Hoofdmenu

Oorlogsmisdaden

Gestart door amazigh (Gast), 12/10/2000 om 23:19:43

amazigh (Gast)

Azul aythma th soythma

Het hypocriete Nederland dat decennia lang Indie heeft bezet en leeggeroofd loopt nu derde wereld landen te bschuldigen van het schenden van mensenrechten.
Om de hypocrisie helemaal compleet te maken huist de hoofdstad van ditzelfde Nederland ook een Joegoslavie tribunaal waar Oorlogsmisdadigers berecht worden.

Hetzelfde geldt voor frankrijk. Deze nazi's hebben eeuwen lang zowat alle Afrikaanse landen leeggeroofd waaronder onze geliefde Arif. Dit land loopt nu ook te zeuren over mensen rechten en huist zelfs het Europese hof voor de rechten van de mens.

Is het niet mogelijk om deze schijnheiligen (Spanje en Frankrijk) op een zelfde manier als de joden gedaan hebben aansprakelijk te stellen voor de schade die zij aangericht hebben? Ik zou genoegen nemen met een publiekelijk excuus.

arafat

azul,

Eigenlijk heb je gelijk, Frankrijk en Spanje kan je eigenlijk aanklagen voor genocide. Turkije is daarvoor ook aangeklaagt in verband met de Armeniers. (moord op 1,5 miljoen armeniers) Veel Europese landen hebben dat erkend, ook Frankrijk. Maar in de tijd van de legendarische Mohammed ben Abdelkrim Elkhattabi hebben ook Frankrijk en Spanje genocide gepleegd. Begin van de oorlog bestonden er ruim 4 miljoen irifjen, na de oorlog 2 miljoen. (bron gelezen van een duitse boek titel vergeten) er werd beweerd dat de eerste chemische/biologische wapens en mostergas op de irifjen zijn getest met name door Frankrijk en Spanje om zo de oorlog te winnen. Hier is geen woord over te horen in de buiten wereld. Terwijl er genoeg bewijzen zijn dat dit wel degelijk is gebeurd.
Als ik het fout hebt dan hoor ik het graag.

fou thek fous, enmoen i oemnous!

Kamal (Gast)

wat de Arabieren tegen imazighen misdaan, hebben de fransen en de Spanjarden  nooit gedaan.

Lostboy

CiteerAzul aythma th soythma

Het hypocriete Nederland dat decennia lang Indie heeft bezet en leeggeroofd loopt nu derde wereld landen te bschuldigen van het schenden van mensenrechten.
Om de hypocrisie helemaal compleet te maken huist de hoofdstad van ditzelfde Nederland ook een Joegoslavie tribunaal waar Oorlogsmisdadigers berecht worden.

Hetzelfde geldt voor frankrijk. Deze nazi's hebben eeuwen lang zowat alle Afrikaanse landen leeggeroofd waaronder onze geliefde Arif. Dit land loopt nu ook te zeuren over mensen rechten en huist zelfs het Europese hof voor de rechten van de mens.

Is het niet mogelijk om deze schijnheiligen (Spanje en Frankrijk) op een zelfde manier als de joden gedaan hebben aansprakelijk te stellen voor de schade die zij aangericht hebben? Ik zou genoegen nemen met een publiekelijk excuus.

WAAR SLAAAT DIT OP??!!!!!
BEMOEI MET JE EIGEN ZAKEN
WAAROM TOCH??
WAT NEDERLAND TEGEN INDIE DEED,EN OF INDIE TEGEN NEDERLAND IS HUN ZAAK
DUS BEMOEI AUB NIET MET IEMAND ANDERS ZAKEN
WORD NIET DE SPREEKBUIK VAN INDIEERS.
DAS WAT IK HEKEL
EN IK ZEG LUID EN DUIDELIJK TFOE WANNEER GAAN WE NOU EINDELIJK EENS EEN KEER VOLWASSEN DENKEN??

Inez

Iwa safieeeeeeeeeee, bewaar de vrede die er is en zeg Alhamdoulilah.
 Waarom moet het altijd 'oog om oog, tand om tand' zijn?  
Wacht maar tot het echt oorlog wordt voor iets dat allang begraven is, dan zal er wel anders gepiept worden.

SuperAmazigh

Lostboy,
Geloof me, ik weet niet waardoor sommige imazighen besmet zijn.

Ze willen Palastina, Boesniya, Chichinya bevrijden. ze vinden Nederlanders als oorlogmisdadegers.
Terwijl ze een volk zijn zonder eigen land. En ze zien degenen die hun land bezetten niet als oorlogmisdadegeres!!!!
Misschien komt het door gekkoeienzieketen.

