Beter dat de Arabieren zijn gekomen, toch?

Gestart door Bubka, 11/01/2005 om 20:57:34

Bubka

Salaam,

Is het niet beter dat de Arabieren de Islam bij de imazghen hebben gebracht? Anders waren we nu Kuffar, a3oedoebilah.

Ze hadden daarna wel mogen vertrekken. Maar soms denk ik dat het beter is dat de Arabieren aan de macht zijn, dan wij...berbers.

Wij kennen geen organisatie! Ik heb het ervaren in Nador, mijn woonplaats. Die mensen zijn daar raar...alatief. Als ik dat vergelijk met mijn andere woonplaats, Meknes, dan zie ik echt een groot verschil. Die arabieren zijn veel beleefder.

Zo denk ik er althans over...

Wasalaam

Masja

oei!!   maak nu je borst maar nat..;D

Luqa

veel sterkte...dit zal wel een pittige discussie gaan worden! ;)

Masja

volgens mij ook en ik weet al precies wie als eerste gaat reageren(of juist niet..)

IIAwaryagherII

Citaat van: Bubka op 11/01/2005 om 20:57:34
Salaam,

Is het niet beter dat de Arabieren de Islam bij de imazghen hebben gebracht? Anders waren we nu Kuffar, a3oedoebilah.

Ze hadden daarna wel mogen vertrekken. Maar soms denk ik dat het beter is dat de Arabieren aan de macht zijn, dan wij...berbers.

Wij kennen geen organisatie! Ik heb het ervaren in Nador, mijn woonplaats. Die mensen zijn daar raar...alatief. Als ik dat vergelijk met mijn andere woonplaats, Meknes, dan zie ik echt een groot verschil. Die arabieren zijn veel beleefder.

Zo denk ik er althans over...

Wasalaam
haha ach ja klagen of verbitterd zal een bezetter nooit wezen niet waar ?
Bovendien als alles wat mogelijkheden bied voor vernieuwing op alle fronten jou word ontnomen kan je weinig niet waar ?
Als alle gelden in het laatje van de arabische zwijn verdwijnen kan een Rif geen moer opbouwen niet waar ?
Als een land als marokko geld krijgt voor infrastructuur en voor haar vernieuwing en verbetering van de economie, en alles stopt in het arabische gedeelte kan een Rifijn niets beginnen niet waar ?
Als je als ondernemer aan alle kanten tegen gewerkt word om iets in je eigen omgeving op te bouwen kan je ook weinig beginnen niet waar ?
Als je aan alle kanten word genaaid en tegen gewerkt ben je of blind of dom om zo iets te beweren.

Luqa

ha ik dacht al ....de felle reactie blijft uit...? maar niet dus....
Ja zo zou mijn vriendin ook ongeveer reageren alleen nogiets breder uitgemeten.......

Tamza

Citaat van: Bubka op 11/01/2005 om 20:57:34
Salaam,

Is het niet beter dat de Arabieren de Islam bij de imazghen hebben gebracht? Anders waren we nu Kuffar, a3oedoebilah.

Ze hadden daarna wel mogen vertrekken. Maar soms denk ik dat het beter is dat de Arabieren aan de macht zijn, dan wij...berbers.

Wij kennen geen organisatie! Ik heb het ervaren in Nador, mijn woonplaats. Die mensen zijn daar raar...alatief. Als ik dat vergelijk met mijn andere woonplaats, Meknes, dan zie ik echt een groot verschil. Die arabieren zijn veel beleefder.

Zo denk ik er althans over...

Wasalaam

Jouw gedachtengang is gebaseerd op een identiteitscrisisje/gebrek aan kennis over de geschiedenis van Marokko en van de Islam.

Ik wens je veel sterkte nog.

IIAwaryagherII

Citaat van: Luke op 11/01/2005 om 21:11:20
ha ik dacht al ....de felle reactie blijft uit...? maar niet dus....
Ja zo zou mijn vriendin ook ongeveer reageren alleen nogiets breder uitgemeten.......

Luke zo een stomzinnige topic en opmerking heeft geen aanvullingen nodig anders dan dat deze jongen als vluchteling nador waarschijnlijk alleen kent van zijn vakanties en plaatjes.
Wat moet je tegen een zwakzinnige zeggen als je weet dat hij je toch niet verstaat?
Want laten we eerlijk wezen zwakzinnig moet je wel wezen om al die onmenselijkheden over het hoofd te zien, en je liever door het leven wilt gaan als een landverrader.
De arabieren brachten het boek, en nogmaals ik weet zeker dat zij deze verpakt gebracht hebben en zelf nooit uit gelezen hebben!

Luqa

...maar veel mensen hebben geen flauw idee over N.Afrikaanse geschiedenis he! Het zou wel goed zijn als daar wat meer aandacht aan werd besteed.
bv. ook in Nederlandse scholen....

