Midden-Oosten kwestie

Gestart door jamal, 02/04/2002 om 12:31:57

Agoj Awarach

Azul Skourchi

He broeders, be nice???
Ik sluit me helemaal bij jonas aan, als het gaat om de het onderdrukken van de zwakeren, en onweerbaren.

Waarom moet ik me toleranter opstellen met de paalestijnen, terwijl hun ook onderdeel maken van de arabisch landen, en dus ook haters van aimazighen en tmazight zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen hater, maar mensen die mijn taal naar de kloten willen helpen, maakt het zelf maar af....

said (Gast)

interessant om te zien wat er niet allemaal in jonas zijn kop om gaat!!!

Massinissa

Jonas,
Ik ben nieuwe in deze site en ik had je reacties
niet helemaal gelezen.
Toen je de webmaster uitnodigd voor een feestje,dacht ik dat je een spion bent. Dus dat je met hem wil afrekenen.

Nu weet ik dat je een echte Amazigh bent.
Sorry voor mijn beschuldiging.
Wat de Palasteinen meemaken is natuurlijk triest.
Ze zijn van hun Land en vrijheid ontnomen.
Maar wij ook.
Als we een meedelijding met de Palsteinen hebben, dan moeten ze ook een meedelijding met ons hebben. Maar dat doen ze niet.
Drie Jaar geleden zat ik naast een Palastein, Irakier een Arabisch Marokaan. Ik heb ze verteld dat Imazighen worden ook onderdrukt net als Palasteinen.
De palastein zei, Arabische is de taal van de Koeran, zelfs de Iraniers en de turken willen Arabisch als officiel taal van hun landen hebben.
Jullie Berbers moeten blij zijn dat De Arabisch de officeil taal van Marokko is.

Dus Palastein = Arabier = Zon van Abraha.
    Israilier = Jood    = Zon van Abraham.
Dus ze zijn inderdaad een Pot nat!

nadieja

mijn mening komt eigenlijk neer op die van jamalhij heeft gelijk de joden schamen zich niet aze lopen kinderen en volwassenen te vermoorden verkrachten meisjes jagen mensen hun huis uit,het lijkt wel de kruistochten in de middel eeuwen zo beestachtig .nu snap ik niet uitgerekend hun die zoveel leed gekend hebben.zij zouden juist voor vrede inmoeten staan.ik ben nu heel erg bevooroordeeld jegens de joden.als er een oorlog zou komen dan zou ik ook meehelpen,nu helpen we alleen met geld.een aardig begin maar niet genoeg   ,ik vindt dat we moeten protesteren tegen de joden,miscchien dat dat watuithaald.    

:-(:-(:-(:-(:(:(:(

AMAZIGH

AZUL
Om enige misverstanden te voorkomen begin ik maar met het volgende: IK BEN MOSLIM
Over die palastijnen; het is zielig voor ze en hopelijk krijgen ze ooit wat ze toekomt (dat hoop ik voor elke bevolkingsgroep wat wordt benadeeld, moslim of christen). Echter voor hen gaan vechten zal ik nooit doen. Eerst moeten we vechten voor wat ons toekomt, voor onze rechten. Als we daar in geslaagd zijn kunnen we alsnog kijken naar die Palastijnen (moslims, christenen).
Waarom ik me niet met hen zou bemoeien?
1) De Palastijnen (arabieren) erkennen ons niet.
2) Onze situatie heeft voorrang.

Ik vind het heel erg jammer dat sommigen zo fel reageren. We zijn zo gebrainwashed door die arabieren ( islam komt van arabische schiereiland dus arabieren zijn de nazaten van de profeet, arabisch is de taal van de koran dus arabisch is belangrijker dan tamazight etc) hier krijg ik nu echt een punthoofd van! Doe die oogkleppen af en denk zelf!
Laat iedereen zeggen wat hij of zij denkt.

