toe is die alleen moeilijk te vinden.

temsamaan

#17
ja dat is trouwens waar in marokko kun je bepaalde mensen omkopen om vrij te komen en als je geen geld heb dan heb je pech en zie je meestal af  zoals ik al zei dan worden ze nog gevaarlijker of worden ze achterlijk en dan wat ? terugsturen is zeker geen oplossing we moeten ons best blijven doen om ze de juiste weg te tonen  meestal komen die jongens uit achtergestelde buurten waar ze geen kansen krijgen op alle vlakken dus als je wilt veranderen begin daar alvast beter voorkomen dan genezen en de jongeren die toch hervallen op het slechte pad daar moet je ze weer hard aanpakken en begeleiden  (waar een wil is , is er een weg )  

zuster

#18
Halloa

Vandaag was er weer een discusie op tv volgens mij was dat bij nieuws op tafel
Er wordt al gediscuseerd in de tweedekamer over marokkaanse jongeren om ze na een paar overtredingen het land uit te zetten

nou ik denk dat die jongens pas beseffen hoe erg dat is als ze er al uit gekickt zijn

Beslama

temsamaan

#19
ik vraag mij af of dat alleen geldt voor onze marokkaanse jongeren of ook voor andere nationaliteiten ?

zuster

#20
Haloa

Nou zover ik weet is het voor de antiliaanen al zo dat ze na de tweede overtredeing terug moeten

Beslama

fosychar (Gast)

#21
Hatim, voor elk probleem is niet 1 2 3 een oplossing te vinden. Het is onmensenlijk en oneerlijk om Marokkanen naar de Marokkaanse gevangenissen te brengen. Hebben ze hier een delict gepleegd dan horen ze hier gestraft te worden. Deze criminelen vormen een klein groep van de Marokkaanse gemeenschap. Het ligt niet alleen aan hen dat er een negatief beeld over de Marokkanen bestaat. De overgrote meederheid (ik heb ze niet geteld!!!) doet het goed; als de media hier nou eens aandacht aan ging besteden.

Ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen dat ook onder de Turken, Chinezen, Nederlanders criminelen bevinden. Het verschil tussen een criminele Turk en een criminele Marokkaan, is dat de criminele Turk meer georganiseerd is dan de criminele Marokkaan. De Turken zitten meestal in de grote georganiseerde misdaad, terwijl de Marokkanen zich meestal bezig houden met kleine criminaliteit. Marokkanen plegen, denk ik meer uit impulsiviteit dan uit verstand een delict, terwijl Turken meer uit verstand dan uit impulsiviteit een delict plegen. Ik denk dat hierdoor een Marokkaan eerder opgepakt wordt, dan een Turk.

Zoals ik al eerder heb vermeld, denk ik dat trainingen, cursussen en psychische hulp meer baat hebben dan een onmenselijk Marokkaans gevangenis.  In een Marokkaans gevangenis zullen deze Marokkanen niet leren hoe ze als volwaardige burgers in de Nederlandse samenleving kunnen leven.


"wat je zegt over de nederlandse gevangenis dat het geen luxe is, voor iemand die alleen ellende gewend is, is dat luxe, iemand die gewend is tussen de junkies te leven, en op straat  rond te zwerven en geen huis meer heeft is dat luxe ja... "

Natuurlijk is de gevangenis geen luxe. In de gevangenis zit je tussen vier muren en mag je een paar keer per dag in een binnenplaats luchten. De cellen zijn niet groot en trouwens, niet iedereen beschikt over een tv op kamer. Ik noem dat geen luxe. Ik denk dat je er geen dag uithoudt, Hatim. Zijn er mensen die op straat rondzwerven, dan moet de Nederlandse staat er voor zorgen dat deze mensen een dak boven hun hoofd hebben, en dan bedoel ik niet een penitentiare inrichting. De Nederlandse overheid heeft geld en de middelen ervoor.

rafik (Gast)

#22
Salam alaikoum,

Degenen die zeggen dat ze terug moeten naar marokko vindt ik gruwelijke mensen. Iedereen weet dat de gevangenen in Marokko mishandeld worden. Hatim, jij wil dus dat je broeders mishandeld worden? Denk jij dat dit de problemen zal oplossen?Mensen mishandelen om ze dan terug te sturen naar Nederland.

