Welke vlag wordt het?

Gestart door Tsaylal, 02/03/2003 om 19:07:40

Ilyas

#15
Azul Felak Hammou,

"Wat is je Amazigh vlag?"
http://www.tamurt-imazighen.com/tamazgha/ Hier is mijn Amazigh vlag

"Marokkanen zijn toch allemaal Marokkanen."
Marokkanen!!!! wie zijn dat?
In west Tamazgha wonen Saoediers en Imazighen.

"Hoe kom je aan dat Marokkaanse vlag door Hassan 2 gemaakt is?  "

Ik heb in de Marokkaanse Radio gehoord dat de Marokkaanse vlag is door HassanII gemaakt, en zolas je weet de Media in Marokko praatte namens hun "Heilig god", Haassan II .

Je bent in deze site nieuwe neem ik aan!!!
Mag ik me aan je voorstellen?
Ik ben ILyas (een Amazigh naam, geen Arabische naam) Ik ben een Amazigh, mijn taal is Tamazight en mijn land is Tamazgha.

Tennemirt.

Hammou

#16
hallo ilyas
bedankt voor jou mooite
ik heb een paar vragen aan je.
door wie is deze vlag gemaakt?
is deze vlag alleen voor irifeien? of ook voor andere imazighen?
waarom hebben ze niet alle Imazighen op de hoogte gehouden? ik en mijn famillie weten hellemaal niks over.
wie zijn Saodiers? en wie zijn Imazighen?


aMchouM

#17
Hoi Lieve Mensen,
de Flag Die jullie zoeken en bedoelen is hier te zien.
Klik op de onderstaande link en zie hoe prachtig de Flag is.
http://www.morocco.fm/Flag.htm

maar je zult wel balen denk ik en daarvoor alvast mijn excuses

Ilyas

#18
Azul ouma I3izzan,

"ik heb een paar vragen aan je. "
zeg het is ouma!

"door wie is deze vlag gemaakt?"
Is gemaakt door Organisaties van Imazighen in heel Tamazgha (noord Afrikka) dus o.a Organasaties in Alhoceima, Imzoeran en Nador..

"is deze vlag alleen voor irifeien? "
Iriffian hebben een andere vlag en deze is gemaakt door onze held Abdelkarim Alkhttabie.

"of ook voor andere imazighen?"
Hij is de vlag van heeeel Tamazgha, dus voor alle Imazighen en dus ook voor je.

"waarom hebben ze niet alle Imazighen op de hoogte gehouden? ik en mijn famillie weten hellemaal niks over."

Tuurlijk zullen dat niet weten, je famillie weten ook de vlag van Irrifian niet, en dit geldt ook voor mijn famillie.
Hoe kunnen ze je informeren?
Als je met de Arif vlag of de Amazigh vlag in West Tamazgha loopt, zullen je levende begraven, zolas ze gedaan hebben tegen je voorouders en broers door de geschiedenis heen.

"wie zijn Saodiers?
Die zijn mensen die 14 eeuwen geleden van Saoedie Arabie kwamen om het land van je voorouders te bezetten en je taal te vernietegen en je cultuur te begraven.

"en wie zijn Imazighen?"
Imazighen zijn de eigenaars van Tamazgha, maar hun land is in de handen van de bezetters Arabieren/Saoediers.

PS.
Ik heb gek gedaan en ik heb op je vragen beantwoord, maar iedereen die je vragen zal lezen, zal denken dat je uit een ander Planet komt of dat je mij voor de gek wil houden.

Tennemirt


Ewa manaya

#19
Ayamchom ag  ra3kar  inak.
dit is de 5 ede dat je mij bestraft, voortaan zal ik je site niet meer bezoeken, anders krijg ik weer zulke flauw grap. :(

aMchouM

#20
Haaha die ewa manay :D
ewa please wel blijven bezoeken maar klik nooit op klikme of op KlikMeNiet

Hammou

#21
hallo ilyas
”Is gemaakt door Organisaties van Imazighen in heel Tamazgha (noord Afrikka) dus o.a Organasaties in Alhoceima, Imzoeran en Nador..”

