Imsermen ddi Tasertit (politiek) n (H)Ollanda

Gestart door Idir, 13/01/2005 om 15:28:17

Sa3ieD

Visie is hetzelfde, het blijven losers. Mensen vergeten dit: AEL = Abou yahyah. Die zit zowieso niet bij de AEL in NL en in Belgie ook niet meer volgens mij. Maar de mensen hier in Nederland gingen achter abou yahyah aanhollen en niet achter de AEL. Een islamitische partij heeft geen draagkracht VOORAL niet als ie door "Marokkanen" wordt geleid.

Inuit

Citaat van: Sa3ieD op 14/01/2005 om 15:51:26
Een islamitische partij heeft geen draagkracht VOORAL niet als ie door "Marokkanen" wordt geleid.
Recent onderzoek van MCA Communicatie wees uit dat een lokale moslimpartij in de vier grote steden bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2006 veel stemmen van Turkse en Marokkaanse Nederlanders zou krijgen.

Ook de initiators van de MDP hebben een onderzoek gehouden onder 8000 moslims in de Randstad. Van de ondervraagden zei 84 procent te stemmen op een moslimpartij


Als ik dit zo lees, dan denk ik dat jij weleens ongelijk kan hebben. Overigens denk ik dat op landelijk niveau er inderdaad weinig animo is voor een islamitische partij, maar goed, zij zijn ook niet landelijk bezig, dus....

Sa3ieD

#32
Die onderzoeken zijn bullshit, daar hecht ik geen waarde aan. Ik ben trouwens benieuwd hoe representatief die onderzoeken wel niet zijn onder allochtonen, ik geloof er namelijk geen moer van. Denk je nou echt dat het om ideologie gaat bij de gemeenteraadsverkiezingen, als ik kijk hoe mijn vader enz stemmen dan stemmen ze op de eerste beste "Marokkaanse" naam die ze zien. Dan krijgt zo'n partij 1 of 2 zetels, en dan? Een partij moet ook actieve leden hebben, donateurs etc. Dat bedoelde ik met draagkracht. Met die 2 zetels ben je er nog niet, want daarna begint het werk. Kijk maar naar de LPF, 26 zetels en na een maand in elkaar gestort omdat het een zooitje was binnen de organisatie.

Ik vind het trouwens ERG gevaarlijk wanneer een "islamitische" partij een zetel krijgt, alles wat die partij doet of zegt wordt dan gezien als de mening van iedere moslim, en dat is lang niet zo. Wij worden nog steeds als 1 groep gezien, terwijl dat bij lange na niet zo is. Zo'n partij brengt naar mijn mening meer negatiefs dan positiefs met zich mee.

PS: onder 8000 moslims wuhahahahahah, sorry hoor maar AEL NL heeft geen cent te makken, dus ONZIN. Weet je wel HOEVEEEEEEEL 8000 moslims zijn damnnnn. Nederlandse onderzoeken worden zelfs maar onder maximaal 1500 mensen gehouden. Gemiddelde voor een onderzoek is meestal 500.

Dobry Den

pr=Sa3ieD link=topic=4885.msg101044#msg101044 date=1105715117]
Ik vind het trouwens ERG gevaarlijk wanneer een "islamitische" partij een zetel krijgt, alles wat die partij doet of zegt wordt dan gezien als de mening van iedere moslim, en dat is lang niet zo.
Citeer

Je kan er gif opnemen dat dit gaat gebeuren of ze nu 0 zetels of er 10 hebben.  Ik ben van mening dat ze de naam Moslim niet mogen gijzelen voor hun eigen partij. Iedereen is weliswaar vrij om de naam Moslim te gebruiken, maar de naam Moslimpartij wordt snel geassocieerd met Partij die voor de Islam en haar volgers staat, wat niet het geval is. Bovendien bestaat het gevaar dat mensen makkelijk wijs gemaakt kunnen worden dat het een religieuze plicht is om op deze partij te stemmen: Stem je tegen de Moslimpartij dan stem je tegen de Islam of iets in die geest.