NADIEJA

AMAZIGH IK WIL NIET VEEL ZEGGEN MAAR WAAROM

nadia

ik wil eerst even zeggen dat ik niet alles heb gelezen, maar om te zeggen dat sadam een goed voorbeeld is, ik dacht het even niet of ben je vergeten dat hij koeweit is binnen gevallen en om niet te spreken van de oorlog met iran.

maar ik vind wel dat de moslims, de phalastijnen in de steek hebben gelaten, vooral de arabische landen in het midden-oosten, maar één ding moeten we niet vergeten, en dat is el-koeds,dit is een heilige plek voor alle moslims dus zeg niet "wat kunnen die phalastijnen me nou schelen".zij vechten tenminste voor een heilig stuk land.
wat maakt het nou dat het arabieren zijn?
het lijkt wel alsof sommige mensen het belangrijker vinden dat ze imazighen zijn dan het feit dat ze moslims zijn.
en ik vind het ook zwak om marokko met phalastina te vergelijken, wat die mensen daar meemaken is vele malen erger.

Aryul

Ola Nadia22, Said en Jamal,

Jullie noemen jullie zelf moslims? Jullie zeggen dat de moslims de palestijnen in de steek hebben gelaten?
Maar dat is bullshit. Jullie komen alleen op voor de Palestijnen omdat dat eenmaal kennelijk hoort.

Bij de Algerijnen zijn het aantal doden vele malen hoger. De afgelopen maand alleen zijn weer honderden mensen de keel doorgesneden.
Maar jullie "moslims" don't give a damn about them. Nee, de Palestijnen die willen jullie helpen, maar de Algerijnen niet.

De meesten Marokkanen vinden het ook maar best wat in Algerije gebeurd, zolang het maar moslims zijn die moorden. Of ze doen net alsof hun neus bloed en beweren dat alleen de regering al het moorden doet, en de Fis en Gia onschuldig zijn.

CiteerAryul, je hoeft je geen zorgen te maken. Mietjes zoals jij kunnen beter thuis blijven bij mama. Uiteindelijk ga je toch dood. En hoe heb je het liefst op de schoot van mama, of als een MODJAHID.

Mijn kleine teen weet ook wel dat je een leger nodig hebt en geen gastarbeiders om de joden te verslaan. Daarom heb ik ook gezegd dat ik hoopte dat de Plaatselijk landen er klaar voor zijn. Maar de enige die er klaar voor was is Saddam, maar kijk wat zijn broeders hem aan gedaan hebben.

En vredesbespreking met joden haalden een halve eeuw niets uit, dus ja voor mij part mag er oorlog zijn, met de gedachte natuurlijk dat de Islam zal overwinnen!!

Erg slim Jamal, je wilt dat wij vechten gaan en sterven voor de Palestijnen, en zelf blijf je veilig achter je computer zitten. Ik durf tenminste niet te ontkennen dat ik het niet waard vind om voor de Palestijnen te sterven. Als jij dat wel vond dat zat je allang in Palestinia. Ik ben tenminste eerlijk, jij niet!
En denken jullie werkelijk iets te kunnen doen, jullie kunnen niet eens Marokko in orde krijgen. Als je niet eens in staat bent om je eigen land in orde te krijgen, hoe weil je andermans land helpen?

-------------------------------
Ik blijf bij mij oude standpunt, nog eens herhalen:

Dus jullie willen oorlog?

En wie gaat dan vechten? Wie zijn jullie bereid om op te offeren voor de strijd tegen Israel?
Zullen jullie zelf gaan? Stuur je een broer, een neef, je vader, je oom, of je zoontje de dood in voor de Palestijnen?

Wie willen jullie opofferen?

Welke moeders, grootmoeders, zussen en vrouwen wil je het hart breken? Hun geliefdes ontnemen. Wie van hun zal straks huilen en schreeuwen?

Wiens tranen zullen vloeien? Wiens bloed zal stromen?

