Rifijnen zijn dom !!

Gestart door IIAwaryagherII, 04/01/2005 om 16:43:38

IIAwaryagherII

Azul,
Wij Irrifian worden al eeuwen voor de gek gehouden en voor het Arabische en verraders karretje gespannen, maar vertikken het om wakker te worden.
Wij laten alles toe we zijn te meegaand, en net als ezels dragen wij de lasten van de arabieren en hun knechtjes.
Wij zijn niet georganiseerd en altijd in strijd met elkaar en bezorgen daarom die facisten in marokko een natte droom.
Zeg nou zelf wij zijn gewoon dom en zelfs zo dom dat we onze organisaties hier in NL door souassa laten voorzitten.
Welke tradities hebben we?
Waar is onze cultuur gebleven?
En vooral waar is onze moed gebleven?
Maw Irrifian zijn nog dommer dan ezels ;D
Wie ooow wie is het er mee eens ?

IIAwaryagherII

Niet allemaal tergelijk de waarheid doet pijn ;D

abrid

Blijkbaar ben je de enigste slimme Riffijn  ;)

rachidab

Jij hebt zojuist de waarheid, zo hard als deze zijn kan, verkondigd. Maar wat probeer je daar nou eigenlijk mee te zeggen, want dat begrijp ik eigenlijk niet; want volgens mij zijn de berbers in Nederland succesvoller dan de Arabieren.

IIAwaryagherII

#4
Citaat van: rachidab op 05/01/2005 om 14:54:13
Jij hebt zojuist de waarheid, zo hard als deze zijn kan, verkondigd. Maar wat probeer je daar nou eigenlijk mee te zeggen, want dat begrijp ik eigenlijk niet; want volgens mij zijn de berbers in Nederland succesvoller dan de Arabieren.
Wat ik daarmee wil zeggen is waarom wij niet anders kunnen zijn na eeuwen van de zelfde onkunde.
Waarom zijn volkeren die eens achter liepen op ons, nu ineens op voorsprong (bv de zuidelijken), dus wat doen we in hemelsnaam zooo fout dat ongeacht wat we doen er alleen maar op achteruit blijven gaan.
Het heeft niet alleen met hier te maken, maar in het algemeen bakken we er niets van.
Altijd zal iemand anders onze zaakjes opknappen en zullen wij de ondergeschikte zielligerds blijven.
Het is toch van de gekken dat we anno 2005 gewoon lekker door modderen in waar onze voorouders zich in vast liepen.

abrid

Wij zijn gewoon geindoctrineerd door de laatste generatie. Politiek daar mocht niet over worden gesproken want dat is gevaarlijk. In de cafe zit nog altijd een geheim agent dien alle gesprekken afluisterd. Angst voor politieke activiteiten.

Dit heeft niet zo maar een reden. Zie enkele gebeurtenissen in het verleden.

Het enigste wat we hiermee bereiken is uitstel. Of niet?

IIAwaryagherII

Citaat van: abrid op 05/01/2005 om 15:32:11
Wij zijn gewoon geindoctrineerd door de laatste generatie. Politiek daar mocht niet over worden gesproken want dat is gevaarlijk. In de cafe zit nog altijd een geheim agent dien alle gesprekken afluisterd. Angst voor politieke activiteiten.

Dit heeft niet zo maar een reden. Zie enkele gebeurtenissen in het verleden.

Het enigste wat we hiermee bereiken is uitstel. Of niet?
Juistem uitstel geven wij dus aan mensen die hard bezig zijn om onze cultuur weg te vagen.
Want wij hebben geen uitstel nog nee! we zouden juist eens wakker moeten worden en keihard terug vechten.
Uitstel is alleen maar van belang van onze vijanden, en helaas werken we er aan mee.
Zie de toenemende arabiesering van onze streken en onze taal, zie hoe de rifijnse cultuur practisch weg gevaagd is.
Zonde maar onze verdiende loon voor onze dommigheid.
Daarom zei ik ieghyer van de hoogste plank zijn we.

abrid

We komen op voor anderen en vergeten ons zelf.

Ik geloof echt dat onderwijs er mee te maken heeft. Analfabetisme heeft ons de nek om gedaan.


rachidab

Ieghyer van de hoogste plank zijn we???? Hoe kun je nou zoiets zeggen, er zijn genoeg berbers hier in Nederland die maar elke dag weer eens bewijzen hoe intelligent ons volk wel niet is, en ik ben er absoluut tegenstander van om mijn volk naar beneden te halen met dit soort opmerkingen van mensen. Als jij, als berber dit al zegt, wat zal een Arabier of iets dergelijjks, wel niet denken als hij zo hoort praten??? Waar is de pure berberse trots gebleven??

Fatiha_L

Citaat van: rachidab op 05/01/2005 om 15:56:23
Ieghyer van de hoogste plank zijn we???? Hoe kun je nou zoiets zeggen, er zijn genoeg berbers hier in Nederland die maar elke dag weer eens bewijzen hoe intelligent ons volk wel niet is, en ik ben er absoluut tegenstander van om mijn volk naar beneden te halen met dit soort opmerkingen van mensen. Als jij, als berber dit al zegt, wat zal een Arabier of iets dergelijjks, wel niet denken als hij zo hoort praten??? Waar is de pure berberse trots gebleven??

