Hoofdmenu

Nass al Ghiwane!!

Gestart door afi3a, 23/01/2005 om 23:55:54

afi3a

Azul aythma d'suythma,
ben op zoek naar muziek van deze topband.
wie kan me helpen??
bij voorbaat dank

afi3a

#1
nog een toevoeging, het zijn Imazighen, ze zingen wel in Arabisch,protestmuziek. Denk dat de meesten het wel weten, maar vertel het voor de zekerheid, voordat ik hier wordt aangevallen door Extreme Imazighen...hahahaha.
Azul

ps.: Mr. sjodemieter( Jonas Icf) zou me vast kunnen helpen of niet?

Tamza


afi3a

Citaat van: Tamza op 24/01/2005 om 00:18:00
Kijk eens: een hele lijst

http://www.marocaudio.com/index.php?p=Nass%20El%20Ghiwane&PHPSESSID=9b60a0a6d7b4ce57d6c6e1381b4fe0fd

Geef me maar een kadootje als dank. Yallah zied.
Ahya awectma d 3izeth xafi attas,
hardstikke bedankt lieverd,
d wenni netta
kadootje...komt goed..

Kahina

tamza, kun je misschien ook een liedje van Jil Jilala vinden. Het heet l3ar a bouya. Ik probeerde het op die site van Marocaudio te zoeken maar er staat steeds introuvable. Ook als ik Nass EL Ghiwane intype.

en als jij het niet kunt vinden, misschien iemand anders wel.

Thx in advance

Tamza

Citaat van: Morro op 24/01/2005 om 03:49:18
Ahya awectma d 3izeth xafi attas,
hardstikke bedankt lieverd,
d wenni netta
kadootje...komt goed..

De rien. Wacht nog steeds op een kadootje :P

Trouwens, die site doet het opeens niet meer bij mij.

Kahina: Jil Jilala is ook op www.marocaudio.com te horen, maar ik weet niet of de site het nog wel bij jou doet.

Lezeres


abrid

Ik vind persoonlijk nass el ghiwane ok maar die jil jilala vind ik zelf minder vooral die arabisch nationalische teksten van Anna Elarbi etc.

Ieder z'n smaak ;) nigh ella

Lezeres

Citaat van: Morro op 23/01/2005 om 23:58:43
nog een toevoeging, het zijn Imazighen, ze zingen wel in Arabisch,protestmuziek. Denk dat de meesten het wel weten, maar vertel het voor de zekerheid, voordat ik hier wordt aangevallen door Extreme Imazighen...hahahaha.
Azul

ps.: Mr. sjodemieter( Jonas Icf) zou me vast kunnen helpen of niet?


Ik wist niet dat ze oorspronkelijk imazighen zijn, welke streek dan?

Isefrawen

#9

goeie band voor de mensen die er van houden, jammer dat ze in het darija zingen!!

Twatoun of Banaâman maken dezelfde stijl muziek, maar vind deze bands qua boodschap realistischer overkomen. Nass el Ghiwwane zingen over onderdrukking, achtergesteldheid van bepaalde wijken in Casa en keuren een bepaalde politieke incorrectheid af tot een bepaalde hoogte. mahmouma was hun einige lied die als kritiek  bestempeld kan worden. de rest van hun reportoire gaat over normen en waarden zoals die voor figuren als balkenende zou gelden...   

daarnaast hebben ze nooit gesproken over de ontkenning van de Amazigh identiteit! dus voor mij als Amazigh niet bij voorbaat als zodanig serieus te noemen, de band nass el Ghiwane heeft een grote rol gespeeld Arif/Sous/Atlas Imazighen een verkeerd beeld/geluid te geven. tijdens een interview in het tassousiet (lead singer is assousie), hebben ze de interviewer weggestuurd met de mededeling eerst arabisch te leren dan pas weer terug te komen om met nass al ghiwane te kunnen communiceren. en dit is nog niet eens zo lang geleden gebeurd

abrid

Bedankt voor dit stukje info.

athsaynou

Nass Al Ghiwane je moet er van houden of niet! ik persoonlijk heb er helemaal niks mee!

allasian

Citaat van: athsaynou op 27/01/2005 om 18:06:05
Nass Al Ghiwane je moet er van houden of niet! ik persoonlijk heb er helemaal niks mee!
Jij hebt toch wat met baby al Ghiwane heb ik ergens gelezen ??

athsaynou

Citaat van: allasian op 29/01/2005 om 16:16:38
Citaat van: athsaynou op 27/01/2005 om 18:06:05
Nass Al Ghiwane je moet er van houden of niet! ik persoonlijk heb er helemaal niks mee!
Jij hebt toch wat met baby al Ghiwane heb ik ergens gelezen ??

kijk jij weet ;)

allasian