Palestinia (een gedichtje)

Mama
ze stuurden me naar Palestinia
en zeiden: ga je broeders bevrijden
maar wie bevrijdt mij

Mama
en zeiden: slacht de Israelers af
maar ze slachten mij

Mama
en zeiden: hun moeders verloren zonen
en jij verloor mij

Mama
en zeiden: wij huilen om onze moslimsbroeders
maar alleen jij huilde om mij

nadia22 (Gast)

beste aryal,
maak er maar van wat je wilt,
fijne dag verder,

ali.

arabs zijn waardeloos.
Ze hebben geen trots en weinig gevoel.
zij zijn er op uit om arabia te maximaliseren wat nu onmogelijk is.
arabia zal minimaliseren en dat is maar goed ook,
want hoe weinig arab land des te meer vrede op deze planeet.

Palestina interesseert me niet eveneens de palastijnen.
het is omdat ik weet wat en hoe ze zijn.
de PLO ontvangt zo veel geld van de Europese unie en van de bondgenoten de arabs en van jou[via die "zielige" goed gedrukte folder en de acceptgiro ]
Ze hebben genoeg geld om de vluchtelingen op te vangen en te verzorgen maar een arab is een arab niet als hij niet bekrompen en schijnheilig is.
Ik zou zeggen denk ook een beetje aan je broeders in Marokko want sommigen zijn echt arm en hebben veel moeite om zich te voeden dan wel medicijnen kopen.
geef hen een beetje happiness.
Onze  mensen lijden in stilte en niemand kijkt naar ze.
ongetwijfeld hebben jullie die armoede gezien als jullie naar marokko op vakantie gaan.
het zijn meestal oudere vrouwen en mannen die een tekort hebben aan bijna alles,behalve moed.
en dit ook in jullie geboorte en of vakantie verblijf in Marokko.
en ongetwijfeld weten jullie wel,wie het beste nodig heeft dus maak ze blij en vergeet palastina and all that shit.
want dat geld komt niet in handen van diegenen die dat nodig hebben.
die zielige beelden die men ziet over palastina is een goede gironummer voor de onderdrukkers.
ze onderdrukken hun eigen mensen en dat met behulp van dat geld dat jij overmaakt.

Aryul

Beste Nadia22,

Zeg eens eerlijk: zou jij je vader, je broer, je oom, je neef echt naar Palestinia sturen om voor de Palestijnen te sterven?
Meen je dat echt?

Waarom mag ik dan niet zeggen dat het me spijt voor de Palestijnen maar dat ik niet van plan ben om voor ze te sterven? Waarom mag ik niet een hogere prioriteit geven aan mensen die het slecht hebben in Marokko of Algerije?

Ik heb mijn leven lief, klinkt misschien stom, maar zo is het. Ik ben tenminste eerlijk daarin.

ali.

Citeer 
nadia22
lid

Â Re: Midden-Oosten kwestie (Gepost op: 09/03/01 om 12:17:45)

--------------------------------------------------------------------------------

...., maar één ding moeten we niet vergeten, en dat is el-koeds,dit is een heilige plek voor alle moslims dus zeg niet "wat kunnen die phalastijnen me nou schelen".zij vechten tenminste voor een heilig stuk land.
wat maakt het nou dat het arabieren zijn?
het lijkt wel alsof sommige mensen het belangrijker vinden dat ze imazighen zijn dan het feit dat ze moslims zijn.
en ik vind het ook zwak om marokko met phalastina te vergelijken, wat die mensen daar meemaken is vele malen erger.
ewa sommige imazighen blijven DOM EN DAS WEL HEEL ERG TFOEEEEE.
het zijn meestal van die geile höerige meiden die met alles en met iedereen bevriend willen blijven,
om zo hun verlangens te verzilveren.
Nadia,vertel me nou wat moslim zijn inhoudt AUB.
toe maar ik zal wel blijven lezen.
goh,ga fietsten met je alkoeds en jouw domme praatjes slaap lekker en ga fietsen.

Nadia,het schijnt dat je nu ook elkoeds dildo`s kunt kopen en zijn ongetwijfeld zeer heilig voor je.

ach een Tamazight maakt zich druk om een stukje land dat verkocht is door de arabs zelf.
ze vergat haar mensen die niet eens een aspirine kunnen kopen.
Ze lijden in stilte en dat vele malen erger dan de palastijnen.
als jij de werkelijk beeld van Marokko ziet dan ... ? dat wil jij niet weten want je ontkent het.
ewa,succes met je elkoeds.