Ik zie dat deze vlag nog steeds geen Marokkaanse vlag is. De Marokkaanse vlag bestond al en moeten we hem respecteren en voor vechten.

”Iriffian hebben een andere vlag en deze is gemaakt door onze held Abdelkarim Alkhttabie.”

Het is leuk om te horen… je beschuldigt Hassan 2 dat hij de Marokkaanse vlag heeft gemaakt en hier praat je over het zelfde fout. Abdelkarim Alkhttabie heeft de vlag gemaakt, dus hij heeft zelfde fout gemaakt.

Wat ik ook van je begrijp, is dat je over meer vlagen praat, hier is het groot gevaar??? Dus jullie willen gewoon ons land in delen maken.

”Hij is de vlag van heeeel Tamazgha, dus voor alle Imazighen en dus ook voor je.”

Ik begrijp je niet, je praat over een Amazigh vlag die door Nador, Imzoeren en El Hoeceima organisaties gemaakt is, tegelijkertijd zeg je dat het voor heel Imazighen is, dat kan niet.
Voor mij, ik ben tevreden over ons vlag(Marokkaans), wij moeten gewoon streven om van ons land een democratische land maken, de vlag zegt mij niks.

Denk jij dat door erkennen van jou vlagen beter komt in Marokko?

”Imazighen zijn de eigenaars van Tamazgha, maar hun land is in de handen van de bezetters Arabieren/Saoediers.”

Ik zie dat de Imazighen aan de macht zijn in Marokko, die doen alles en vernietigen ons land als het waar is???

ILyas

#22
Hammou,
"De Marokkaanse vlag bestond al en moeten we hem respecteren en voor vechten."
Ik heb vroeger twee Marokkaanse vlagen verbrande,
en ik ben nog van plan om die vlag in de paleis (in Rabat) te verbranden.

"Het is leuk om te horen… je beschuldigt Hassan 2 dat hij de Marokkaanse vlag heeft gemaakt en hier praat je over het zelfde fout. Abdelkarim Alkhttabie heeft de vlag gemaakt, dus hij heeft zelfde fout gemaakt."
Abdelkarim komt uit Tamazgha en maakt vlag voor Imazighen, en Hassan II komt uit Saoedie Arabie en maakt vlag voor zichzelf en de andere kolonisten. Dat is dus heeel anders.

"Dus jullie willen gewoon ons land in delen maken."
Wij willen een land Tamazgha voor alle Imazighen.
"Ons land " !!!
Als je een Arabier bent, dan moet ik je helaas zeggen dat Tamazgha is je land niet.

"Ik begrijp je niet, je praat over een Amazigh vlag die door Nador, Imzoeren en El Hoeceima organisaties gemaakt is, tegelijkertijd zeg je dat het voor heel Imazighen is, dat kan niet."
Dat kan wel, je moet alleen mijn bericht nog een keer goed lezen.

"Denk jij dat door erkennen van jou vlagen beter komt in Marokko?"

De arabieren in marokko hebben een eigen vlag, een ieder volk heeft een eigen vlag. Wij Imazighen hebben ook een eigen vlag. Dat is alles.

"Ik zie dat de Imazighen aan de macht zijn in Marokko, die doen alles en vernietigen ons land als het waar is??? "

De arabieren zijn 14 eeuwen land bezig met het vernietegen van je land.








Hammou

#23
hallo  ilyas

“Ik heb vroeger twee Marokkaanse vlagen verbrande,
en ik ben nog van plan om die vlag in de paleis (in Rabat) te verbranden.”

Met praten kun jij hele wereld verbranden, zo zijn wij Imazighen altijd geweest, groot mond maar in praktijk hebben wij nog niks gedaan en nog steeds hetzelfde. “takemmoent thach tagna tbach”  

”Abdelkarim komt uit Tamazgha en maakt vlag voor Imazighen, en Hassan II komt uit Saoedie Arabie en maakt vlag voor zichzelf en de andere kolonisten. Dat is dus heeel anders.”