Bubka

Kijk dit bedoel ik nu. Als het arabieren waren, dan hadden zij mij rustig alles uitgelegd. Maar wij, berbers, maken elkaar gelijk uit voor zwakzinnge...vluchteling...idioot!

mijn conclusies zijn dus toch terecht.

Ik ben blij dat de arabieren de Islam hebben gebracht:

Liever een moslim zonder vaderland, dan een jood met vaderland.

Misschien heeft het ook te maken met de koppigheid van de Ait wayger volk.


Dobry Den



Damn...waar heeft amazigh.nl aan te danken dat er ineens betweters in ons midden zitten? Wat hebben we fout gedaan???

Tamza

Citaat van: Dobry Den op 11/01/2005 om 21:48:54


Damn...waar heeft amazigh.nl aan te danken dat er ineens betweters in ons midden zitten? Wat hebben we fout gedaan???

Hahahaha ... tis de Toorn van God die we over ons heen hebben gehaald. Wij zijn vervloekt zoals de Arabieren het Uitverkoren Volk zijn.

IIAwaryagherII

#12
Citaat van: Bubka op 11/01/2005 om 21:43:16
Kijk dit bedoel ik nu. Als het arabieren waren, dan hadden zij mij rustig alles uitgelegd. Maar wij, berbers, maken elkaar gelijk uit voor zwakzinnge...vluchteling...idioot!

mijn conclusies zijn dus toch terecht.

Ik ben blij dat de arabieren de Islam hebben gebracht:

Liever een moslim zonder vaderland, dan een jood met vaderland.

Misschien heeft het ook te maken met de koppigheid van de Ait wayger volk.


hahaha ik lach me echt suf om je jongen.
hmm koppigheid van onze aith waryagher heh, wil je nu dat ik de andere rifijnen als softie ga aanduiden ?
haha grapjas, Rifijnen zijn nu eenmaal geen mensen die graag zakken dragen als ieghjer voor de arabieren.
Kijk ik zou het met alle plezier uitleggen, maar jongen kom op, je zit op een site die barst van de info en daarnaast ken je vast wel al die andere en ga me dan niet vertellen dat je zogenaamd niets weet.
Kijk als je blij bent met hun zou ik zeggen veel succes jongen, want jou voorouders en jou eigen famillie vandaag de dag komen niet hoger dan de schoen van die lieverdjes van je.
Dus valt niets uit te leggen en copie /paste heeft geen nut, ik zou zeggen als je geen sensatie zoekertje bent, kijk maar even op deze of tawiza en je zal veel meer leren dan ik tegen jou kan zeggen :)
Koppigheid heeft niets hiermee te maken eerder de realiteit !

Bubka

Citaat van: IIAwaryagherII op 11/01/2005 om 21:53:38
Citaat van: Bubka op 11/01/2005 om 21:43:16
Kijk dit bedoel ik nu. Als het arabieren waren, dan hadden zij mij rustig alles uitgelegd. Maar wij, berbers, maken elkaar gelijk uit voor zwakzinnge...vluchteling...idioot!

mijn conclusies zijn dus toch terecht.

Ik ben blij dat de arabieren de Islam hebben gebracht:

Liever een moslim zonder vaderland, dan een jood met vaderland.

Misschien heeft het ook te maken met de koppigheid van de Ait wayger volk.


hahaha ik lach me echt suf om je jongen.
hmm koppigheid van onze aith waryagher heh, wil je nu dat ik de andere rifijnen als softie ga aanduiden ?
haha grapjas, Rifijnen zijn nu eenmaal geen mensen die graag zakken dragen als ieghjer voor de arabieren.
Kijk ik zou het met alle plezier uitleggen, maar jongen kom op, je zit op een site die barst van de info en daarnaast ken je vast wel al die andere en ga me dan niet vertellen dat je zogenaamd niets weet.
Kijk als je blij bent met hun zou ik zeggen veel succes jongen, want jou voorouders en jou eigen famillie vandaag de dag komen niet hoger dan de schoen van die lieverdjes van je.
Dus valt niets uit te leggen en copie /paste heeft geen nut, ik zou zeggen als je geen sensatie zoekertje bent, kijk maar even op deze of tawiza en je zal veel meer leren dan ik tegen jou kan zeggen :)
Koppigheid heeft niets hiermee te maken eerder de realiteit !

Nou nou ik heb die arabieren liever ook kwijt hoor.

Maar laten we nu even eerlijk zeggen, wij berbers hebben geen organisatiestructuur toch?

maar efin, ik zal even rondsurfen...

IIAwaryagherII

Btw bubka, in de ogen van de arabier ben je alleen al omdat je amazigh bent een afvallige statenloze holbewoner, iets anders dan jij blijkbaar denkt ;)