Meer dan 50 Imazighen gedood in Algerije !

Gestart door Hassan, 04/06/2003 om 02:46:10

Touzani

azul marra,

je schrijft: 'het nieuws dat de "albarbaria" stammen overigens ghrote  vraagtekens bij zet..."

eerst wil ik graag zeggen dat je een  bedrieger bent want:
je gebruikt het woord   ALBARBAR, en je wilt Imazighen chanteren met de islam toch Zegt ALLAH in de heilige Koran:
'En maakt geen aanmerekingen op elkaar en geeft elkaar geen scheldnamen. Schandelijkheid, dat is pas een slechte naam, nadat het geloof is aangenomen' Koran, 49:11

Allah Heeft al aangegeven dat de Arabieren huichelaars zijn:

' de woestijn-arabieren zijn het ergst in ongeloof en huichelarij en het ligt hen het meest om de bepalingen die Allah heeft neergezonden aan Zijn Boodschapper niet te kennen. En Allah is Alwetend, Alwijs' Koran, 9:97
En:
'En onder de woestijn-arabieren in jouw omgeving bevinden zich huichelaren , en ook onder de bewoners van Medina, zij volharden in hun huichelarij. Jij kent hen niet, maar Wij kennen hen wel. Wij zullen hen tweemaal straffen, dan zullen zij worden teruggevoerd naar een geweldige bestraffing' Koran, 9:101

Ahmed Alhouni de patron van het arabische nationalistische krant "al3arab" en de grootste spion van Alqaddafi van Libie. Op de eerste pagina van de krant "al3arab" staat altijd geschreven "arabische nationalisme is onze doeleinde"
Volgens de engelse historicus George Kirk, in zijn boek"A short history of the middle east" is de arabische nationalisme een puur produkt van de engelse imperialisme om de arabieren tegen de Turken op te zetten. Arabieren hebben tegen de Turken gevochten onder leiding van de engelse generaal Edmund Allenby. Deze gneraal heeft verklaard:' zonder de arabische arbeiders en arabische soldaten was het moeiklijk voor ons om  de turken te verslaan'
(zie de film'lawrance of arabia')
In 1979 heeft Amerika Arabieren tegen Imam Khomeini opgezet om de iraanse aktie tegen de amerikaanse ambassade in Teheran te wreken.

Arabieren vinden het leuk om tegen moslims te vechten maar ze durven niet te vechten tegen drie miljoen joden in Israel!!!!

je noemt Imazighen BARBAREN, Allah Noemt de Arabische bedoeinen 'huichelaars'=moenafiqoen

De profeet Mohammed heeft gezegd:

'Sayakhruju min dhiani hadha qawmun yatamarraqun mina addin kama yatamarraqu assahmu mina arramiyyati'
en dat betekent dat de arabieren de islam zullen misbruiken.

Atlas

Beste Touzani,

Misschien moet je eens nadenken voordat je reageert. Het ergste is niet dat je een hoop onzin uitkraamt (want dat doe je), maar het feit dat je dit doet naar aanleiding van een 'verkeerd begrepen' (moeilijk, maar jou is het gelukt) bericht van Samad.

Ik raad je aan nog eens naar de post van Samad te kijken om vervolgens je excuses aan te bieden.

Atlas

Touzani

Azul Atlas,

Als je de Koran gaat lezen, zal je weten dat Allah vervloekt degenen die de islam niet toepassen. Wat denk jij dan van "moslims" als alhouni die de islam niet toepassen maar wel hem gebruiken om de moslims te onderdrukken?
Weet jij niet dat Alqaddafi duizenden moslim aktivisten heeft afgeslacht in de zomer van 1997?

Weet jij niet dat Alhouni de alcoholiste Bouteflika steunt?
Wie zegt dat de generaals die over Algerije heersen moslims zijn????

Er zijn genoeg masosische Imazighen!!

Touzani denkt altijd na voordat hij iets schrijft.

samad (Gast)

Op http://www.waac.org/amazigh/WAAC_declaration.html kan je ook een online petitie tekenen.

Cowboy

hee alle imazighan opgeroept ik vind dat we er iets  aan moeten doen dit kan toch niet langer door gaan any sugestiest ?

Yurman (Gast)

AZul iedereen

Ik ben het met Cowboy mee  eens....praten praten en nog s praten....wanneer gaan wij nou echt iets doen....

Yurman (Gast)

Azul Mara

hier een landkaart van Imazighen..kun je zien waar alle Imazighen ni noord afrika zich bevinden

Tamazgha, tamurt Imazighen

http://www.kabyle.com/civilisation/tamazgha.asp

a3touk

Azul,

er is op dit moment een grote manifestatie aan de gang in Algiers,op het nieuws spreken ze van meer dan 1.5 miljoen mensen.

amedhjaz

Azul Awma,

Waar kan ik dat bekijken? Is er iets op het net te vinden of moet ik de schoteltelevisie thuis afstruinen naar (Arabisch)nieuws? Ik lees je reactie....

Tanemmirt.

a3touk

Sorry dat ik laat reageer op je vraag auwma.
Ik heb het op de radio gehoord en op het net gelezen.
hier: http//www.rtl.fr

ithri

AdamX

Vreselijk wat er in Algerije gebeurt met ons imaziggen broeders, Allah insarhom. Hadden wij maar een soort hamas of hizbo Allah die voor ons rechten komen. Maar wat er niet is , komt nog inscha Allah.

een handtekeningactie of een actie organiseren  lijkt me een goede idee om meer aandacht te vragen voor ons broeders, zoals het geval voor ons palestijnse broeders..........

samad (Gast)

De Algerijnse regering heeft alle demonstraties tot nader order verboden.

Lees verder op All Protests Banned in Algiers as a Crackdown Is Signaled
Zie ook Demonstratieverbod in Algerije ingesteld

Sa3ieD

lijkt dit niet heeeeeel erg veel op Marokko?
CiteerNiettemin hebben de Berbers in het algemeen, en de Kabyliërs in het bijzonder, een belangrijke rol gespeeld in de geschiedenis van het land. Tijdens de oorlog van 1954 tot 1962, waarin Algerije zich aan het Frans koloniale bewind ontworstelde, was Kabylië de belangrijkste verzetshaard. Na de onafhankelijkheid keerde de Kabylische guerrilla, die had gehoopt op democratie, zich tegen het autoritaire eenpartijstelsel van de nieuwe binnenlandse machthebbers. Het verzet werd gebroken, waarop de staat overging tot culturele onderdrukking van de Berbers.