Islamitisch feest / reljeugd

Gestart door *****, 21/01/2005 om 07:47:02

Dora

oww..damn je hebt gelijk...

hmmm....

volgende jaar zal ik met mijn mandje over HC rondhuppelen om de mannekes van choco-schaapjes te voorzien...

Dobry Den

Citaat van: m7 op 21/01/2005 om 07:47:02
Waarom gebeurt het zo vaak (zo lang als ik weet ieder jaar) bij Islamitische hoogtijdagen dat jongeren van Marokkaanse afkomst stennis schoppen? Zoals bioscopen "verbouwen", of gisteravond het in grote (60 a 80 man) groepen door Hoog Catharijne trekken en willekeurige mensen uitschelden en intimideren?  Van andere groepen moslims zoals Turken en Indonesiers hoor je dat bij mijn weten nooit. Heeft iemand een idee waarom en wat eraan gedaan kan worden? Zijn die jongeren eigenlijk wel moslim?
Ik vind het verbijsterend, zo'n groepje etters verziekt alles nog verder voor de normale meerderheid van de Marokkanen, en besmeurt bovendien het beeld van twee Islamitische feesten.

Afgezien van het nieuws in de media, zijn rellen op offerfeesten mij wereldvreemd. Ik heb geen flauw idee wat deze mannekkes mankeren om de boel in negatieve zin op stelten te zetten. Het verbaast me dat er uberhaupt Marokkanen aan het rellen zijn op Eid Ameqran. Offerfeest wordt door mij, naast vlees, vooral geassocieerd met in nieuw gestoken Marokkaanse jongeren, die door de winkelstraten aan het flaneren zijn.

De vraag of deze jongens eigenlijk wel moslims zijn, sugereert dat de Islamitsche gemeenschap vrij is van negatief gedrag.  De indruk dat een Moslim gelijk staat aan een heilige. Ik heb daarom de neiging om de vraagsteller te verdenken van gebrek aan zelfkritiek en van in een ontkenningsfase te verblijven.  Ik weet niet wat de reden is van m7 om deze vraag te stellen, maar aangezien ze geen Moslimse is, gaat mijn bovenstaande verdenking niet op. Stel je die vraag, m7, omdat je werkelijk twijfelt aan hun geloofsovertuiging of om hen hier een hak te zetten? Mocht het laatste het geval zijn, dan vraag ik me af of dit forum wel DE aangewezen plek hiervoor is.

Flaneren in prachtige Amazigh kledij, dat is mooi. Daar zouden we meer van moeten zien.

Geen hak, geen twijfel, gewoon oprechte verbijstering.

Als gelovige ben ik overigens ook verbijsterd over de dingen die bepaalde machthebbers doen die niet passen bij hun geloof.
Als mijn vraag niet op dit forum gesteld mag worden hoor ik dat graag van admin. Dan pas ik me aan.

Dobry Den

Citaat van: m7 op 21/01/2005 om 15:12:38
Geen hak, geen twijfel, gewoon oprechte verbijstering.

Vreemde manier om je oprechte verbijstering te uiten.

Citaat van: m7 op 21/01/2005 om 15:12:38Als mijn vraag niet op dit forum gesteld mag worden hoor ik dat graag van admin. Dan pas ik me aan.

Moet ik dit zien in het kader van mijn reactie??? Zo ja, dan mijn verzoek om snel maar uit dat slachtoffersrol te kruipen. Voel je vooral niet belemmerd door mij om je vragen te stellen en je meningen te geven op dit forum.

qaqrieuw

Citaat van: m7 op 21/01/2005 om 11:54:00
Nou, het ging om verschillende groepen van 60 tot 80 man, die  na te zijn aangesproken door de politie gezamenlijk zich tegen die politie keerden. Opgeteld kom je dan al gauw op 200.

Maar daarom gaat het nu dus even niet.
Wat is de lol van met zo'n mooi feest rotzooi trappen?
Waarmee ben je dan bezig eigenlijk? Het leven van je ouders en familie verder verzieken lijkt me.
De reputatie van Moslims door het slijk halen.
Het is toch gestoord dat rond de Islamitische feesten de bioscopen een soort Marokkaanse ordedienst moeten aantrekken, omdat die jongeren blijkbaar denken dat regels voor hen niet gelden, zeker niet als de bewaking die hen verzoekt normaal te doen uit niet-Marokkanen bestaat?
Dus wat ik me afvraag, zijn deze jongeren Moslims?
Of zijn ze dat alleen als het ze uitkomt, als ze kunnen roepen: "wij worden gediscrimineerd omdat we Moslims zijn."
Ben jij in dienst bij de Telegraaf of zo

Nee, van "De Rode Dageraad" . De Telegraaf komt er niet eens in als wc-papier.

