61 jaar "onafhankelijk" Marokko!

Gestart door abrid, 12/01/2005 om 08:30:27

abrid

Azul marra,

Vanddaag las ik in de kranten dat Marokko 61 jaar "onafhankelijk" is. Wat heeft dit voor de Rif betekend. M.a.w. heeft de Rif ook van de onafhankelijkheid geprofiteerd? Is er vooruitgang sinds de Spanjaarden Noord Marokko hebben verlaten op enkele enclaves na.

Benieuwd naar jullie reacties.

Aqadi

Idir

#1
Dat is dan 61 jaar ellende en achterstelling voor de Rif, er valt dus niets te vieren!!



http://www.map.co.ma/mapeng/home_dep/benh_2.htm

ameziane

Citaat van: abrid op 12/01/2005 om 08:30:27
Vanddaag las ik in de kranten dat Marokko 61 jaar "onafhankelijk" is.
Dat klopt niet.

Op 11 januari 1944 hebben een aantal prominenten een manifest ondertekend en overhandigd aan de Franse kolonisator met het doel onafhankelijkheid te verkrijgen.

Officieel is Marokko onafhankelijk sinds 2 maart 1956. Eigenlijk al op 18 november 1955 toen Mohammed V van ballingschap terugkeerde. Dat is dus 48 jaar geleden.

Dat Arif weinig heeft geprofiteerd van die onafhankelijkheid is denk ik voor iedereen duidelijk.

E3ber_Tastite

61 jaar taxesath, en nog steeds steunen sommige mensen, het huidige Arabische establishment.

Tfu xessen!!!!

Azjdhiedh

Azul marra,

een regime dat door de europeanen in haar zetel is geholpen en al 61 jaar doet, wat schijnbaar een specialiteit schijnt te zijn van de arabieren, namleijk : onderdrukking, een geweldig aantal paleizen laten bouwen terwijl er een alleenheerser aan de macht is..is een paleis niet genoeg dan?!! en tjah wat kan ik jullie ng vertellen wat "de meeste nog niet zien of weten ".

IIAwaryagherII

Citaat van: abrid op 12/01/2005 om 08:30:27
Azul marra,

Vanddaag las ik in de kranten dat Marokko 61 jaar "onafhankelijk" is. Wat heeft dit voor de Rif betekend. M.a.w. heeft de Rif ook van de onafhankelijkheid geprofiteerd? Is er vooruitgang sinds de Spanjaarden Noord Marokko hebben verlaten op enkele enclaves na.

Benieuwd naar jullie reacties.

Aqadi
61 jaar verloren wat meer kan je zeggen.

noemid


azul nich dejdid da
grrrr tagesaath met andere woorden tsema?