Hoofdmenu

ebreber/aherhour

Gestart door Dora, 13/01/2005 om 18:03:57

bouaouiouach

Citaat van: L_L op 14/08/2005 om 23:05:00
Citaat van: NoreJihan op 25/07/2005 om 18:29:55
Citaat van: L_L op 14/01/2005 om 21:40:52
Citaat van: Ait_Touzinie op 14/01/2005 om 15:22:03
Citaat van: lopende_lach op 14/01/2005 om 11:54:53
ebraber..kan je wewl degelijk in melk eten..gister avond nog gedaan...
Azul L-L,
wie zijn de darijsten?
Jij hebt helemaal gelijk! Ebrabar past uitstekend met melk. 
Mischien dat ze in Midar nooit ebrabar eten met melk, ay idir, maar in Ait Touzine n Adrar  en ighzennayan wel!  of niet L-L.

Maar geef mij toch maar tamarakt. Echt heerlijk. Ik denk dat de Ait Touzine echte tamarakt vreters zijn en de igzennayan ebrabar vreters .  De Ait Wayaghars zijn de aherhoer vreters van Arif.  ;D

Al met al...het zijn stuk voor stuk heerlijke traditionele gerechten van Arif.   Arif zou zonder deze gerechten niet kunnen bestaan.

azul a tarjast zi ait touzine,

bij ons is het inderdaad een traditioneel gerecht. ze geven het ook aan vrouwen die net bevallen zijn..:)...

ben niet zo fan van tamaraqt...geef mij dan maar batata ti tajin met rkedith..hm..alleen die geur al...*smul*

Jij bedoelt 'berkoukesh'. In taznasnit noemen wij dat 'a7rour' en de meeste eten het als een vrouw net bevallen is van een kind,de dag dat de profeet geboren is etc.

Het is een bekend traditioneel gerecht onder de mensen uit Beni Iznassen,dus mensen uit Zayo,Berkane,Oujda.
Zover ik weet eten de Iqzanayen geen aherhour of hoe jullie het ook wel noemen.

berkoukesh zo noemen de darijsten het...wij noemen het ebreber..

het is juist heel bekend bij ons iqzeneen...een standaard gerecht bij bevallingen inderdaad...

bouaouiouach

Citaat van: L_L op 14/08/2005 om 23:05:00
Citaat van: NoreJihan op 25/07/2005 om 18:29:55
Citaat van: L_L op 14/01/2005 om 21:40:52
Citaat van: Ait_Touzinie op 14/01/2005 om 15:22:03
Citaat van: lopende_lach op 14/01/2005 om 11:54:53
ebraber..kan je wewl degelijk in melk eten..gister avond nog gedaan...
Azul L-L,

Jij hebt helemaal gelijk! Ebrabar past uitstekend met melk. 
Mischien dat ze in Midar nooit ebrabar eten met melk, ay idir, maar in Ait Touzine n Adrar  en ighzennayan wel!  of niet L-L.

Maar geef mij toch maar tamarakt. Echt heerlijk. Ik denk dat de Ait Touzine echte tamarakt vreters zijn en de igzennayan ebrabar vreters .  De Ait Wayaghars zijn de aherhoer vreters van Arif.  ;D

Al met al...het zijn stuk voor stuk heerlijke traditionele gerechten van Arif.   Arif zou zonder deze gerechten niet kunnen bestaan.

azul a tarjast zi ait touzine,

bij ons is het inderdaad een traditioneel gerecht. ze geven het ook aan vrouwen die net bevallen zijn..:)...

ben niet zo fan van tamaraqt...geef mij dan maar batata ti tajin met rkedith..hm..alleen die geur al...*smul*

Jij bedoelt 'berkoukesh'. In taznasnit noemen wij dat 'a7rour' en de meeste eten het als een vrouw net bevallen is van een kind,de dag dat de profeet geboren is etc.

Het is een bekend traditioneel gerecht onder de mensen uit Beni Iznassen,dus mensen uit Zayo,Berkane,Oujda.
Zover ik weet eten de Iqzanayen geen aherhour of hoe jullie het ook wel noemen.

het...wij noemen het ebreber..

het is juist heel bekend bij ons iqzeneen...een standaard gerecht bij bevallingen inderdaad...
berkoukesh zo noemen de darijsten
wie zijn de darijsten?

Dora

de buurvrouw en haar hondje

bou-yafar

eheee ebreber ik zou niet weeten wat dat is maar aherhour
is eigenlijk of is de bedoeling dat droog brood of (oude rogebrood)
in melk wordt geweekt en opgegeten dat deden ze vroeger toen
men nog niks weg gooide. later is men speciaal gaan maken dat weet ik
van oma ik heb het zeker al 25 jaar niet meer gehoord

Dora

#49
aherhour is seksou ifouan.....en dan mixen met karnemelk en als je wil suiker......

wat jij bedoelt met brood heet arfis....kan overgens ook met mafrouk

moech

Citaat van: Sabadilla op 13/01/2005 om 18:20:21
hmm die bruine korreltjes noemen wij dus iwzan, je kan het inderdaad met karnemelk slurpen, vooral heerlijk in de zomer lekker met koude karnemelk, het wordt ook wel agrauw genoemd
couscous is ook heel lekker in koude karnemelk mmmmmmmmm
............