Ibn zijad held of een pooier ?!

Gestart door Matoub, 12/01/2005 om 16:26:06

Matoub

Azul,

Vroger nam ik aan dat Tarik ibn Zijad een Amazigh-held is. Nu vraag ik me af of hij eerder "een pooier" was. hij ging naar Spanje en verzamelde blonde slavinnen voor de Arabieren naast wat de Arabieren verzamelden van Amazigh-slavinnen.

Als hij een held was dan heeft hij de Amazigh-slavinnen die met honderden duizenden waren, bevrijd. of dan noemen we hem een "Jood" ? (ongetwijfeld zijn er veel pooiers in onze gemeenschap !)

Matoub

Bovendien heeft zijn Arabische baas hem een map op zijn gezicht gegeven naast de Imazighen en toch deed hij niets. Waar is zijn moedigheid ?

Anir

Tarif Boeziane (Tarik ben ziade) was moedig, maar hij was een hond van de Arabieren?

Dora

"een map op zijn gezicht gegeven"..::)

Sabadilla

IIAwaryagherII

Hij was niets om trots op te wezen, lees de vele verhalen en idd zoals je steld was hij een hielenlikker en schoothondje van de arabieren, die ook nog eens slachtoffers maakte onder onze mensen.
Bovendien was hij de onderdanigheid zelfe een ware kontelikker naar de huidige maatstaven ;)

allasian

In Castiyejo (een plaats tussen Ceuta en Tetouan) staat een standbeeld van hem op zo'n plein.Heb ik welleens gezien.

Debouz