MArokko wil boren in Berberland

Gestart door mohamed/2 el Massoudi, 04/02/2003 om 00:25:58

mohamed/2 el Massoudi

lees nnet dat de Marokkaanse overheid wil gaan boren bij Talsinnt. De Imazighen zien dit als weer een poging om ze onder de duim te houden, er is al begonnen met het ontnemen van land,

voor het volledige (engelse) artikel:

www.bbc.co.uk/worldservice/people/highlights/010423_berbers.shtml

anwar

#1
AZUL UFALLAK,


IK DENK DAT DE ECONOMIE ALLEEN BETER VAN WORDT.
DUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SRAAM ANWAR,

mohamed/2 el Massoudi

#2
welke economie? die van de Imazighen of die van de arabieren???

samad (Gast)

#3
CiteerIK DENK DAT DE ECONOMIE ALLEEN BETER VAN WORDT
Wiens economie wordt er beter van Anwar? Niet die van de plaatselijke bevolking kan ik je wel vertellen. Die zullen alleen opgescheept worden met de ecologische ellende van het olie-boren.

_AMAZIGH_

#4
Azul aythma, sithma

Anwar economie beter? ja zeker zoals die beter is geworden doordat wij geld sturen naar marokko en heel wat uitgeven in de zomer. Maar menneer Anwar is het gebied van imazighen er beter van geworden sinds mensen naar europa zijn vertrokken en miljarden hebben gestuurd naar marokko? ... Ja de economie is er inderdaad op vooruit gegaan, vraag maar aan de grote zakenmannen in Casa, Rbat en Fes en daar tussenin. Midden Atlas, Rif, is nog steeds hetzelfde, of zelfs achteruit gegaan!!!
De amazigh gebieden worden geexploiteerd ten gunste van Casa, Rbat, Fes (de arabischtalige bevolking)!

tqadigh shek

Tannemirt

Sa3ieD

#5
De vervuiling van het boren blijft in Amazigh gebied en het geld wat ze ermee verdienen gaat naar arab land. volgens mij nemen ze niet eens imazighen aan als arbeiders maar halen ze ze uit de arab steden, wij hebben er denk ik echt niets aan.

groetjes

Hassan

#6
Azul,

Een citaat uit het kranten-artikel (zie boven):
CiteerBut Peter Bradley, operations manager for Lonestar Oil Company, believes the Berber demands for compensation are unfounded. His position is clear cut: the Moroccan government should benefit from the discovery of oil and gas reserves but the people who live on top of the underground resources should not.

M.a.w. de minsters gaan hun zakken vullen en de Imazighen, die op het land wonen waar de olie is gevonden, worden van hun land getrapt en krijgen geen rooie cent !!!