The Oral-tribe( bni Oralyaghel=Aith Wayagher)

Gestart door afi3a, 23/01/2005 om 16:57:08

afi3a

#15
Citaat van: allasian op 23/01/2005 om 18:34:48
Citaat van: Morro op 23/01/2005 om 18:27:22
ik dacht dat mauretanie tinginita in noord-marokko was !!
ewa en in welk opzicht ondersteunt dat jouw theorie dan ???Wat heeft het er
überhaupt mee te maken??
Citeer

je grapjassen komen hier zaken ontkennen, zonder argumenten. moet ik jullie gelove of een morokkoloog...
Die kaart daar hoort ook een tijdsperiode bij.Bewijs maar eens dat dit dan in de tijd van Juba was.

ten 1e was het een tegenargument tegen onze sa3ied, die beweerde dat mauritanie in het zuiden ligt...(huidige mauritanie heeft er niks mee temaken).ten 2e is het een plattegrond van de tijd dat de romijnen over noord-afrika heersten...dus de tijd van Juba( een amazigh koning,onder het romeinse rijk). ik kan voor jou concluderen dat je weinig weet van de gechiedenis van noord-afrika.

Sa3ieD

Citaat van: Morro op 23/01/2005 om 18:33:57
je mag beweren wat je wil....zolang je het niet kan staven...toedeloe beste vriend.
Pikkie, jij loopt hier iets te beweren, ik hoef neits te bewijzen. Jij daarentegen wel, want zeg nou zelf, je komt met EEN website. Als je boeken kan plaatsen en wetenschappelijke artikelen dan heb je een begin. Ik kan zo een website openen dat Beatrix oorspronkelijk een Tamazight is en de website vullen en een paar namen er neerzetten. Tik eens in google Alfaristan, je krijgt 80 hits waarvan de meerderheid van die ene website is en de rest niets met imazighen te maken heeft.

allasian

En sinds wanneer is Ayach een pre-islamitische naam in Tamazgha ??

afi3a

#18
Citaat van: Sa3ieD op 23/01/2005 om 18:39:43
Citaat van: Morro op 23/01/2005 om 18:33:57
je mag beweren wat je wil....zolang je het niet kan staven...toedeloe beste vriend.
Pikkie, jij loopt hier iets te beweren, ik hoef neits te bewijzen. Jij daarentegen wel, want zeg nou zelf, je komt met EEN website. Als je boeken kan plaatsen en wetenschappelijke artikelen dan heb je een begin. Ik kan zo een website openen dat Beatrix oorspronkelijk een Tamazight is en de website vullen en een paar namen er neerzetten. Tik eens in google Alfaristan, je krijgt 80 hits waarvan de meerderheid van die ene website is en de rest niets met imazighen te maken heeft.
he gast, hou op man, en noem me geen pikkie...
bewijs me dat er geen graftombe is van oral ayach in zuid-alfaristan...ik geloof dat die er is..das een harde feit genoeg.

afi3a

#19
Citaat van: allasian op 23/01/2005 om 18:40:05
En sinds wanneer is Ayach een pre-islamitische naam in Tamazgha ??
ze hebben het toevaliig over dat hij van beny bouayach afkomst is.......zie je het al ayach <--------> ait buAYACH.
vanwaar zou de naam..aith bu Ayach ontstaan??
AZUL

allasian

Citaat van: allasian op 23/01/2005 om 18:40:05
En sinds wanneer is Ayach een pre-islamitische naam in Tamazgha ??
Don't try to run,I can keep up with you.

afi3a

Citaat van: allasian op 23/01/2005 om 18:44:09
Citaat van: allasian op 23/01/2005 om 18:40:05
En sinds wanneer is Ayach een pre-islamitische naam in Tamazgha ??
Don't try to run,I can keep up with you.
ahahahahaha....je grapjas ben je....hahahaah