De enige echte oplossing is dat we terugkeren naar de islam. We moeten ons afvragen hoe komt het nou dat onze broeders of zusters het verkeerde pad opgaan. Dit gebeurt zomaar niet, er zijn verschillende redenen. nl. economisch,sociaal,sommigen worden gewoon meegeslepen dooe vrienden enz. .

ipv van te zeggen dat ze slecht zijn en hen terug te sturen, zouden we iets voor hen moeten doen en beletten dat de volgende generaties ook een beetje 'afdwalen'. Want iedereen weet dat het niet goed is wat ze doen, daar de nadruk erop leggen is geen oplossing.

we zouden verenigingen moeten oprichten,en de jongeren bezighouden. De islam beter verspreiden, want ik ben ervan overtuigd dat zulke jongeren een niet al te positief beeld hebben van de islam.

De opvoeding dat ze thuis meekrijgen speelt ook een belangrijke rol. Met zulke mensen praten en hen proberen te begrijpen,is ook een alternatief.

Ik weet wel door de verleiding hier in Nederlad is het moeilijk,maar men moet toch met iets beginnen.
Als de volgende generaties hun kinderen gingen opvoeden,en hen aandacht besteden enz.

Wat ik wou zeggen is dat kritikeren heel gemakkelijk is, en je broeders terugsturen ook makkelijk is,maar moest je echt zien hoe ze mishandeld worden,dan zal je er toch anders over denken.

Onderstel dat nou je echte broer(van mama en papa) een beetje afdwaalt zou je ook willen dat hij in de marokkaanse gevangenissen mishandeld wordt?


wassalam alaikoum  

Hatim

#23

fosy...

Als je het hebt over georganiseerd of niet georganiseerd, dan zeg je in feite alleen dat de turken, slimmer zijn in het plegen van criminaliteit, en dan zeg ik van mijn kant tegen de "Marokkaan"  wat je niet kunt moet je laten.

Verder is het onzin over die omkoperij, mij is het ook niet ontgaan dat ze in Marokko corrupt zijn, tuurlijk weet ik het. Wat ik hier probeer te zeggen, is dat Nederland bepaald wanneer hij terug kan (als de straf erop zit) en dat houd nederland bij en niet Marokko, dus valt er niets om te kopen, ik ga uiteraard uit van de ideale situatie, dat Nederland dus regelmatig langs de gevangen gaat, en hun regelmatig hun gezondheid controleert. Dus laten we zeggen dat ik het hebt over gecontroleerd terug gaan.  Wat is daar mis mee, ik vind het onzin om te zeggen dat als je meerdere  strafbare feiten hebt gepleegd, om dan te zeggen dat je je straf hier in Nederland moet uitzitten. immers je hebt meerdere kansen gekregen om je weer op het goede pad te begeven, doe je dit niet, dan geef je aan dat je of niet wilt luisteren, of sch.ijt hebt aan de hele maatschapij en het hele systeem, in dit geval moet je maar onder een ander systeem vallen (wie niet wil luisteren moet maar voelen).

Sommige mensen onder jullie, geven commentaar alsof ik hartloos ben, alsof ik het niet erg vind nogmaals, dit doorboort mijn hart als ik erover hoor, ik haat dan wat ik hoor. Het liefst wil ik alleen goede dingen horen, en het is en blijft mijn landgenoot, ik wil juist dat ze net als de goede onder ons, ook een toekomst krijgen, en dat kan alleen als ze de criminele verleden achter zich laten, en daar zorgen Nederlandse gevangenissen echt niet voor.  Als ze in Marokko, teruggekeerd zijn naar een normaal niveau van bestaan, laat ze dan terugkeren, geef ze dan een baantje, en laat ze dan leven. Maar nu is het een bodemlozeput waar onze jongens in vallen, en ze komen er niet meer uit, we moeten ze een handje helpen, en ik vraag jullie naar een oplossing en die komt gewoon niet.

Fosy, 1 2 3 is het inderdaad niet op te lossen, maar we hebben al genoeg tijd verloren, en als het om onze jongeren gaat (de toekomstige Marokkanen) dan moeten we snel handelen, het gaat hier om de nieuwe generatie, als die verloren gaat, dan ziet het slecht uit voor de Marokkanen, dan wil dat zeggen dat de media voorlopig nog een hele tijd achter ons aan zit. En dat kunnen we voorkomen, door deze extreme maatregel.

Trouwens ik zie niet wat het probleem is, er zijn verdragen, tussen landen, dat ze gevangenen mogen uitwisselen, dus ik zie het probleem niet.

Ik weet het ik ben een "kei harde  mother f.ucker" hahaha, maar goed soms neem je de raarste beslissingen om iemand te helpen van zijn ondergang, soms is de beslissing niet duidelijk en lijkt het alsof de beslissing tegen hem is genomen omdat ze hem haten, maar dat is dus niet waar, als ik mijn broeders zou haten, zou het me niets intresseren, en liet ik hun aan hun lot over.