Hassan 2 hij is toch ook een Amazigh van Tafilalt afkomst, of wist jij niet?
Wat betreft Abdelkriem elkhettafi, hij heeft zighzelf ontkend toen zei dat hij een chrief is en ten tweede hij is naar Egypte gemigreerd (naar zijn broers choerfa)    

“Wij willen een land Tamazgha voor alle Imazighen.
"Ons land "

wat doe jij hier dan in land van Nederlanders??

Als je een Arabier bent, dan moet ik je helaas zeggen dat Tamazgha is je land niet.

Ik ben  puur Amazigh en ik beschouw ieder bewoner van Marokko of Noord-Afrika een Amazigh.  

”Dat kan wel, je moet alleen mijn bericht nog een keer goed lezen.”

Wat moet ik nog een keer lezen???


”De arabieren in marokko hebben een eigen vlag, een ieder volk heeft een eigen vlag. Wij Imazighen hebben ook een eigen vlag. Dat is alles.”

Uit jou woorden blijkt dat jij een Marokko wilt met meer vlagen?


”De arabieren zijn 14 eeuwen land bezig met het vernietegen van je land.”

Dat kan, maar Imazighen zelf doen hetzelfde. Normaal wij zouden heel veel dingen van westers wereld leren maar helaas zulke mensen zoals jij krijgen we alleen maar slecht naam…
  

ILyas

#24
Azul,
Toen ik je eerste bericht las, dacht ik dat je een slim volwassen jongen bent.

"Hassan 2 hij is toch ook een Amazigh van Tafilalt afkomst, of wist jij niet?"
Hassan twee zegt dat hij een klein kind van Profeet Mohamed. Een profeet Mohamed komt niet uit Tafilalt.
Wie uit Tafilalt komt spreekt Tamazight, en Hassan II spreekt geen Tamazight.
En wie Imazighen in Marakkach vermoorde omdat ze Tamazight willen leren in geen Amazigh.

"wat doe jij hier dan in land van Nederlanders??"
Ik ben in het land van de Nederlanders, en ik ik praat Nederlands met ze en ik ben geintegreerd in hun cultuur.

Terwijl de Saoediers in Marokko, willen van mij dat ik met hun Saoedische taal ga praten en dat ik in de Saoedische cultuur moet integreren.

"Wat moet ik nog een keer lezen???"
Dit:
CiteerIs gemaakt door Organisaties van Imazighen in heel Tamazgha (noord Afrikka) dus o.a Organasaties in Alhoceima, Imzoeran en Nador..
 
dit was mijn bericht.
en de volgende was je reactie op mijn bericht:
CiteerIk begrijp je niet, je praat over een Amazigh vlag die door Nador, Imzoeren en El Hoeceima organisaties gemaakt is, tegelijkertijd zeg je dat het voor heel Imazighen is, dat kan niet.

en ik ga je helpen met het denken:
De vlag is gemaakt door alle Imazighen van Tamazgha (Marokko, Algerie, Tunissie, liebye) o.a (Onder ander) de organisaties van Alhoceima,....
Als je dit nog niet begrijpt, dan is er iets werkelijks met je aan de hand.

Als je niet in staat bent om te denken, moet ik hiermee stoppen voordat ik boos wordt.
Tennemirt.

a3touk

#25
Amchoum!Ayamchoum!washqin Amchoum armi sh 3akren
ayamshoum.Remi sh ghatfeg roga, ajazeg marra thighmes watifth minzi ghasheth adjas Ayamchoum!!

Hammou

#26
Hallo ilyas

Ik raad je aan om op een niet agressief manier te reageren, straks kun je mijn woorden niet volgen

 â€œToen ik je eerste bericht las, dacht ik dat je een slim volwassen jongen bent.”

Als ik slim genoeg  was zou ik deze discussie nooit met jouw gaan voeren!!! Dan zou ik al lang in koningshuis zijn, Maar beschouw me als een van jouw leerlingen…

"Hassan 2 hij is toch ook een Amazigh van Tafilalt afkomst, of wist jij niet?"
Hassan twee zegt dat hij een klein kind van Profeet Mohamed. Een profeet Mohamed komt niet uit Tafilalt.

