politieke spelletjes

Gestart door radhia, 11/06/2000 om 15:09:29

Lostboy

#15
CiteerAchter de fransen aanlopen is niet het enige wat we hebben gepresteerd.We beheersen ook de nederlandse taal in woord en geschrift.Als jij  staat voor de Imazighen dan kan ik best begrijpen waarom sommigen de naam barbaren in de wereld hebben geholpen.Eens, als jij veel lectuur tot je hebt genomen zal je pas beseffen wie de ware kwade kracht achter de politieke spelletjes in marokko is.Tot die tijd,slaap lekker verder en ga leren schaken.
Hallo woestijnratje waar ben  jij nou helemaal mee bezig??
have a camel,take a shower.
wat jullie hebben gepresteerd is  het volgende:.....
sorrryy..ik heb niets kunnen achterhalen wat jullie hebben gepresteerd
ja leugens ,stelen,beledigen en akelig vervelend zijn das jullie prestatie.
en denk dat de fransen het liefst een hond achter zich hebben dan een ajkelige woestijnratje.
he woestijnratje doe mij een plezier ga en neem even een badje.

sorry mensen ,ik heb nou echt wel een hekel aan die beesten en heb daarom op deze manier moeten reageren.
Gegroet



hemiet

#16
azul
He super arab, spreek jij arabische?

Bokous

#17
Arabieren creeren geen beschaving.
Beweerde Ibn Khaldoun.

Tenmmirt
Hammu u Namir

Ahmed

#18
when the arabs came to marocco they had the book we had the land  they told us to close oure eys and pray so we closed oure eys and praid when we opend oure eys they had the land we had the book
  but at last but not least they had also  a lot of shit stelletje kameledreivers en dat noemt zich beschaafd vertel dat maar aan de joden die moorden jullie met bossjes uit sukkels omdat jullie belust zijn op macht vrouwen en geld en jullie ziel verkocht hebben aan ibliez jullie  nieuwe leider en nog een ding weetje wat jullie arabieren ook heel goed kunnen graven  stuur je vader in jullie maar  dan kan hij onze waterput uitbacheren  sukkel wij beheersen nl ja dat beheers je maar all te goed en je geloof en identiteid  heb je laten liggen  in het bootje  waar mee je de middenlandsezee bent overgesmokkeld go  home losers

Hetler

#19
Ahmed,
( Ik heb begrepen dat hier twee ahmed zijn )
Ik houd van jullie Allemaal.
Ik bent trots op je.
Ik houd van alle volgende lezers:
Ahmed, Kamal, SuperAmazigh, Radia,Ayned,Lostboy,
Laazib,Hamiet, Hammu u namir, Falku, Amazigh, mo,
patriot, en nog veel anderen die ik vergeten heb.
En niet te vergeten de webmester.

Radhia

#20
HEHEHEHEHE DAT SUPERARABIERTJE IS MET ZIJN STAART TUSSEN ZIJN BENEN WEGGEGLIPT, KUN JE DE DISCUSSIE NIET AAN DOUKALIE?? BANG DAT WE MET JOU DE VLOER ZULLEN AANVEGEN ZEKER, AHAHAHA IK LACH JE VIERKANT UIT SUPERARABIERTJE, JE KOMT NU NIET ECHT ALS SUPERIEUR OVER, MAAR ALS EEN IRRITANT VLIEGJE DAT WE DOOD GEMEPT HEBBEN.

