Hoofdmenu

Nass al Ghiwane!!

Gestart door afi3a, 23/01/2005 om 23:55:54

athsaynou

Citaat van: allasian op 29/01/2005 om 16:23:45
Citaat van: athsaynou op 29/01/2005 om 16:19:55
kijk jij weet ;)
Is het een serieuze relatie ?

Ja alleen jij komt er tussen blijf weg had ik je gezegd!!

allasian

Ik had het alleen gelezen in een tijdschrift waar ik de naam van ben vergeten en zoals je weet moet je niet alles geloven wat daar allemaal in staat dus daarom vroeg ik het aan jou.Ik kom nergens tussen,hoor.

athsaynou

#17
Citaat van: allasian op 29/01/2005 om 16:27:54
Ik had het alleen gelezen in een tijdschrift waar ik de naam van ben vergeten en zoals je weet moet je niet alles geloven wat daar allemaal in staat dus daarom vroeg ik het aan jou.Ik kom nergens tussen,hoor.

oke

bouaouiouach

 azul,
De meeste muziek van Nass elghiwane, Lemchaheb en Jil jilala heb ik het thuis, o.a.  "al3ar abouya", ik was en nog steeds een fan van Nass elghiwane en Lemchaheb.
( als ze niet in het tmazight zingen, betekent niet dat ze anti-Amazigh zijn,
en wij weten dat ze de groep IZANZAREN uit souss hebben geholpen, en de meeste van hun muziek style is van Amazigh afkomstige)

     tannemierth   mohammed

Kahina

Citaat van: bouaouiouach op 30/01/2005 om 09:39:04
azul,
De meeste muziek van Nass elghiwane, Lemchaheb en Jil jilala heb ik het thuis, o.a.  "al3ar abouya", ik was en nog steeds een fan van Nass elghiwane en Lemchaheb.
( als ze niet in het tmazight zingen, betekent niet dat ze anti-Amazigh zijn,
en wij weten dat ze de groep IZANZAREN uit souss hebben geholpen, en de meeste van hun muziek style is van Amazigh afkomstige)

     tannemierth   mohammed

Kun je dat liedje niet hier op de site plaatsen voor mij? Ik kan het namelijk niet vinden op het internet.

Dank

Lezeres

#20
Hier een nummer van Nass el Ghiwane:

http://s24.yousendit.com/d.aspx?id=1EP51V2JVI6SM28F42RGVYCHST

Ik heb ze allemaal, mijn broer is een echte fan van Nass el Ghiwane, Jil Jilala, Lemchaheb, Essiham etc.


tuzin

Citaat van: figuigya op 30/01/2005 om 15:07:50
Hier een nummer van Nass el Ghiwane:

http://s24.yousendit.com/d.aspx?id=1EP51V2JVI6SM28F42RGVYCHST

Ik heb ze allemaal, mijn broer is een echte fan van Nass el Ghiwane, Jil Jilalal, Lemchaheb, Essiham etc.



azul,

ik weet niet wat wij hier op amazig.nl met deze artiesten moeten, het zijn wel protestzangers maar dat gaat altijd over de oumma alarabia. ik heb ze nooit over de amazigh kwestie horen zingen.
wat mij betreft kunnen ze lekker de pot op met hun liedjes.

thwenni netta


Lezeres

Citaat van: tuzin op 30/01/2005 om 15:29:37
Citaat van: figuigya op 30/01/2005 om 15:07:50
Hier een nummer van Nass el Ghiwane:

http://s24.yousendit.com/d.aspx?id=1EP51V2JVI6SM28F42RGVYCHST

Ik heb ze allemaal, mijn broer is een echte fan van Nass el Ghiwane, Jil Jilalal, Lemchaheb, Essiham etc.



azul,

ik weet niet wat wij hier op amazig.nl met deze artiesten moeten, het zijn wel protestzangers maar dat gaat altijd over de oumma alarabia. ik heb ze nooit over de amazigh kwestie horen zingen.
wat mij betreft kunnen ze lekker de pot op met hun liedjes.

thwenni netta



Ze zingen ook over de politieke gevangen en schending van mensenrechten, daar zaten ook Imazighen tussen!

