Midden-Oosten kwestie

Gestart door jamal, 02/04/2002 om 12:31:57

1

Jullie zijn een stelletje ....... (vul maar zelf in).

Nu zijn opeens Palestijnen jullie broeders. Ik kan het maar niet vatten.
Waarom zijn de Arabieren in jullie eigen land geen broeders. Die haten jullie.  

Denken jullie nou echt dat de Palestijnen op een stelletjes geitenhoeders zitten te wachten voor hulp.
Jullie kunnen maar niet overeenkomen hoe het met Marokko moet - zie 'Geef je mening over de Marokkaanse regering'
Jullie moeten een keer inzien dat moslims allemaal broeders zijn. Op het moment dat iemand zich tot de islam bekeert 'vervalt' zijn nationaliteit.
Ik kan me hier erg druk om maken.  

Het enige waar Marokkanen goed in zijn: slapen, WAO/bijstand ontvangen, zwart werken, spelen voor een 'pimp' en VERRADER zijn. Ditr zijn feieten. Zoek ze maar op voordat je gaat gillen.

Een echte Palestijn.

jamal

Azul

Tja, wat moet ik denken van een mens die zelfs het lef niet heeft om een nickname te plaatsen.

Wat moet ik denken van een "echte Palestijn" die volgevreten, ver ver verweg en veilig zit te surfen. En dit met de wetenschap dat zelfs de kinderen van zijn volk hun leven geven om hun RECHTEN EN LAND.
Een persoon als deze moet dan eigelijk toch wel veel lef hebben om ons nog te verwijten. Ik zou zeggen dat je eigelijk wel verdomd een voorbeeld moet nemen aan de houding van die 'geitenhoeders', want ik denk dat jouw hart wel op sterven ligt. En als je het mij vraagt zal de hulp eerder van die geitenhoeders komen dan van jouw arabische 'broeders' die krampachtig en vastgeroest hun troontje bewaken, domme woestijnaap.
Als wij de Palestijnen helpen ( met geld, gebeden, ...) is het niet omdat we de arabische marokkanen liefhebben. Gewoon dat je dat niet kunt inzien, toont aan dat je een serieus probleem hebt bij het leggen van logische links en waarschijnlijk zal dat je enige misvorming niet zijn. Want een klein kind kan het onderscheid maken tussen de Palestijnse-kwestie en de discriminatie-problematiek in Marokko.
Daarbij moet ik nog opmerken dat uw sociale en maatschappelijke ingesteldheid zich nog in een ver ver achterhaalde stadium bevinden.
wij wisten op ons 12° jaar dat je een volk niet door de zelfde kam scheren enz. (ik wil je het wel nog eens uitleggen hoor, maar eigenlijk kun je de pot op!). bekijk eens het Forum: 'wat doe je in het dagelijkse leven?' dan heb je een kleine overzicht over de huidige toestand van die geitenhoeders!!

En ik ben er zeker van dat we het wel eens zullen worden over de marokaanse-regering, jammer genoeg hebben we geen of nagenoeg geen inspraak in de regering.

En voordat je nog eens zo dom reageert raad ik je aan andere topics te bestuderen en je algemene kennis van zaken bij te schaven.

P.S.: Je mag eigelijk wel blij zijn dat ik op zulke zever nog reageer, gewoonlijk doe ik dit niet, maar dit geval was te erg voor woorden.

:-(:(

Yuba

Azul,

ik heb niet alle reacties gelezen, maar wel kon ik constateren dat, er een gevoel van sympathie, solidariteit en een gevoel van medeleven met de onderdrukte minderheden of liever gezegd volkeren in zijn variëteit heerst.
Wij zijn eenmaal een volk die elke vorm van onderdrukking, intimidatie en onrechtvaardigheid afschuwen, het lijkt er op dat wij alle wereldzorgen op onze ruggen rusten, maar wat ik helaas niet zie is; die zelfde medelevensgevoel van uit die volkeren met wie wij hebben gesympathiseerd.
Wat mij tevens enorm verbaasd is, mocht er wat gebeuren in de rest van de wereld dan zijn wij altijd degenen die als eersten mening vormen over wat er gaande, het zij door passieve houding, het zij door het toch publiekelijk te uiten. Maar wat ik hellemaal nooit zag is de zorgelijk opwinding wanneer het om onze Amazihg-vraagstuk gaat.

In ieder geval mijn mening betreft deze topic is: mijn Amazihg-vraagstuk is nog erger dan die van het middenoosten, emmers de crisis die de Arabieren in het middenoosten teistert is niet door Imazihgen gecreëerd, en hun onderling verdeeldheid is ook weer niet door de niet erkende en genegeerde Imazihgen veroorzaakt

Mijn volle sympathie en solidariteit gaat naar alle onderdrukte volkeren over de helle wereld,  inclusief Palestijnen en Irakezen, maar mijn primaire zorg is en blijft de zorg om mijn identiteit en de bedreigde culturele aspecten van dien!

Thanemmert.  

a3touk

azul

Jamal a mijn broeder, je hebt hem een lesje
geleerd :D:D:D:D:D:D

een echte Arifie.