Salut

Ahmed

#21
jongens ik was patriot  nu ik lid  ben  heet ik ahmed

Lostboy

#22

CiteerZoals iemand al heeft gezegd,wij(de arabieren)zijn gewoon superieur aan jullie(de grotbewoners).Iemand probeert hier een zinnige discussie op gang te brengen komen er een paar oermensen dierengeluiden produceren.Ga hier gauw weg er is geen enkele vorm van beschaving hier.
Ik weet niet wat jij begrijpt hoor.
als jij dieren geluiden hoort dan is er iets mis met je.
Bezoek een psychiater en of een dierenarts is mijn liefelijke advies.
wie heeft dat gezegd ? Mensen van jou ras? tuurlijk hebben ze het gezegd ze zeggen van alles leugen volgt de ander
bezoek nou maar de psychiater zodat we kunen discusseren.
Ik heb het wel met je te doen hoor
ach.. ghotsie hij is ziek en hoort nu alleen dieren geluiden ik heb het al gezegd die arabieren zijn klein behersensd en nu heeft hij al die hersencellen verbruikt.

hemiet

#23
azul
Hamu n amar, over mis n khaldoen gesproken.
Je kent vast dat  beroemde en legendarische gezegde van onze broeder <mis n khaldoen>, trouwens khaldoen is puur een amazigh naam.
En het luidt als volgt:< imazighen sermen s oer waji cha s thmoerth>, in het nederlands: imazighen zijn moslim met hun hart, niet met hun land.

berberos

#24
sallam
superarab tssssssss dus je denkt dat je kameel bent?
niet dus! wou jij zeggen dat jouw voor ouders uit saoudi arabia kwamen meskien ya meskien
je loopt hier wel alles te preken over hoe het moet en zal gaan maar ik raad je eerst ff aan om diepppp in de geschiedenis boeken te gaan kijken en vraag je af ik arabier ben-->> maar waarom spreek ik geen arabisch zoals ze dat in het midden oosten spreken? waarom hebben de (kamelen) die zich zehma arabieren noemen de zelfde cultuur en kleding als de imazighen?
vraag jezelf dat nou eens af!
zal ik je wat vertellen!
jou voor ouders waren ooit imazighen maar omdat ze mseken het slachtoffer werden van arabisatie spreken ze nu een kleinnnnn beetje arabisch met een paar berberse worden dr doorheen
bijmij op de zaak werkt een nep kameeltje uit ouijda(berberse naam) die zehma trots is op zn kamelen afkomst
heb altijd grooote discussies met m (die ik altijd win omdat ik meer kennis bezit over de marokaanse culturele geschiedenis nogmaals hij beweerd dat ie kameeltje is ik zeg je bent half kameel en vroeger waren je voor ouders imazighen hij zegt dus nee maar nu hebben we een nieuwe collega op de zaak die toevallig heel goed arabisch spreekt !
de eerste dag dat die nieuweling kwam werken was onze vriend uit ouidja zeer blij omdat een arabier bij ons in de groep kwam op een gegeven mnoment vroeg ik onze vriend uit oujida praat eens arabisch met m je bent toch arabier (want dat beweerde hij) dus hij met zn marokaans (arabisch) maar die nieuweling begreep er niks van!!
ik lachte me kapot dus op een gegeven moment zei die nieuweling jij bent geen arabier maar een berber want wat jij spreekt is geen arabisch!!
en dat was een klap midden in zn nep kamelen gezicht
dus door je zelf super kameel te noemen  bewijs je dat je een  super domme kameel bent die niks weet en de valse geschiedenis domweg hebt overgenomen
ps:wij hebben jou kamelen advies hier niet nodig

rachida

#25
Hi allemaal,

Berberos het zijn super IGHJAR (niet kamelen, dat verdienen ze niet).
Nou ja, zelfs een Aghjour is slimmer, want die stoot zich niet twee keer aan dezelfde rots(als ik het goed zeg). *grrr*[/list]

groetjes!!

ps:Waar is onze superarabje eigenlijk??