Inuit

Citaat van: Sa3ieD op 14/01/2005 om 16:05:17
Weet je wel HOEVEEEEEEEL 8000 moslims zijn damnnnn.
Ja, dat is 0,8% van de in heel NL wonende moslims
En zoals je ongetwijfeld wel weet woont het overgrote deel van de Nederlandse moslims in de randstad, dus het lijkt mij geen onmogelijke opgave om 8000 moslims in de randstad te vinden die een aantal vragen willen beantwoorden, dan wel een vragenlijst invullen

Citeer
Nederlandse onderzoeken worden zelfs maar onder maximaal 1500 mensen gehouden. Gemiddelde voor een onderzoek is meestal 500.
Dan zijn zij blijkbaar van deze norm afgeweken, immers hoe groter het aantal deelnemers aan onderzoek hoe nauwkeuriger je resultaten zullen zijn (als je de deelnemers maar goed selecteert), dus wat daar verkeerd aan is weet ik niet.

Inuit

Citaat van: Dobry Den op 14/01/2005 om 16:15:51
pr=Sa3ieD link=topic=4885.msg101044#msg101044 date=1105715117]
Ik vind het trouwens ERG gevaarlijk wanneer een "islamitische" partij een zetel krijgt, alles wat die partij doet of zegt wordt dan gezien als de mening van iedere moslim, en dat is lang niet zo.
Citeer

Je kan er gif opnemen dat dit gaat gebeuren of ze nu 0 zetels of er 10 hebben.  Ik ben van mening dat ze de naam Moslim niet mogen gijzelen voor hun eigen partij. Iedereen is weliswaar vrij om de naam Moslim te gebruiken, maar de naam Moslimpartij wordt snel geassocieerd met Partij die voor de Islam en haar volgers staat, wat niet het geval is. Bovendien bestaat het gevaar dat mensen makkelijk wijs gemaakt kunnen worden dat het een religieuze plicht is om op deze partij te stemmen: Stem je tegen de Moslimpartij dan stem je tegen de Islam of iets in die geest.
Dit is niks nieuws, dit doet de NMO al jaren.
Dit is weleenswaar geen politieke partij, maar toch brengen deze gasten de Islaam heel veel schade toe.

Sa3ieD

#36
Citaat van: gebruiker01 op 14/01/2005 om 16:20:56
Ja, dat is 0,8% van de in heel NL wonende moslims
En zoals je ongetwijfeld wel weet woont het overgrote deel van de Nederlandse moslims in de randstad, dus het lijkt mij geen onmogelijke opgave om 8000 moslims in de randstad te vinden die een aantal vragen willen beantwoorden, dan wel een vragenlijst invullen
Waarvan een ERG groot deel onder de 18 jaar is en dus niet mag stemmen. Je moet wel naar de samenstelling van de moslims kijkek. Lijkt me wel onmogelijk, jij hebt klaarblijkelijk niet zoveel ervaring met onderzoeken en enquetes. 8000 is haast onmogelijk, VOORAL als het gaat om migranten. Vergis je niet, mensen doen niet 123 mee aan een enquete. En weet je wel hoe duur het is en hoeveel tijd het kost om 8000 mensen te enqueteren.

Citeer
Dan zijn zij blijkbaar van deze norm afgeweken, immers hoe groter het aantal deelnemers aan onderzoek hoe nauwkeuriger je resultaten zullen zijn (als je de deelnemers maar goed selecteert), dus wat daar verkeerd aan is weet ik niet.
Zie mijn bericht hierboven, 8000 is dus grote bullshit, ik geloof er daarom helemaal niets van.

Inuit

Citaat van: Sa3ieD op 14/01/2005 om 16:25:30
jij hebt klaarblijkelijk niet zoveel ervaring met onderzoeken en enquetes.
dat klopt
Citeer
8000 is haast onmogelijk, VOORAL als het gaat om migranten. Vergis je niet, mensen doen niet 123 mee aan een enquete. En weet je wel hoe duur het is en hoeveel tijd het kost om 8000 mensen te enqueteren.
als jij het zegt.

IIAwaryagherII

Citaat van: Idir op 13/01/2005 om 15:31:46

Zouden jullie op een dergelijke partij stemmen en waarom wel of niet!!???
Absoluut niet, want ik vrees dat we dan weer in een adem genoemd gaan worden met bv kwestie iraq en palestina etc.
En dus daarom alleen maar meer negatief in het beeld zullen komen, immers zal men denken dat wij hun mening delen daar zij ons vertegenwoordigen.
Dus een dikke nee!

igwentje

Citaat van: Idir op 13/01/2005 om 15:31:46

Zouden jullie op een dergelijke partij stemmen en waarom wel of niet!!???
Ik stem op een partij omdat ik achter hun standpunten sta voor mij makt het verder niet uit of het moslims of christen zijn.
Uiteindelijk gaat het niet om de mensen en hun afkomst maar om hun standpunten daar draait het in die fracties om.