Dus kom maar met alternatieven, en niet afwachten want de jaartjes worden gewoon doorgeleeft, en de strafbare feiten worden alleen maar meer....we moeten snel handelen, anders loopt het gigantisch uit de hand.


Heerlijk om jullie met dit probleem op te zadelen, laat die hersens eens kraken  :)

vriendelijke groeten, van jullie broeder Hatim :)

Falku

#24
CiteerJullie zullen het ongetwijfeld gezien hebben, er word weer op de TV flink gediscusseerd over Criminele Marokkanen, de hoofd van politie regio Utrecht, licht toe dat het in Utrecht gaat om ongeveer 300 jongeren die echt dreigen te ontsporen, verder verteld hij dat er die criminelen gemideld 4 tot 10 keer per jaar opgepakt worden, ze schrijven hun vele overvallen en inbraken toe.  Ze zeggen verder dat een hele generatie jongeren dreigt te ontsporen en voor vast in de criminaliteit belanden, het gaat hier om onze Marokkaanse jongeren.

Azul Hatim,

Ik zal ook maar eens reageren :)

Ik heb die documentaire ook gezien. Het probleem is niet de Nederlandse gevangenis!
Het probleem is dat ze volgens het jeugdrecht behandeld worden en dus vaak na een paar dagen weer op straat staan. Zij weten dat en gaan dus gewoon gezellig door met hun criminele activiteiten. De politie wil nu dat deze jongeren volgens het volwassen recht behandeld wordt zodat ze langer vast gehouden kunnen worden, en dat er een speciaal programma komt die zulke jongens aanpakt.

De discussie moet dus niet zijn of ze in gevangenis in Marokko moeten zitten of in Nederland, maar hoe z behandeld moeten worden: als jeugdigen (heel snel vrij) of volwassen (langer vast), en of ze een apart programma zouden moeten volgen.

Toch nog een opmerking over het terug sturen naar Marokko. Marokkaanse jongeren zijn Nederlandse burgers en dienen als zodanig ook binnen het Nederlandse rechtsbestel bestraft te worden. Indien het bestraffen, om welke reden dan ook, niet werkt moet het rechtsysteem onder de loep worden genomen en aangepast aan de situatie. Anders kun je straks iedere buitenlander terug naar zijn land gaan sturen om iedere reden die je maar wilt.
Het Nederlands rechtsysteem werkt niet in dit geval, dus dat systeem dient aangepakt te worden.

Hatim

#25

CiteerSalam alaikoum,

Degenen die zeggen dat ze terug moeten naar marokko vindt ik gruwelijke mensen. Iedereen weet dat de gevangenen in Marokko mishandeld worden. Hatim, jij wil dus dat je broeders mishandeld worden? Denk jij dat dit de problemen zal oplossen?Mensen mishandelen om ze dan terug te sturen naar Nederland.

De enige echte oplossing is dat we terugkeren naar de islam. We moeten ons afvragen hoe komt het nou dat onze broeders of zusters het verkeerde pad opgaan. Dit gebeurt zomaar niet, er zijn verschillende redenen. nl. economisch,sociaal,sommigen worden gewoon meegeslepen dooe vrienden enz. .

ipv van te zeggen dat ze slecht zijn en hen terug te sturen, zouden we iets voor hen moeten doen en beletten dat de volgende generaties ook een beetje 'afdwalen'. Want iedereen weet dat het niet goed is wat ze doen, daar de nadruk erop leggen is geen oplossing.

we zouden verenigingen moeten oprichten,en de jongeren bezighouden. De islam beter verspreiden, want ik ben ervan overtuigd dat zulke jongeren een niet al te positief beeld hebben van de islam.

De opvoeding dat ze thuis meekrijgen speelt ook een belangrijke rol. Met zulke mensen praten en hen proberen te begrijpen,is ook een alternatief.

Ik weet wel door de verleiding hier in Nederlad is het moeilijk,maar men moet toch met iets beginnen.
Als de volgende generaties hun kinderen gingen opvoeden,en hen aandacht besteden enz.

Wat ik wou zeggen is dat kritikeren heel gemakkelijk is, en je broeders terugsturen ook makkelijk is,maar moest je echt zien hoe ze mishandeld worden,dan zal je er toch anders over denken.