Hij spreekt wel Tmazight, maar niet van Rif, van chlouh, dus Tachelhiet

”Wie uit Tafilalt komt spreekt Tamazight, en Hassan II spreekt geen Tamazight.
En wie Imazighen in Marakkach vermoorde omdat ze Tamazight willen leren in geen Amazigh.”

Deze zin begrijp ik niet kun je het misschien duidelijk maken wat wil je hiermee zeggen?

”Ik ben in het land van de Nederlanders, en ik ik praat Nederlands met ze en ik ben geintegreerd in hun cultuur.
Terwijl de Saoediers in Marokko, willen van mij dat ik met hun Saoedische taal ga praten en dat ik in de Saoedische cultuur moet integreren.”


Echte Arabieren bestaan niet meer in Marokko denk ik, er zijn wel gearabiseerde mensen, maar dat wil niet zeggen dat ze Arabieren zijn, nee je moet ook een beetje logica gebruiken ilyas.  
Jij bent nu hier in Nederland en je bent geïntegreerd, dus als je voor jouw taal en cultuur wilt vechten doe het hier niet voor Marokko uit Nederland dat is toch onzin?

"Wat moet ik nog een keer lezen???"
Dit:
Citaat:
 
Is gemaakt door Organisaties van Imazighen in heel Tamazgha (noord Afrikka) dus o.a Organasaties in Alhoceima, Imzoeran en Nador..
 
dit was mijn bericht.
en de volgende was je reactie op mijn bericht:
Citaat:
 
Ik begrijp je niet, je praat over een Amazigh vlag die door Nador, Imzoeren en El Hoeceima organisaties gemaakt is, tegelijkertijd zeg je dat het voor heel Imazighen is, dat kan niet.
 


en ik ga je helpen met het denken:
”De vlag is gemaakt door alle Imazighen van Tamazgha (Marokko, Algerie, Tunissie, liebye) o.a (Onder ander) de organisaties van Alhoceima,....
Als je dit nog niet begrijpt, dan is er iets werkelijks met je aan de hand.
Als je niet in staat bent om te denken, moet ik hiermee stoppen voordat ik boos wordt.”
 
Er is nog steeds een officiële vlag in Marokko en daar moet je respect hebben, want dat is de vlag van alle Marokkanen niet alleen voor Arabieren zoals je zei.
Mijn leraar AUB niet boos worden op mij?  vorige keer je hebt het over verbranden vlagen in Marokko(door jou) en nu ben je van plan om iets anders te gaan doen het is echt moeilijk van je. Zoals het nu blijkt over paar jaren ga je ons land bevrijden van “saodiers”???

breekijzer

#27
hi hi hi hi hi hi hi.
degenen die ooit hun originele taal hebben weggegooid noemen zich saudi s haahahhhaha.
de soeeeesi s zitten diep in hun reet ,want de koning is ook gewoon een soesi,
de noordelijke gebieden waar ze ook arabisch spreken zitten ook al diep in hun reeet.
hahahahahahahahahahaha.
alleen wij en een groot gedeelte van ouarzazate zijn nog overgebleven.
haahhahahahaha.
elke aanhanger van het koninkrijk marokko is geen broer van arif.
hihihihihi.
lieve dames en heren de vlag van arif bestond al toen jullie vadertjes zaadcellen waren.
en toen de souasa hun levensdoel net ontdekt hadden namelijk bier.
hihihihihihihgihiihihihi.
iedereen hier en in marokko geeft commentaar op ons,om het simpele feit dat ze het al jaren in
hun broek doen voor ons,en dit is gewoon een feit.
ze weten vanaf het koningshuis tot en met nederland waartoe wij in staat zijn.

Krimo

#28
Azul      


Hier een paar links, (vlaggen met geschiedenis)
http://fotw.digibel.be/flags/berber.html      
http://fotw.digibel.be/flags/ma-rif.html

De vlag(gen) bestaan al.Ze worden helaas niet erkend door de   ……….

            
ON<BARA

Ilizi

#29
Azul Krimo
Ik kan daar geen Riflandse vlag vinden! waarom staat er wel van Westerse Sahara en van ons niet?
Tanemmirt