Midden-Oosten kwestie

Gestart door jamal, 02/04/2002 om 12:31:57

jamal

Azul iedereen

Dit heeft misschien niets met Rif te maken, maar wel met onze Moslim Broeders in Palestina. De vraag kun je wel raden zeker:

Wat vinden jullie van de komst van 'ariel sharon'?

Mijn mening is dat hij misschien beter in staat is vrede te brengen dan zijn voorganger 'barak'.
Of heb ik het verkeerd? Wat is jullie mening hierover en hoe staan jullie tegenover de joden?

Se Tisir!

Azru

Azul
[q]
Ik geef toe dat we van mening verschillen, we moeten het gewoon accepteren, vrijheid van mening uiting is de basis van een democratie, we leven gelukkig in een democratie[/q]

Heel de wereld ziet wat voor ellende de palastijnen dagelijks meemaken, helaas wordt geen actie ondernomen om het leed van het palastijnsvolk te stoppen.

Een groot gedeelte van de palastijnen is niet moslim! hoe zit het dan? alleen onze moslim broeders of onze palastijnse broeders(inclusief niet moslims)?

Azru

Wat betreft Sharon, hij is een groot misdadiger dus is de kans op vrede veel kleiner. Hij was bijvoorbeeld verantwoordelijk voor Sabra en Shatila (ik bespaar je de details) en natuurlijk voor de laatste onrusten na een bezoek naar de heilige moskee in Jeruzalem, hij hoort daar niet te komen.

Ased achyenig

Azul Skurchi

Hoe kan je now voor de palestijnen opkomen en je zelf vergeten.
Eerste onze rechten dan pas de palestijnen, of denk je dat imazighen het goed hebben in marocco???  

jamal

Azul

Wat ik haat van mijn soortgenoten is van 't moment da ge een mening uit of een mening vraagt, je wordt beschouwd als een oproerkraai. Ik vroeg gewoon wat jullie vinden van sharon,... ik vroeg geen leden voor een terreurorganisatie. Trouwens schaam je, om te zeggen dat we in het zelfde schuitje zitten als de palestijnen.

Trouwens mensen zoals jij (Ased A.) zullen altijd tegendraads zijn of het nu om Pal. of om Rif!!!

mohamed23

beste broeders assalam oualaikom,

beste JAMAL ik ben het helemaal met je eens hoor,
en jij ased,, moslims zijn moslims , wat maakt nou uit of je een berber /een arabier / christen van afkomst bent , terwijl je een echte moslim bent , je hebt toch gelijk onze landgenoten in marokko zitten in shit  ,maar hun omstandigheid  is beter dan die van onze broeders in palastijn, of vind je het leuk dat elke dag tentallen plastijnen worden neergeschoot , maar ik geef de schuld aan arabische leiders ,die in een diepe slaap zijn !!!

groetjes,moh23  

Taffidjoust

Het is er erg! Maar ik betwijfel of Sharon vrede kan brengen, volgens mij is hij heel anti-palestina...en daarbij, ik geloof niet dat er ooit vrede komt in die gebieden, de haat tegen de Joden is er te diep genesteld in de harten van de mensen.Ik heb gehoord van een kennis die bezoek bracht aan Palestina hoe het eraan toe gaat, hoe de Joden de Palestijnen behandelen...het is gewoon verschrikkelijk. Als nou alle Islamitische landen zouden samenkomen om wat te doen...maar ja...ieder kijkt voor zich en laat die arme Palestijnen stikken zonder ook wat te doen. (jaaaaa, ik weet dat sommige landen geld en zo hebben geschonken, maar kan men niet meer doen?)

Sraam,

Said

naar mijn mening kan geen enkele joodse leider vrede brengen! dat willen ze niet, want hun wens is om de aqsa moskee te vervangen door een tempel, die ooit daar zou hebben gestaan.

ten tweede hebben zij ook niet onderhandeld toen ze palestina annexeerden, maar zaaiden bloed en verderf onder de arbische bevolkingen en namen het gebied met bruut geweld in.

ten derde, de israeliers willen hun gebied uitbreiden tot aan de eufraat in irak en tot de nijl in egypte. de joodse vlag staat symbolisch daarvoor met twee strepen die de rivieren (nijl en eufraat) voorstellen en daartussen de david-ster (het joodse gebied).

kortom weinig om te hopen voor een vreedzame oplossing. beter is het om op oorlog voorbereid te zijn!!!!

met vriendelijke groet

Yasmine

Misschien dat de Arabieren (lees= oliesheiks) dan iets ondernemen. Het is toch triest dat een volk deccenia's zo wordt uitgebuit en niemand iets onderneemt.