Onderstel dat nou je echte broer(van mama en papa) een beetje afdwaalt zou je ook willen dat hij in de marokkaanse gevangenissen mishandeld wordt?


wassalam alaikoum  

Rafik wie heeft het over mishandelen??  En waarom zou je bang zijn dat ze mishandeld worden?? En ja als mijn broertje een misdadiger zou zijn en er is alles geprobeerd om hem op het rechte pad te krijgen, zal ik met pijn in mijn hart deze beslissing steunen, en hem terug sturen, liever dat, dan een kogel door zijn kop, door een criminele afrekening, of een spuit heroine in je arm om je ellende te vergeten, ik heb liever dat hij een pak rammel krijgt dan deze laatste opties, wand het criminele pad, leid alleen tot ellende, en die ellende gun ik niemand en zeker mijn Broeders niet.

De Islam werkt voor mensen zoals mij en jou, maar niet voor die jongens, de meeste van die jongens kennen meer sourats dan mij, het is makkelijk om telkens te roepen, van de Islam dit, Islam dat, maar kijk maar eens naar je omgeving, de "huidige islam" is op dit moment niet echt een goed voorbeeld voor hun, en het is niet de islam die verkeerd is, maar degene die het uitleggen ik verwijs naar die uitspraak van de Imam. Ik kan je x-tal problemenm die zich onder de Marokkaanse moslims bevinden, waardoor de jongeren een slecht beeld krijgen van de Islam.

- corruptie in de moskeeen
- Vaders zitten meer in de Moskee dan thuis weten niet wat hun kinderen allemaal uitspoken
- er word helemaal geen aandacht geschonken aan die jongeren ze worden veracht, ze worden meteen vervloekt.
- er is geen begrip voor hun gedrag.
- er zijn heel vaak vechtpartijen in Moskeeen, vaak met dodelijke afloop.
- er word gedeald in Moskeeen.

Als je dit probleem van deze jongeren met de Islam wilt oplossen, dan moet je eerst de problemen van de standaard moslim in nederlandf oplossen, want die zitten vaak met problemen. En dat is nu eenmaal geen goed voorbeeld voor die jongeren.

Als je het hebt over de echte Islam, een omgeving waar alles in evenwicht is, prima, geef ik je 100% gelijk, de Islam kan leiden tot oplossing van veel problemen, maar vaak is het zo dat moslims in Nederland hun eigen zaakjes niet geklaard hebben laat staan dat ze de problemen van deze jongeren kunnen begrijpen en kunnen oplossen.

Nadat ik dit gezegd heb ga me niet beschuldigen dat ik ongelovig ben of zo, maar ik wil reeel blijven....als jij zegt dat in de moskee waar jij bid zich nooit iets heeft voorgedaan, dan moet je dit bevestigen. Want er zijn denk ik heel wat jongens en meisjes onderons hier die dit niet kunnen zeggen over de moskee  in hun buurt, dus laten we daar eens beginnen...  Soms heb ik het gevoel dat juist dat de oorzaak is van het ontsporen van jongeren. De islam geeft veel uitwegen, is oplossend, en is heilzaam, mits het goed word toegepast, en dat kan ik echt niet zeggen van onze landgenoten hier in NL.

Wil je voorbeelden.....ik ga hier echt werk van maken en de databases van NRC-trouw-volkskrant etc..etc..raadplegen om je aan te tonen wat zich allemaal afspeelt in die moskeeen,  dus neem van me aan dat we de islam pas kunnen toepassen todat deze jongens gecleand zijn van hun misdaden, en berouw hebben in hetgeen ze gedaan hebben dan pas zijn ze gevoelig voor Islam maar op dit moment zal het zo zijn alsof je tegen een muur praat.

Dit is echt zo....


vreindelijke groeten

Broeder Rafik, ik zeg dit allemaal niet uit haat, of omdat tegen de islam ben integendeel, de islam is waarvoor ik leef, alleen moet je goede momenten kiezen om deze toe te passen. Ik zeg wat ik voor mezelf wil wil ik ook voor mijn broeders en dat is alleen het best.

Wassalaam,

Hatim

#26
Falku,


CiteerToch nog een opmerking over het terug sturen naar Marokko.  Marokkaanse jongeren zijn Nederlandse burgers en dienen als zodanig ook binnen het Nederlandse rechtsbestel bestraft te worden. Indien het bestraffen, om welke reden dan ook, niet werkt moet het rechtsysteem onder de loep worden genomen en aangepast aan de situatie. Anders kun je straks iedere buitenlander terug naar zijn land gaan sturen om iedere reden die je maar wilt.
Het Nederlands rechtsysteem werkt niet in dit geval, dus dat systeem dient aangepakt te worden.

even iets over dat burgerschap... voor Marokkanen kan het Marokkaanse burgerschap niet weggedaan worden tenzij je er echt afstand van doet, dus ook al ben je Naturaliseerd dan blijf je een Marokkaanse burger. Verder wil ik je erop wijzen dat Nederlanders er anders over denken, ze zien je alleen als Nedrlanderse burger als een meerwaarde hebt voor hun maatschappij in alle andere gevallen ben je Marokkaan, dus als je een gouden medaille wint ben je nederlander beroof je een tasje ben je Marokkaan, zo gaat dit nu eenmaal in NL.

