Ben jij al genaturaliseerd?

Gestart door Hassan, 05/03/2002 om 22:40:16

fosychar (Gast)

#15
Sinds mijn 18de heb ik ook de Nederlandse nationaliteit. Ik heb de nederlandse nationaliteit aangevraagd, omdat ik toendertijd een geldig legitimatie nodig had. Ik had geen Marokkaans paspoort en kom het niet aanvragen, omdat mijn familie in Marokko zat. Later heb ik de Marokkaanse paspoort aangevraagd, maar die gebruik ik nooit. Het ligt ongebruikt op een veilig plek.

Volgens mij heb je geen visum nodig om Marokko binnen te komen met een niet-Marokkaans paspoort. Ik vraag me af de toegang tot Marokko geweigerd wordt, als je geen Marokkaans identiteitsbewijs meeneemt. Je gaat als Nederlander het land binnen. Hoe weten ze dat je Marokkaans bent?

jamal_loco

#16
loco
salaam
ik heb beide pasporten. want wat maakt het uit paspoort is maar papier wat denk je alhoicima dat als iemand een andere paspoort heeft hj dan zal veranderen. al moet ik zeggen dat ik hem niet echt nodig heb het is wel handig bij de franse en spanse douane maar bij demarokkaanse maakt het niks uit!!!!!!!!!!!!!

alhoceima

#17
Bij de Spaanse en Franse grens word ik ook doorgelaten met een marokkaanse paspoort, dus het argument wat je nu aanvoert, vind ik een beetje vaag. Voor andere landen 'buiten' europa geef ik je wel gelijk.

amazigh (Gast)

#18
CiteerNou daar zou ik trots op zijn dat je op papier een Nederlander bent, joeppie joeppie, om wat voor redenen heb jij de Ned. nationaliteit genomen?
Omdat ik een afkeer heb van alles waar 'Royaume du Maroc" op staat. Verder zijn er door de andere forumleden een paar praktische voordelen genoemd van het hebben van een Nederlands paspoort.

- Je hoeft niet iedere keer een visium aan te vragen als je de benelux uit wilt.
- Je kan de ambtenaren op het gemeentehuis verstaan als je er je paspoort gaat verlengen.
- Als je toch van plan bent om heel je leven in Nederland te slijten, waarom zou je dan het Marokkaans paspoort niet wegdoen?