Hoezo slachtofferrol? Wat een boelsjit.

Uit ik me vreemd?  Prima, ik zeg al niks meer hoor, ik wil je tere zieltje natuurlijk niet van streek maken.
Zelfcensuur speciaal voor jou, veel plezier ermee verder.

Fijn dat er nog mensen zijn die wel gewoon in gesprek kunnen gaan hier. Doen we dan wel via pm, kan jij rustig slapen.  Hoef je je geen slachtoffer meer te voelen  van mijn uitingsvormen.

Rwezna

Citaat van: lopende_lach op 21/01/2005 om 12:07:40
en anders zou papa zijn zoon mee moeten nemen om te helpen in het slachthuis..:D....schaap ophangen..ingewanden eruit halen..enz enz..daarna mag hij serveren thuis..en de gasten welkom heten...(drukke dag dus geen tijd voor rellen..:) )

dit vind ik dus een geweldig goed idee

Samariaan

Citaat van: lopende_lach op 21/01/2005 om 12:00:12
ze hebben allemaal vrij gekregen van school > spreken met elkaar af in de stad > en 1 van hen wil de clown uithangen..relt wat..en gauw volgen de anderen.....

oftwel, gewoon verbieden dat mensen vrij krijgen van school. Na Eid-gebed gelijk naar school.

ameziane

Citaat van: m7 op 21/01/2005 om 07:47:02
Waarom gebeurt het zo vaak (zo lang als ik weet ieder jaar) bij Islamitische hoogtijdagen dat jongeren van Marokkaanse afkomst stennis schoppen? Zoals bioscopen "verbouwen", of gisteravond het in grote (60 a 80 man) groepen door Hoog Catharijne trekken en willekeurige mensen uitschelden en intimideren?  Van andere groepen moslims zoals Turken en Indonesiers hoor je dat bij mijn weten nooit. Heeft iemand een idee waarom en wat eraan gedaan kan worden? Zijn die jongeren eigenlijk wel moslim?
Ik vind het verbijsterend, zo'n groepje etters verziekt alles nog verder voor de normale meerderheid van de Marokkanen, en besmeurt bovendien het beeld van twee Islamitische feesten.
Het heeft niks te maken met de feestdag! Oorzaak is de slechte opvoeding van de ouders en die zijn over het algemeen analfabeet. Bovendien weten ze weinig af van deze samenleving. Dus die jongens moeten het helemaal zelf uitzoeken.

Verder is het zo dat een harde aanpak nodig is. De politie is over het algemeen veel te soft.

Dobry Den

Citaat van: m7 op 21/01/2005 om 18:52:08
Nee, van "De Rode Dageraad" . De Telegraaf komt er niet eens in als wc-papier.

Hoezo slachtofferrol? Wat een boelsjit.

Uit ik me vreemd?  Prima, ik zeg al niks meer hoor, ik wil je tere zieltje natuurlijk niet van streek maken.
Zelfcensuur speciaal voor jou, veel plezier ermee verder.

Fijn dat er nog mensen zijn die wel gewoon in gesprek kunnen gaan hier. Doen we dan wel via pm, kan jij rustig slapen.  Hoef je je geen slachtoffer meer te voelen  van mijn uitingsvormen.

Acteren is niet je sterkste kant. Je ik-ben-zielig-want-Dobry Den-heeft kritiek-op me-geuit druipt er weer vanaf.  Als je er lekker bij voelt, ga vooral zo door. Tis alleen zo onnodig.

Dora

Citaat van: MohamedUK op 21/01/2005 om 19:18:44
Citaat van: lopende_lach op 21/01/2005 om 12:00:12
ze hebben allemaal vrij gekregen van school > spreken met elkaar af in de stad > en 1 van hen wil de clown uithangen..relt wat..en gauw volgen de anderen.....

oftwel, gewoon verbieden dat mensen vrij krijgen van school. Na Eid-gebed gelijk naar school.

nee nee..dat is wel heel extreem...het feest gevoel (bij vele betekend dit niet meer dan een vrije dag..maar het zij zo) moet je er wel in houden...

