Islamitisch feest / reljeugd

Gestart door *****, 21/01/2005 om 07:47:02

ameziane

[quote author=MohamedUK link=topic=4984.msg102880#msg102880
Het probleem ligt niet bij de marokkaanse jongeren, maar bij dat mislukte Hoog Chaterijne. Het haalt gewoon het slechte uit de mensen dat gebouw. 
Citeer
Mohammed, ik moet je hier echt om lachen...
We geven doorgaans de politiek,de media enz. de schuld van onze problemen. Maar dat het nu te wijten is aan een gebouw slaat echt alles!

MBTiza

Citaat van: m7 op 21/01/2005 om 07:47:02
Waarom gebeurt het zo vaak (zo lang als ik weet ieder jaar) bij Islamitische hoogtijdagen dat jongeren van Marokkaanse afkomst stennis schoppen? Zoals bioscopen "verbouwen", of gisteravond het in grote (60 a 80 man) groepen door Hoog Catharijne trekken en willekeurige mensen uitschelden en intimideren?  Van andere groepen moslims zoals Turken en Indonesiers hoor je dat bij mijn weten nooit. Heeft iemand een idee waarom en wat eraan gedaan kan worden? Zijn die jongeren eigenlijk wel moslim?
Ik vind het verbijsterend, zo'n groepje etters verziekt alles nog verder voor de normale meerderheid van de Marokkanen, en besmeurt bovendien het beeld van twee Islamitische feesten.

wij gevaarlijke mensen, alles kaput make

Masja

Citaat van: ameziane op 24/01/2005 om 15:59:45
[quote author=MohamedUK link=topic=4984.msg102880#msg102880
Het probleem ligt niet bij de marokkaanse jongeren, maar bij dat mislukte Hoog Chaterijne. Het haalt gewoon het slechte uit de mensen dat gebouw. 
Citeer
Mohammed, ik moet je hier echt om lachen...
We geven doorgaans de politiek,de media enz. de schuld van onze problemen. Maar dat het nu te wijten is aan een gebouw slaat echt alles!

hahahahahaha     

mara

dit kan er ook wel bij:

De politie heeft donderdagavond in het Utrechtse winkelcentrum Hoog Catherijne vijf jongeren aangehouden. Nadat een groep jongens werd gemaand door te lopen, schold een van de jongeren 'zonder aanleiding' de agenten uit. De 20-jarige jongen werd aangehouden, waarna meerdere personen zich met de aanhouding bemoeiden. Uiteindelijk hield de politie nog vier verdachten aan.

Vorige week vrijdag hield de politie in Hoog Catherijne acht jongeren aan. De politie verdreef een groep van twee- tot driehonderd Marokkaanse jongeren die het winkelcentrum onveilig maakten. Sommige winkeliers lieten uit voorzorg voor sluitingstijd de rolluiken zakken. De onrust zou te maken hebben met het islamitische offerfeest, dat vorige week donderdag van start ging.

ameziane

Citaat van: mara op 28/01/2005 om 15:29:29
dit kan er ook wel bij:
Vind je dat echt? Wat mij betreft zijn we genoeg negatief in het nieuws gekomen!

mara

Marokkanen zijn zeker in het nieuws gekomen, ik bedoelde het ironisch.

ameziane

Citaat van: mara op 29/01/2005 om 15:29:45
Okee, dan. Misschien ligt het toch aan dat gebouw?!

mara

Citaat van: ameziane op 29/01/2005 om 15:38:20
Aan dat gebouw? Geloof me, de marokkaantjes zijn zeker schuldig aan die taferelen op hc. Ik heb ze zelf een keer gezien. Ik weet dat de media en/of politie vaak chargeert igv marokkanen, maar wat hc betreft gaat het echt te ver...

ameziane

Citaat van: mara op 29/01/2005 om 15:41:00
Aan dat gebouw? Geloof me, de marokkaantjes zijn zeker schuldig aan die taferelen op hc. Ik heb ze zelf een keer gezien. Ik weet dat de media en/of politie vaak chargeert igv marokkanen, maar wat hc betreft gaat het echt te ver...
Ik bedoel het ook ironisch!

Ik kom er zelf ook vaak langs, en zie ik die jongens daar rondhangen. Dan vraag ik bij mezelf hebben die jongens geen school/werk ?

Samariaan

Citaat van: ameziane op 29/01/2005 om 16:11:02
Citaat van: mara op 29/01/2005 om 15:41:00
Ik bedoel het ook ironisch!

Ik kom er zelf ook vaak langs, en zie ik die jongens daar rondhangen. Dan vraag ik bij mezelf hebben die jongens geen school/werk ?

ze moeten gewoon doen wat ze in Winkelcentrum Zuidplein Rotterdam ook geloof ik hebben gedaan (voornamelijk Surinaamse/Amtilianen: samenscholingsverbod, massa politie, en Zero tolerance.