Ach,islam,islam,islam en nog meer islam bij elke woord is het islam en verder weten ze niets dan het woord islam.

jamal

Azul

Allereerst: mijn standpunt is gekend!!

Gelukkig dat ik nogal veel ervaring heb in mensen. Daardoor ben ik niet verast door nutteloze individuen als Aryul en Ali. Ik heb veel respect voor mijn medemens wat zijn gebrek ook is (zelf heb ik ook enorm veel gebreken).

Ik wil ook zeggen dat Aryul hier in feite niet echt reageert, zijn mening heeft hij al gegeven en ik respecteer die (iedereen heeft zijn zwakheden), maar als hij niets anders te zeggen heeft zou ik liever hebben dat hij zwijgt. Dit maakt de discussie nodeloos saai, doordat we telkens in herhalingen vatten.

Ik heb deze tread geopend om te kunnen discussieren over middenoostenkwesties. Wat algerije betreft, daar zijn andere treads voor. Ik ben bereid om te sterven voor alle moslims. zolang hun vijand duidelijk een jood of christen is. maar als ze onder elkaar beginnen vind ik het moeilijk om partij te kiezen (gebrek aan inlichtingen). Ten eerste Aryul denk ik dat palestina het niet aan menselijke strijdkrachten ontbreekt (d'erzijn er genoeg arabs daar). Ten tweede zal ik mij 100x nuttiger maken door de arme mensen daar te helpen (financieel).    
Ten derde over de Imazighen: Ook  ik geef de er voorkeur aan om de Rif eerst te helpen, maar ik vertik het wanneer ik zie dat zelfs de mensen daar in hun eigen land laag gezonken zijn en zelf niet de moeite doen om iets voor de Rif te ondernemen. Anderzijds help ik de mensen in Rif
meer dan de Palestijnen, maar daar heb jij geen zakens mee. Wat de Imazighen in Algerije betreft zou ik die ook helpen, alleen deed zich die mogelijkheid zich nooit voor (geen brochures,geen acties ...).

Als ik dan reacties lees van Ali, denk ik , wa voor shit smijten ze hier nou weer binnen.
Ik zou respect voor jou hebben maar aangezien je je zuster voor HOER verwijt, juist en alleen omdat ze een ander menig heeft, dan beschouw ik jou gewoon als een hoopje drol achter de computerscherm. Sorry hoor; maar je weet toch hoe wij moslims en Irifien t.o.v. zulke mensen staan?

***Nadia,vertel me nou wat moslim zijn inhoudt AUB.****

Ik wist wel dat je niets weet over islam ga daarom eerst naar islamforum om iets bij te leren.

En Aryul ik persoonlijk zal nooit iemand sturen om wat dan ook te doen. Iedereen is bij mij vrij om wat dan ook te doen (=vrijheid). Ik beslis voor niemand alleen voor mijn eigen. Als mijn broer bvb. beslist om iets te doen waar hij van overtuigd is en waar hij goed over nagedacht heeft, zal ik heb niet weerhouden alleen wens ik hem het grootste succes ter wereld. Dat doe ik voor alle moslims trouwens.

Als jullie nog serieus willen reageren, ga je gang. Anders maken we een afspraak in een of ander cafe, om te kunnen zeveren.

Wees een ECHTE ARIFI waar ik trots op kan zijn!!!

Chaib

Ja Jamal stoere taal heb jij daar, een hoop bla bla en mog meer bla en bla.

Prins van tafersit

AZUL,skourchi,
Wat betreft Midden-Oosten,HET IS ONZE ZAKKEN NIET,
A.U.B,AMAZIGH ik ben met je eens,ONZE SITUATIE HEEFT VOORRANG,ik zou graag dat jullie niet mmeer op deze onderwerp reageren A.U.B,sraam amkran.