Sa3ieD

Citaat van: ameziane op 21/01/2005 om 19:22:55
Het heeft niks te maken met de feestdag! Oorzaak is de slechte opvoeding van de ouders en die zijn over het algemeen analfabeet. Bovendien weten ze weinig af van deze samenleving. Dus die jongens moeten het helemaal zelf uitzoeken.

Verder is het zo dat een harde aanpak nodig is. De politie is over het algemeen veel te soft.
IEGH ja geef onze ouders maar de schuld. Het zijn niet alleen de ouders die invoed hebben op hun kind maar ook de maatschappij / de mensen om hun heen. Ouders kunnen er lang niet altijd iets aan doen, dus kom niet met die domme Verdonk uitspraken.

Ik snap de ophef niet aangezien dit bijna elk jaar gebeurt. Bij thuis wedstrijden van fc utrecht is er toch ook veel politie op hoog catharijne. Hoog catharijne is altijd klein en druk, ruzie is er snel gemaakt. Aangezien Marokkanen zich altijd in groepjes bevinden krijgen ze nog sneller ruzie, loopt iemand tegen je aan is het gelijk wat doe je?!?! moet je klappen?!?! etc. Waarom organiseren ze dan met el eid nooit iets voor die jongeren, want als iedere Marokkaan (ook al die crimies) naar hoog catharijne trekken dan is ruzie dus snel gemaakt. Misschien moeten ze wel een deurbeleid invoeren voor hoog catharijne met el eid ;-).

Nee maar even serireus, met el eid moet er gewoon iets worden georganiseerd voor die jongeren. Een of ander concert of zo dan hou je ze tenminste uit hoog catharijne. Maarja mensen overdrijven echt snel, ophef om niets, waarschijnlijk een of andere loser die met vechten begon en de politie die weer TE hard optrad en zodoende, als een agent 1 marokkaan aanraakt en zich er honderden bevinden krijg je geheid rellen.

Samariaan

Citaat van: Sa3ieD op 22/01/2005 om 13:12:27
Citaat van: ameziane op 21/01/2005 om 19:22:55

IEGH ja geef onze ouders maar de schuld. Het zijn niet alleen de ouders die invoed hebben op hun kind maar ook de maatschappij / de mensen om hun heen. Ouders kunnen er lang niet altijd iets aan doen, dus kom niet met die domme Verdonk uitspraken.

Ik snap de ophef niet aangezien dit bijna elk jaar gebeurt. Bij thuis wedstrijden van fc utrecht is er toch ook veel politie op hoog catharijne. Hoog catharijne is altijd klein en druk, ruzie is er snel gemaakt. Aangezien Marokkanen zich altijd in groepjes bevinden krijgen ze nog sneller ruzie, loopt iemand tegen je aan is het gelijk wat doe je?!?! moet je klappen?!?! etc. Waarom organiseren ze dan met el eid nooit iets voor die jongeren, want als iedere Marokkaan (ook al die crimies) naar hoog catharijne trekken dan is ruzie dus snel gemaakt. Misschien moeten ze wel een deurbeleid invoeren voor hoog catharijne met el eid ;-).

Nee maar even serireus, met el eid moet er gewoon iets worden georganiseerd voor die jongeren. Een of ander concert of zo dan hou je ze tenminste uit hoog catharijne. Maarja mensen overdrijven echt snel, ophef om niets, waarschijnlijk een of andere loser die met vechten begon en de politie die weer TE hard optrad en zodoende, als een agent 1 marokkaan aanraakt en zich er honderden bevinden krijg je geheid rellen.

Het probleem ligt niet bij de marokkaanse jongeren, maar bij dat mislukte Hoog Chaterijne. Het haalt gewoon het slechte uit de mensen dat gebouw. 

Dora

wat is dit nou weer voor een opmerking..::)

Citeer

Het probleem ligt niet bij de marokkaanse jongeren, maar bij dat mislukte Hoog Chaterijne. Het haalt gewoon het slechte uit de mensen dat gebouw. 
Citeer

Samariaan

het is gewoon stom gebouwd. Te krap - en aan de ene kant heb je mensen die rustig willen winkelen, aan de andere kant heb je mensen die gespannen een trein willen halen. Te veel hoeken en gaten verder waar mensen in kunnen gaan staan schuilen. Sloophamer erin.