Mustaph

#26
And now something completely different! Alhoewel, het begin van de discussie, eigenlijk:
De verwaarlozing van het Rif-gebied: Ik weet dat er banken bestaan die met een ideele folosofie werken. Hier in NL, weet ik er één in Zeist: Triodos bank, maar er zullen er, waarschijnlijk, ook meer zijn. In ieder geval, zo'n bank heeft uitsluitend cliënten die speciaal een warm hart toe dragen voor bepaalde zaken zoals ontwikkeligsprojecten in de 3e wereld e.d. Nou, zit ik zo te denken, als we nou 's een keer gaan vragen naar eventuele mogelijkheden voor het Rif-gebied. Iets voor ons, misschien? Ik weet, in ieder geval wel, dat de eerste Zionisten ook een speciale bank hadden in Europa en de V.S. waar ze massaal hun rekeningen openden, wat uiteindelijk ook de Joodse zaak diende. Voor de duidelijkheid, het is, dus, niet zo dat we ons geld moeten gaan schenken aan de bank maar dat de bank, die per slot van rekening niet op commerciële maar op ideele basis werkt, het geld van de cliëntèle voor een gericht doel aanwendt. Zo gebruikt Triodos bijv. het geld van bepaalde cliënten voor sommige projecten in het Amazone-gebied, uiteraard, onder toezicht van deze instelling.
Reacties? Zelf, ben ik wel bereid om me, eventueel, te gaan informeren bij de bank.

De groeten,

Mustaph.

P.S. buitenlandse filialen van de Marokkaanse banken hebben zich flink verrijkt aan de migranten; zonde van het geld!










 




Radhia

#27
Azul Mustaph;

dit klinkt heel positief, ik ben ook bereid om een keer binnen te gaan stappen en te vragen om informatie; ik vraag mij alleen af hoe het met de wetgeving zit, zo'n regering moet natuurlijk wel eerst akkoord gaan voordat ze een buitenlandse instantie binnen laten, vooral in Marokko. Ik heb famillie die banketbakker is, een aantal jaren geleden wilde hij een keten van bakkerijen in het noorden beginnen, met als hoofdkantoor in Nador; zijn voormalige werkgever (leverancier van de HEMA; Bijenkorf V&D etc...) wilde in hem investeren, na 9 maanden wachten hadden ze een berg papier en een vermogen kwijt aan het betalen van ambtenaartjes die veel beloofden maar nog geen toestemming. Dit bedrijf trok zich terug. Voor de grap hebben ze toestemming gevraagd om in de buurt van Casa iets te beginnen, aanvraag werd gefaxt en binnen een half uur hadden ze al een uitnodiging om een geschikte locatie uit te komen zoeken. Deze famillielid heeft ze daarna natuurlijk gelijk de wind van voren gegeven en het bedrijf heeft een schadevergoeding ingediend voor het zo lang wachten op hun eerste verzoek. Het bedrijf is nu uitgeweken naar de Spaanse enclave Mellila en hun produkten komen nu toch terecht in Nador/Alhouceima en omstreken. Die racisten uit Casa en Rabat willen dat er alleen in hun buurtje wordt geïnvesteerd zodat zij alleen er profijt aan kunnen hebben. Ik begrijp niet waarom wij onze zuurverdiende centen zomaar aan die ratten toevertrouwen, heey 3ammi elhadj, waar gaat u heen? 3ammie Alhadj: "ja ik ga mijn spaarcenten storten aan de volksbank van Casa en Rabat". Je kan dit geld beter investeren in een bedrijf dat onafhankelijk werkt in onze zo geliefde streekje.

djeghkeniw 3la elkheir

Mustaph

#28
Beste Radhia,

Dat de autoriteiten moeilijk doen is mij ook bekend. Daarom zit ik, juist, te denken aan het inschakelen van de diensten van zo'n bank. Ze hebben, volgens mij, voldoende ervaring met de tegenwerkende plaatselijke autoriteiten in de diverse 3e werldlanden. Misschien, moeten we toch gaan vragen naar de mogelijkheden. Eventueel, kunnen we ook de media erbij halen, als Marokko moeilijk blijft doen.

De groeten,

Mustaph.

Mustaph

#29
O ja, en nog iets vergeten. Ik denk dat Westerse landen ook baat hebben bij een economische ontwikkeling van het Rif-gebied i.v.m. de dreiging van de massale migratie naar Europa.