Vraag ik me ook af ??

IIAwaryagherII

Citaat van: rachidab op 05/01/2005 om 15:56:23
Ieghyer van de hoogste plank zijn we???? Hoe kun je nou zoiets zeggen, er zijn genoeg berbers hier in Nederland die maar elke dag weer eens bewijzen hoe intelligent ons volk wel niet is, en ik ben er absoluut tegenstander van om mijn volk naar beneden te halen met dit soort opmerkingen van mensen. Als jij, als berber dit al zegt, wat zal een Arabier of iets dergelijjks, wel niet denken als hij zo hoort praten??? Waar is de pure berberse trots gebleven??
Oke stel je ben super geleerd , een bil gates bij uitstek.
Stel je zwemt in het geld en in je kennis, maar......
Je hebt geen land
je roots word met de dag vager en vager door de sluipende arabisering.
Stel dat je hopeloos moet toekijken hoe jou broeders en zusters in marokko vernederd en bespuugd worden, net als de palestijnen alleen maar omdat zij imazighen zijn en geen arabieren.
Stel dat je land alleen maar op achteruit ziet gaan en geen enkele investering word er gedaan, en sterker nog een investering word je onmogelijk gemaakt etc etc etc
wat heb je dan aan je opleiding en al jou wetenschap en geld als je roots met de dag stukje bij beetje vernietigd word.
Zoals ik een paar keer zei, we zullen uiteindelijk als bastaards gaan leven met een vage herkomst en een toekomst in de handen van de haters(arabieren)!

*-RiFFijn0s-*

Riffijnen zijn oliedom, behalve een kleine minderheid.

Met name de eerste generatie zijn de domste. Zij willen hun kinderen ze3ma zo islamitisch mogelijk opvoeden. Ze laten da hun kinderen kijken naar die arabische tekenfilmpjes enz. 
Gelukkig zijn de meesten wel zo slim, om hun kinderen het tamazight door te geven. Maar zodra het kind even wat ouder wordt, wordt het kind gedwongen op een zondag middag arabische lessen te volgen. de leraren zijn mestaal stinkerds uit het midden-oosten. 
Naar mate van tijd groeid het kind mee in de arabische propaganda. Dan krijg je in de ergste gevallen  zo iets als  Strontvlieg  Mohammed B.
Dus we kunnen de 1ste generatie vrijwel de schuld geven. Ze zijn niets minder dan een gefrustreerde, indentiteitsloze oliebollen.
Als deze oliebollen genoeg gespaard hebben, dan vinden ze het tijd om in tanger of Meknes te bouwen.  Frauderen met kinderbijslag, uitkeringen daar zijn ze goed in.  En dan toch de hele dag uithangen in de moskee, waar ben je mee bezig?

Met uitzondering van een aantal 1ste generatie mannen, die verdienen respect.

Riffijnen kunnen hun kinderen niet opvoeden. Ze doen het verkeerd.  Dat is het probeem.
Ze dragen ,nu de dag , nog steeds angst angst met zich mee. Ze schijte in hun broek als ze het woordje Rmaxzan horen.

azul

rachidab

Als ik het goed begrijp ben jij het product van het samenkomen van twee identiteitsloze, gefrustreerde oliebollen?? Is dat nou serieus de manier waarop jij je ouders bedankt voor jouw opvoeding? Denk je dat onze ouders het zo makkelijk hebben gehad ofzo..... Maar anyway, ik ben het volkomen oneens met jou; want je vergeet volgens mij wel dat arabisch de taal van de koran is en wij als moslims genoodzaakt zijn om die taal te leren beheersen, opdat we ook ons geloof beter leren begrijpen. Dus hou nou alstjeblieft op met het steeds zwartmaken van arabieren en alles wat met hen te maken heeft, want daar kom je ook niet ver mee. Je moet gewoon de keiharde realiteit accepteren zoals deze is; leer braaf je arabische woordjes opdat je de koranteksten niet door een arabische 'stinkerd' hoeft te laten vertalen, maar gewoon met eigen kennis.

student1980

Citaat van: Ait_Touzinie op 05/01/2005 om 16:03:02

Met name de eerste generatie zijn de domste. Zij willen hun kinderen ze3ma zo islamitisch mogelijk opvoeden.

En wat je krijg je dan?

Elqalem.....


Tamza

Ik word een beetje strontziek van idioten die de eerste generatie Riffijnen te pas en te onpas als 'dom' bestempelen. Heb eens wat respect in godsnaam.

Misschien zijn jouw ouders DOM, de mijne zijn dat niet. Ze zijn niet altijd even Amazigh-bewust, maar ze zijn allerminst dom en het zijn hardwerkende mensen die veel offers hebben moeten leveren.