Ahmed

super amazigh  ik denk  zelf  dat het gaat om solidariteit en  een stukje herkkening  maar ik  vind  wel dat we  ons even  bij onze probleem  moeten  houden.  wat bertreft de nederlanders in indie ik weet dat nederland gruweldaden heeft  begaan  zoals ik al heb vertelt  ik zit in het leger  ons regiment de oude  dan is  vernoemt  naar  eem massa  mordenaar  generaal  van heutz
12de  luchtmobiele luchtlandingsbrigade van heutz is dit niet  belagelijk maar ja je  hebt wel gelijk  hun probleem

Sa3ieD

Jezus waar komt dit opeens  vandaan, 1 iemand valt amazigh aan en gelijk een boel die mee doen, dat is nou wat ik haat, stelletje meelopers. Het is niet de bedoeling van Amazigh om de nederlanders zwart te maken of de indiers te beschermen of wat dan ook, maar gewoon om aan te tonen dat de westerse landen wel blaffen over dat mensenrechten worden geschonden terwijl ze daar zelf ook actief deel aan hebben genomen.

groeten

Lostboy

Hallo Allemaal,
het is niet aanvallen het is gewoon rechtstreeks reageren.
je hoeft niet een land te gaan beschuldigen van oorlogsmisdaden die niets te maken hebben met het onderdrukken van Imazighen.
Beschuldiging richting de marokkaanse overheid zou gepast zijn.
zij zijn die ons onderdrukken.
om steun en aandacht te winnen moet jij hen (Nedreland en de westerse werld)niet gaan beschuldigen van wat men deed.
solidariteit ?
heb het met je broeders in Algerie,Tunisie,Marokko,Libie,waar Imazighen onderdrukt worden.
en please,
ik hoor vaak marokkanen op tv die een spreekbuik zijn voor niet marokkaanen en denk jij dat dat ons geliefd heeft gemaakt of zal maken>? NEE dus.
Niemand houdt van krietiek en helemaal niet als het jou niets aangaat.
dus eerst onze probleem oplossen  en niet met andermans problemen bemoeien.

alhoceimaboy

Amazigh
je hebt gelijk,niemand praat over de uitroeiing van de indianen, of over de Amerikaanse slavernij, de inquisitie in Spanje ???????????????????????
ps: ik heb der juist een interessante artikel geschreven over het misbruik van de holocaust,ga naar algemeen forum,als titel"de holocaust-industrie".

Lostboy

He ik houd het voor gezien
ik walg van jullie koppigheid
das een korte kennis making met de rifweb

Thireli

Lostboy
ik geef amazigh volledig gelijk en ik begrijp zijn standpunt maar al te goed! als de westerse problematiek jouw niet aangaat dan ben je inderdaad wel verloren geraakt, wat doe je nog in Belgie of Nederland?
mensen ik moet jullie ook 1 ding zeggen de joden hebben macht daarom krijgen zij wat zij willen ,ze zijn overal actief ., van amerika tot azie overal.

amazigh (Gast)

Azul aythma th soythma
Awma Loastboy,

De boodschap die ik wilde overbrengen staat vooral in de laatste alinea. De eerste twee alinea's zijn bedoeld als inleiding. Mijn excuses als de boodschap niet goed overkwam.

Nog een keer de essentie van mijn bericht:
Waarom lukt het ons niet om aandacht te vestigen op het onrecht wat ons is aangedaan? Hebben we eenmaal de aandacht van (een deel) van de wereld dan kunnen we heel makkelijk de Arabische ondrukking ter sprake brengen.

De truuk zit hem volgens mij in het aanpraten van schuldgevoelend bij wetserse landen zoals de joden dus gedaan hebben.

Mounir B

Azul Fellawen ,

De mensen met de meeste  macht (el yehuds).

WAAROM?

Ze zijn het meest vervolgd nl. al 6000 jaar. Als je zolag vervolgd word en je red het na 6000 jaar dan is het only the strong will survive.

Joden zijn gedwongen om een eenheid te vormen kijk maar als er een nationale regering word gevormd dan maakt het ineens niet meer uit of iemand van Likud of iets anders is men ziet elkaar als joden dus men vormt een eenheid tegen de vijand.

Ik ben ze niet aan het verdedigen of zo maar het is nou eenmaal een feit.

irnas

Monir,
wat dat betreft ben ik met je eens.
Ik denk dat we ze als voorbeeld moeten nemen.
wat betekent Fellawen ?