Islamitisch feest / reljeugd

Gestart door *****, 21/01/2005 om 07:47:02

Waarom gebeurt het zo vaak (zo lang als ik weet ieder jaar) bij Islamitische hoogtijdagen dat jongeren van Marokkaanse afkomst stennis schoppen? Zoals bioscopen "verbouwen", of gisteravond het in grote (60 a 80 man) groepen door Hoog Catharijne trekken en willekeurige mensen uitschelden en intimideren?  Van andere groepen moslims zoals Turken en Indonesiers hoor je dat bij mijn weten nooit. Heeft iemand een idee waarom en wat eraan gedaan kan worden? Zijn die jongeren eigenlijk wel moslim?
Ik vind het verbijsterend, zo'n groepje etters verziekt alles nog verder voor de normale meerderheid van de Marokkanen, en besmeurt bovendien het beeld van twee Islamitische feesten.

Dora

grappig dat ik net heb gelezen dat het om 200 a 300 jongeren ging...

*ik vervloek hierbij de media*...

Nou, het ging om verschillende groepen van 60 tot 80 man, die  na te zijn aangesproken door de politie gezamenlijk zich tegen die politie keerden. Opgeteld kom je dan al gauw op 200.

Maar daarom gaat het nu dus even niet.
Wat is de lol van met zo'n mooi feest rotzooi trappen?
Waarmee ben je dan bezig eigenlijk? Het leven van je ouders en familie verder verzieken lijkt me.
De reputatie van Moslims door het slijk halen.
Het is toch gestoord dat rond de Islamitische feesten de bioscopen een soort Marokkaanse ordedienst moeten aantrekken, omdat die jongeren blijkbaar denken dat regels voor hen niet gelden, zeker niet als de bewaking die hen verzoekt normaal te doen uit niet-Marokkanen bestaat?
Dus wat ik me afvraag, zijn deze jongeren Moslims?
Of zijn ze dat alleen als het ze uitkomt, als ze kunnen roepen: "wij worden gediscrimineerd omdat we Moslims zijn."

Dora

ze hebben allemaal vrij gekregen van school > spreken met elkaar af in de stad > en 1 van hen wil de clown uithangen..relt wat..en gauw volgen de anderen.....

of het nou specifiek wat te maken heeft met het feest dat betwijfel ik..ik denk dus eerder dat het echt gaat om het feit dat ze allemaal op hetzelfde moment op een bepaalde plek uithangen...dus het vrij krijgen van school..je verzamelen in de bios enz enz enz...

Dora

trouwens persoonlijk vind ik dat de jongens die elke keer betrapt worden op dit soort "geintjes", daarvoor moet een regelement voor gemaakt worden...dus..agent gaat mee naar huis..praat met ouders..en regelen samen een bepaalde afspraak waardoor ze minder kans krijgen om steeds weer hetzelfde te flikken...

misschien is dit een beetje te ver gezocht..maar jongens die keer op keer hiervoor opgepakt worden moeten hard worden aangepakt.

en anders zou papa zijn zoon mee moeten nemen om te helpen in het slachthuis..:D....schaap ophangen..ingewanden eruit halen..enz enz..daarna mag hij serveren thuis..en de gasten welkom heten...(drukke dag dus geen tijd voor rellen..:) )

Dora

hahaa, goed idee, van die ingewanden!

Maar jongeren hebben toch wel vaker vrij?
Waarom houden ze geen Kerstoffensief, of een vrolijke Paasplundering? Ze houden zich toch op een vreemde manier aan de "eigen" feestdagen.
Dat vind ik heel erg.

Dora

Citaat van: m7 op 21/01/2005 om 12:23:13
hahaa, goed idee, van die ingewanden!

Maar jongeren hebben toch wel vaker vrij?
Waarom houden ze geen Kerstoffensief, of een vrolijke Paasplundering? Ze houden zich toch op een vreemde manier aan de "eigen" feestdagen.
Dat vind ik heel erg.

ja ik ook..ik weet verder ook niet of hier wel een logische reden voor is...

misschien is het met kerst te "licht" met al die lichtjes en met pasen te druk met eitjes zoeken...

ik zie ze al voor me, allemaal eitjes zoeken in grote groepen... geinig.

Dora

als ze ze maar niet kapot trappen onder de mom van "REL"....

nou, zo'n klein eitje mag best kapot. Als het maar geen semtex eitjes zijn, dan is dat geen probleem.

Dora

Citaat van: m7 op 21/01/2005 om 12:55:15
nou, zo'n klein eitje mag best kapot. Als het maar geen semtex eitjes zijn, dan is dat geen probleem.

nee nee..ook van kleintjes kun je lekkere omletten maken...

moeten wel scharreleieren zijn.

of chocolade.

misschien moeten die jongeren meer chocola eten, tegen depressies en destructieve gevoelens. Het is tenslotte een natuurlijk antidepressivum.

Dora

haha...

kleine choco-schaapjes onder hun kussen leggen de avond voor de r'3id..

Dat smelt.

wel een leuk idee, commercieel gezien, choco-schaapjes. Daar moet je iets mee doen LL.