Hoofdmenu

ebreber/aherhour

Gestart door Dora, 13/01/2005 om 18:03:57

Dora

niet hetzelfde toch??...

Sabadilla

wat is de betekenis ???

Dora

huh...

het enige weet ik weet is dat je de ene met melk kan eten >> ebreber. en de andere kan je net als seksou gebruiken..dus met vlees erop enz..

maar volgens mij kan je aherhour ook met melk eten..weet niet zeker

daarnaast zijn aherhour van die kleine bruine bolletjes en ebreber zijn witte bolletjes (althans in de melk :) )

Sabadilla

hmm die bruine korreltjes noemen wij dus iwzan, je kan het inderdaad met karnemelk slurpen, vooral heerlijk in de zomer lekker met koude karnemelk, het wordt ook wel agrauw genoemd

Dora

nee nee..manneke..iwzen is heeeeeeeeeeeel wat anders...iwzen moet je laten weken...deze niet..deze moet je met meel zelf tot bruine bolletjes draaien..(tussen de hand)...

Sabadilla

Citaat van: lopende_lach op 13/01/2005 om 18:21:33
nee nee..manneke..iwzen is heeeeeeeeeeeel wat anders...iwzen moet je laten weken...deze niet..deze moet je met meel zelf tot bruine bolletjes draaien..(tussen de hand)...

??? nooit gezien zoiets, zijn het van die mega couscous korreltjes?

IIAwaryagherII

Eherhour word in karnemelk gegeten heerlijk :P

Debouz

A7erur = bruine koreltjes van imendi  gemaakt, word gegeten met aghi (karnemelk)

Aferfur = gemalen mais, ook met karnemelk naar binnen geslurpt.

qaqrieuw

Aherhour wordt met  tuinbonen gegeten en niet met melk of karnemelk.

Abereber wordt  zoals sa3ia met melk gegeten.

IIAwaryagherII

Citaat van: qaqrieuw op 13/01/2005 om 18:49:35

Abereber wordt  zoals sa3ia met melk gegeten.
hmm die aherhour van jullie mischien wel zoals je zegt, maar die wij kennen van ons is het toch echt zoals debouz al eerder aangaf , gewoon imendie waar korrels van worden gemaakt en dit eet je wel degelijk in karnemelk ;)

Debouz

Citaat van: qaqrieuw op 13/01/2005 om 18:49:35

A7erur met ibawen???

Nooit van gehoord, geproeft of gezien...

qaqrieuw

Als aherhour niet met tuinbonen gegeten kan worden dan is aferfour wel een gericht dat  met tuinbonen gegeten kan  worden.

qaqrieuw

Maar we hebben al zoveel dingen die op elkaar lijken.

Aferfour
Aherhour
Iwzan
Tazemmit
Zembou
Seksou

Tamza

Aherhur eten we soms (maar vooral in de zomer) met ibawen en aghi assemem (karnemelk).

Weet je hoe lekker. Maar ik vind die bonen niet echt denderend, ik eet het gewoon op omdat het zo gezond is en vers. Begin zomer is het altijd een beetje ibawen-seizoen geloof ik. Dan eten we ook vaker ticca-ce (soort van bonenprak dat je eerst laat stoven en dan prakt en bakt in olijfolie en kruiden ... echt LEKKURRRR).

Maar aherhur met aghi assemem vind ik echt een lekker fris zomers nagerecht.

Tamza

Nu ik zo mijn reactie -die doorspekt is met ibawenverhalen- teruglees, kan men waarschijnlijk niets anders concluderen dan dat ik een Tus3ied ben.

IFFEDJAHEN, TINIFIEN, EN IBAWEN 4 LIFE! YEAH!