Ased achyenig

Azul

Wat kan mij dat now schelen, dat die palestijnen ruzie hebben met de israelieten, weet je nog wat die algerijnse regering in 1959 heeft gedaan met de  toureg in het zuiden.

Ze hebben de fransen opdracht gegeven om daar te experimenten met atoombomen, en tal van toureg vonden toen en nog steeds de dood door gevolgen van radioactief traling.

Waarom betrek jullie altijd de islam bij, deze onderwerp heeft niks te maken met de islam.

Trouwens jullie denken dat arabieren de imazighen lief hebben of zo?
Jongen? als jij hun taal en godsdienst niet in stand houdt dan hadden ze je met behulp van frankrijk  al lang de oorlog verklaart.

jamal

Azul broeders en zusters

Voor alle duidelijkheid hebben we allen door de Islam als ons godsdienst te erkennen, tegelijkertijd de eed afgelegd mensen met de zelfd godsdienst bij te staan (Al was het maar met ons hart, wadalika ad3afoe-l-imaan). En als we dit doen is dit FI SABILI ALLAH. Als sommige Arabieren verkeerd handelen is dat hun zaak , en ook tegen deze soort mensen moeten we ons beschermen zoals Ased A. beweert. Maar dat als reden nemen om de Palestijnen in het verderf te laten kan er bij mij niet in.  Trouwens wat hebben ze te maken met de Touregs?
En als we de Palestijnen steunen is het als moslimbroeders en niet Arab. vs Tmazight!!

Voor de rest heb ik beweert dat sharon misschien wel vrede kan brengen in dat gebied. Dit heb ik niet beweert met het geloof in zijn politieke en menselijke kwaliteiten. Eerder het tegengestelde , want met sharon is de kans het grootst dat er een oorlog komt. Laten we hopen dat die Arabieren er klaar voor zijn en hun kans grijpen zich eens en voor altijd van dat gespuis afmaken!!

:)

Aryul

Dus jullie willen oorlog?

En wie gaat dan vechten? Wie zijn jullie bereid om op te offeren voor de strijd tegen Israel?
Zullen jullie zelf gaan? Stuur je een broer, een neef, je vader, je oom, of je zoontje de dood in voor de Palestijnen?

Wie willen jullie opofferen?

Welke moeders, grootmoeders, zussen en vrouwen wil je het hart breken? Hun geliefdes ontnemen. Wie van hun zal straks huilen en schreeuwen?

Wiens tranen zullen vloeien? Wiens bloed zal stromen?

yadjis narif

De toestand in Palestina zal er niet beter op worden, of nu Sharon, Barak of ik weet niet wie aan de macht is. De een is van een extreem rechtse partij en de ander van de arbeiderspartij. Waar het om gaat is dat ze beiden Onze broeders afslachten

Aryul

Palestinia

Mama
ze stuurden me naar Palestinia
en zeiden: ga je broeders bevrijden
maar wie bevrijdt mij

Mama
en zeiden: slacht de Israelers af
maar ze slachten mij

Mama
en zeiden: hun moeders verloren zonen
en jij verloor mij

Mama
en zeiden: wij huilen om onze moslimsbroeders
maar alleen jij huilde om mij

jamal

Azul

Aryul, je hoeft je geen zorgen te maken. Mietjes zoals jij kunnen beter thuis blijven bij mama. Uiteindelijk ga je toch dood. En hoe heb je het liefst op de schoot van mama, of als een MODJAHID.

Mijn kleine teen weet ook wel dat je een leger nodig hebt en geen gastarbeiders om de joden te verslaan. Daarom heb ik ook gezegd dat ik hoopte dat de Plaatselijk landen er klaar voor zijn. Maar de enige die er klaar voor was is Saddam, maar kijk wat zijn broeders hem aan gedaan hebben.

En vredesbespreking met joden haalden een halve eeuw niets uit, dus ja voor mij part mag er oorlog zijn, met de gedachte natuurlijk dat de Islam zal overwinnen!!

8)8)