Verder ben ik het met je eens over dat rechtsysteem onder de loep nemen,  Ik geef je gelijk, laten we nog iets voorzichteriger zijn, maar nu kaats ik de bal terug en zeg ik tegen jou, stel je voor dat die jongens als ouderen berecht worden, en het blijft mis gaan, en achteraf blijkt dat het niet geholpen heeft, weet je dan wel wat voor misdadigers je gecreeert hebt??

Maar goed, Inscha Allah hoop ik dat ze ooit inzien dat ze op het verkeerd pad rennen....en hoop ik dat ze terug komen naar de realiteit.

sraam,

rafik (Gast)

#27
Salam alaikoum ,

Hatim , welk recht heb ik om te zeggen dat jij ongelovig bent?Ik heb er geen enkel, dus wees gerust broeder.

Ik heb nog nooit gehoord dat er in moskee gedaeld werd ofdat een dodelijke confrontatie plaatsreep in de moskee.Dat verbaasd mij echt.

Jij stuurt hem naar marokko ,denk jij dat hij dan niet meer gaat terugdealen ?

De islam is een oplossing voor iedereen, maar men moet weten hoe deze te verspreiden.Wat tot nu toe in veel moskees gebeurd is hoe meer soerats je van buiten kent hoe beter je bent.Het is net een wedstrijd geworden.DAt is de bedoeling van de koran niet.Liever iemand die een paar ayats begrijpt dan iemand die 20 of 30 hizb van buiten kent en er niets van snapt.

Alles hangt af van hoe wij de islam zullen verspreiden in de maatschappij, beginnend met onze kinderen. We moeten weten hoe men moet opvoeden en de islam goed verspreiden, want met huidige media geraken we er niet. Misschien als zij veranderen.


Ik zeg nniet dat allemaal gemakkelijk is of dat ik dat allemaal kan, we moeten er naartoe streven en ons serieus over de islam opleiden.

wassalam alaikoum

Hatim

#28
Salaam Rafik,

Nou je laatste berrichtje laat zien dat we elkaar wel begrijpen.
Ik zou ook een voorstander zijn, van een meer religieuzere benadering van het probleem, mits het op de goede manier word gepresenteerd aan die jongeren, anders moet je er niet aan beginnen, of liever uitstellen totdat de tijd er rijp voor is.

Wat betreft dat dealen en die vechtpartijen, dat is echt heel regelmatig, er zijn gevallen waarbij politie met (haschekoum) honden de Moskee betraden, om een drugsdealer op te pakken.

Maar goed, ik zie wel wat in die lijn van jou, maar ik blijf erbij, je kunt pas een operatie uitvoeren als de verdoving werkt anders zal het flink pijn doen, en in veel gevallen zal het niet lukken, dit ook met onze jongeren, maak ze eerst bewust van de feiten die ze gepleegd hebben, dan zijn ze gevoeliger voor islam, als ze inzien dat ze fout zitten willen ze iets in hun leven om hun berouw te laten zien, en dan kan de Islam een zeer goed middel zijn, als ze eenmaal in de islam zitten dan zien ze wel in dat het leven een doel heeft, namelijk Allah dienen.  Maar zolang ze niet gevoelig zijn voor iets, zul je eerst daaraan moeten beginnen voor je Islam preekt aan die jongens.

wasalaam

ithran

#29
Hatim hoezo werkt de islam voor jou wel,en voor deze jongens niet?
Wat voor soort criminaliteit heb jij het over?
Iemand die een crimineel feit pleegt in dit land dient hier berecht en gestraft te worden of hij nou ned staatsburger is of niet.
jij heb nooit in een marokaanse gevangenis gezeten dus je weet ook niet wat daar gebeurd.
Daar word je inderdaad  mishandelt.
Je kan de mensen daar inderdaad omkopen.
Nederland kan daar niet gaan controleren hoe het is met hun gezondheid,want zodra ned ze uit heeft geleverd heeft ned daar geen enkel recht toe.
Zoals je al zei deze jongens zijn altijd marokkaan,en zodra ze in marokko zijn kan ned niks voor ze betekenen.
En uitleveringsverdragen zijn er om een crimineel op wereldformaat te berechten,of een gevlucht iemand.
Hoeveel van deze jongens heb jij al proberen te helpen om uit dit kleine criminele wereldje te helpen?