Asafu

Batma Larbi: Zo naaide het KMAN ons!

Bij SMR-radio was onlangs een uitgebreid interview met Larbi Batma te horen, tien jaar voor zijn dood gemaakt door Mohamed el-Fers. Batma ging uitgebreid in op de gebeurtenissen rond een door de KMAN (Kommittee Marokkaanse Arbeiders Nederland) georganiseerd megaconcert, waarbij het KMAN met grote letters op de affiches had vermeld dat zowel Nass en Ghiwame als Jil Jilala en Lemchaheb zouden optreden in een door het Kommittee Marokaanse Arbeiders Nederland georganiseerd concert in de Jaap Edenhal.

Geen van de aangekondigde groepen bleek te zijn gecontracteerd. Het KMAN beweerde in een persbericht dat de groepen op het vliegveld van Casablanca zouden zijn tegengehouden op bevel van koning Hassan II zelf. Zo zou hij de Marokkanen in Nederland straffen, omdat zij, tegen zijn advies in, toch deel hadden genomen aan de verkiezingen, maakte het KMAN bekend.

Batma Larbi verteld in het interview de werkelijke gang van zaken. Het KMAN had de groepen in het geheel niet benaderd om op voornoemd concert te spelen. Die bewuste avond trad Ghiwane op in Brussel, Jil Jilala gaf een concert in Mulhouse en Lemchaheb zat in Londen.

Alle groepen kregen bij terugkeer in Marokko de nodige problemen omdat de berichten die o.a. op de voorpagina van De Volkskrant verschenen, naar Marokko waren doorgestuurd.

Alle drie de top-groepen zouden het Kommittee Marokkaanse Arbeiders Nederland vanaf dat moment dan ook boycotten. Bij SMR-radio was ook een uitgebreid interview met Omar Sayed te horen, begin 1998 opgenomen in de Salto-studio aan het Rembrandtsplein te Amsterdam. Dit interview werd tevens gefilmd door Mohamed el-Fers voor MokumTV.

Bron: http://www.geocities.com/naffernl/nafnl01.html

Lezeres

Maandag was er ook een niet eerder vertoonde documentaire over Laarbi Batma op 2m, zal deze week nog wel herhaald worden.

ayned_m

azul hannibal !

Overal heb  een hok van verdwaalde honden . hier in NL ook ! hahahah wie heeft ze hier gevoed? Imazighen , natuurlijk!!!!
tanemmirt  mon general !
ayned 

Tamza

Citaat van: bouaouiouach op 30/01/2005 om 09:39:04
azul,
De meeste muziek van Nass elghiwane, Lemchaheb en Jil jilala heb ik het thuis, o.a.  "al3ar abouya", ik was en nog steeds een fan van Nass elghiwane en Lemchaheb.
( als ze niet in het tmazight zingen, betekent niet dat ze anti-Amazigh zijn,
en wij weten dat ze de groep IZANZAREN uit souss hebben geholpen, en de meeste van hun muziek style is van Amazigh afkomstige)

     tannemierth   mohammed

Azul Mohammed, heb je ze op pc staan? Ben wel erg benieuwd naar je collectie. Ik ben ook fan van deze groepen, vooral Lemchaheb.


Tamza


Hadou

Nass Al Ghiwane zijn de besten!!
Ik krijg kribbels en kippevel van als ik naar hun muziek luister...
Ik kan  helaas hun teksten moeilijk verstaan,
ze gebruiken moeilijke Darija/ arabischetaal.
Ik wil graag hun teksten leren ..
Wie kan me helpen aan hun lyrics??
Tchakh kom swattass