Thireli

salaam wahalaykoem
sharon vrede? neen ik denk het niet ik moet zeggen dat ik er zeker van ben ,en trouwens geen enkele joodse leider pleit voor vrede met de moslims....barak en sharon zijn een pot nat want toen sharon van die beloftes deed aan barak wilde deze lihoed zelfs optreden in zijn regering maar zoals wij weten zijn de joodse politiekers allemaal geldwolven en leugenaars heeft deze dan zahma een stapje achteruit gezet.....ach wat ben ik hier nu aan het doen mijn woorden vuilmaken aan de imperialisten....
wassalamoehalaykoem

Tayout

Azul

Therli, als jij ergens niet op de hoogte bent, kan je beter zwijgen.
Wat weet jij now van dat israieliers geldwolven zijn?, volgens mij bedoel je arabieren zoals jij.

Joden bouwen aan een staat, en het is hun gelukt.

Amazigh s tidith

Azor

Dat is now echt van de domheid om voor anderen moslims je emoties te vertonen.

Oke wij zijn moslims, maar geen arabieren, laten we onszelf eerste bevrijden van die shit verarabiseerde imazighen, pas daarna gaan we kijken of we iets kunnen doen voor  de economische situatie van de imazighen.

En als het het allemaal geregeld is, kunnen we gaan plannen, van wat komt eerste, en wat komt als tweede.

Jonas

Joden c.q. Arabieren allemaal één pot nat!! als de palestijnen het in palestina voor het zeggen hadden dan waren de Joden het slachtoffer van onderdrukking. zo is het leven nu eenmaal äsrem ameqrane itet asram ameziane"!  en het mag gezegd worden de arabieren zijn de beste als het om onderdrukking gaat van "zwakke" volkeren. kijk maar naar de Koerden in Irak, Syrie etc... of laten we het dicht bij huis houden, kijk naar de Imazighen.

als het aan de palestijnen lag was er geen Jood meer over, belachelijk idee om te denken dat een Arabier een beter mens zou zijn als een Jood.

Ik ga mij hier niet druk om maken.

Said

beste jonas,

uw brein loopt over van de propaganda materiaal van het westen. u bent immers daar niet geweest.uw enige informatiebronnen overstijgen het journaal niet!!!
u bent geconditioneerd en geindoctrineerd met valse feiten!!!

Chaib

Beste mensen

Imazighen als Aryul en Ased hebben een nieuwe kijkte op de realiteit, die heel interesant kan zijn voor alle Imazighen. Ik vindt het daarom tenonrecht en heel jammer dat simmigen hun daarop aanvalt.

Ik vindt dat Imezighen, als het gaat om de Palastijns kwestie vaak reageren als een stier op een rode lap.

Natuurlijk is het zo dat wat in het midden-oosten gebeurd abseluut niet door de beugel kan. Maar help je de Palastijnen door de Joden en Amerikanen te haten ?

Ik vindt dat Imezighen al hun energie moeten stoppen in Amezigh zaken, en zich niet zo gouw moeten laten afleiden. Was het niet Hassen II die zo goed was in buitenlandse politiek? en waarom denken jullie?

jamal

SLAAP KINDJE SLAAP DAAR BUITEN LOOPT EEN SCHAAP ............zzzzzzz

Chaib

Beste mensen

Imazighen als Aryul en Ased hebben een nieuwe kijkte op de realiteit, die heel interesant kan zijn voor alle Imazighen. Ik vindt het daarom tenonrecht en heel jammer dat simmigen hun daarop aanvalt.

Ik vindt dat Imezighen, als het gaat om de Palastijnse kwestie vaak reageren als een stier op een rode lap.

Natuurlijk is het zo dat wat in het midden-oosten gebeurd abseluut niet door de beugel kan. Maar help je de Palastijnen door de Joden en Amerikanen te haten ?

Ik vindt dat Imezighen al hun energie moeten stoppen in Amezigh zaken, en zich niet zo gouw moeten laten afleiden. Was het niet Hassen II die zo goed was in buitenlandse politiek? en waarom denken jullie?

Chaib

Neem het mij niet kwalijk dat mijn reactie hier twee keer op het boord staat, was niet helemaal de bedoeling.

Beste beheerder, ik kan niet meer als lid inloggen?????, der is iets fout gegaan... maar ik weet niet wat. Misschien dat jij wel kan zien wat er fout is gegaan. I bet te bereiken via chainamkran@hotmail.com

Chaib

Beste Said

Ik verzoek jou met klem om normaal te reageren. Het is hier geen maroc.nl... of wel soms.  

By the way, het is wel grappig om te lezen "u bent geconditioneerd en geindoctrineerd met valse feiten!!! " Nou ik denk dat dit meer op jou slaat dan op anderen.

Blijf a.u.b vriendelijk

Jonas

Chaib, let niet op die gefrustreerde kip.

Said geilt op die twee woorden, elke keer wanneer iets hem niet bevalt dan gebruikt ie deze twee woordjes om zichzelf een verbale erectie te geven zodat onze vriend een orgasme in de moskee krijgt. in plaats van dat ie ALLAHOU AKBAR zegt; roept onze vriend OOOOOOOH RAFQIE TREK ME. de biddende menigte hoort dat en staat op om hem een pak slaag te geven. ewa daarom gaat onze saied naar de moskee om te bidden, puur alleen om het feit dat ie dan achter de rafqie kan gaan staan en wanneer deze gaat bukken hij van zijn fraai gevormde achterwerk kan genieten. je weet wat er daarna dan gebeurt...