Sa3ieD

Citaat van: Morro op 23/01/2005 om 18:41:53
Citaat van: Sa3ieD op 23/01/2005 om 18:39:43
Citaat van: Morro op 23/01/2005 om 18:33:57
je mag beweren wat je wil....zolang je het niet kan staven...toedeloe beste vriend.
Pikkie, jij loopt hier iets te beweren, ik hoef neits te bewijzen. Jij daarentegen wel, want zeg nou zelf, je komt met EEN website. Als je boeken kan plaatsen en wetenschappelijke artikelen dan heb je een begin. Ik kan zo een website openen dat Beatrix oorspronkelijk een Tamazight is en de website vullen en een paar namen er neerzetten. Tik eens in google Alfaristan, je krijgt 80 hits waarvan de meerderheid van die ene website is en de rest niets met imazighen te maken heeft.
he gast, hou op man, en noem me geen pikkie...
bewijs me dat er geen graftombe is van oral ayach in zuid-alfaristan...ik geloof dat die er is..das een harde feit genoeg.

What the fuck heeft een naam als Ayach met Imazighen te maken? Dat er TOEVALLIG de Aith BouAyach zijn betekent niet dat dat iets met iets als Alfaristan te maken heeft. Dus zoals ik al zei, kom met boeken en niet met debiele websites.

allasian

Citaat van: Morro op 23/01/2005 om 18:43:19
Citaat van: allasian op 23/01/2005 om 18:40:05
En sinds wanneer is Ayach een pre-islamitische naam in Tamazgha ??
ze hebben het toevaliig over dat hij van beny bouayach afkomst is.......zie je het al ayach <--------> ait buAYACH.
vanwaar zou de naam..aith bu Ayach ontstaan??
AZUL
Al Ayach is van oorsprong een arabische naam,je hebt het over de tijd van Juba,nou toen bestonden er nog geen arabsiche namen bij ons.
BeniBouyach bestaat zeker nog geen 500jaar,helemaal terug tot Bouayach de persoon zelf.

afi3a

Citaat van: allasian op 23/01/2005 om 18:56:27
Citaat van: Morro op 23/01/2005 om 18:43:19
Citaat van: allasian op 23/01/2005 om 18:40:05
En sinds wanneer is Ayach een pre-islamitische naam in Tamazgha ??
ze hebben het toevaliig over dat hij van beny bouayach afkomst is.......zie je het al ayach <--------> ait buAYACH.
vanwaar zou de naam..aith bu Ayach ontstaan??
AZUL
Al Ayach is van oorsprong een arabische naam,je hebt het over de tijd van Juba,nou toen bestonden er nog geen arabsiche namen bij ons.
BeniBouyach bestaat zeker nog geen 500jaar,helemaal terug tot Bouayach de persoon zelf.
gasten met alle respect,
atih bu ayach beteknt het volk van Ayach,,,en ayach is een pure tamazight woord/naam.......ayach beteknt baard, aith bu3ayach waren baarddragenden.
maar ik zeg ook niet dat het 100% waar is, maar ook niet dat het 100% onwaar is, wat betreft dat verhaaltje van alfaristan.

allasian

Citaat van: Morro op 23/01/2005 om 19:01:12
maar ik zeg ook niet dat het 100% waar is, maar ook niet dat het 100% onwaar is, wat betreft dat verhaaltje van alfaristan.
Houd dan in eerste instantie je bek,als je het niet weet.

Isefrawen



het is ook ontzettend grappig dat iemand uit de polder zichzelf marokkoloog kan noemen omdat ie op de universiteit heeft gezeten en een anatal subjectieve geschiedneisboeken mocht lezen :)

Sa3ieD

Zowieso, over Alfaristan kan ik helemaal NIETS vinden. Heb de universiteits bieb van utrecht doorzocht en geen enkele hit, dusse... Maar wel HEEEEEEEEEEL toevallig dat die site door Mohamed elfars is gemaakt en dat land Alfaristan heet............

allasian

Sommige bakmaaien denken nou eenmaal dat iromiyen altijd alles beter weten.

afi3a

#29
jullie lijken wel arabieren...sorry hoor dat ik die topic heb geplaatst......volgens mij is daar niks negatiefs over Imazighen geschreven. voortaan als ik twijfel , zet ik geen topic meer, want dat mag hier niet krijg ik de gevoel...ook niet eens een normale discussie over hebben.
maar ja dit forum is bekend om haar agressivitijd, haters, .....ach laat ik maar ophouden..