Salaris Mohammed VI: 36000 Euro

Gestart door ameziane, 30/12/2004 om 15:11:43

manal22

Citaat van: ameziane op 30/12/2004 om 15:11:43
Salaam/Azul marra,

Het Marokkaanse  weekblad 'Tel quel' heeft deze week een taboe doorbroken: het heeft de boekhouding van het koninklijk huis gepubliceerd.
Uit die boekhouding blijkt ondermeer dat de koning een maandelijks salaris van 36000 Euro heeft.

Er zijn nog meer interessante getallen. Ik zal ze later plaatsen.
http://www.telquel-online.com/

amezian

heb je niet iets interesanter wat voor ondergoed hij draagt bijvoorbeeld ben daar benieuwder naar?

TaheLLuT

Salaam/Azul marra,

Het Marokkaanse  weekblad 'Tel quel' heeft deze week een taboe doorbroken: het heeft de boekhouding van het koninklijk huis gepubliceerd.
Uit die boekhouding blijkt ondermeer dat de koning een maandelijks salaris van 36000 Euro heeft.

Wat een gierige vent zeg .

Samariaan

Citaat van: ameziane op 01/01/2005 om 16:11:02
Citaat van: baCkdrAfTs_lcf op 01/01/2005 om 15:59:30

yahya almaliek alwatan de bloedzuiger!!

schandalig, er zijn mensen die voor dit bedrag een jaar lang kapot werken!
en onze flikkerachtige tiran krijgt dit gewoon maandelijks in de schoot geworpen...
trrrr en dat om een paar keer je handpalmen te laten kussen of om tijdens de wil om de handpalm te kussen, zijn hand weg te trekken; zaama de vernieuwende "moderne" koning die jetskiënd vanuit zijn mobiele telefoon regeert.
Het is inderdaad schandalig. Vooral met het ontwikkelingsnivo van Marokko, dat de koninklijke familie in luxe baadt, terwijl een groot deel van het volk moeite heeft om het hoofd boven water te houden.

dat gezegd, de koning verdient wel minder dan een directeur in de Westerse Wereld. Wat in mijn opzicht heel netjes is. Verder zijn de $250 mijljoen dollar die het koningshuis uitgeeft per jaar ook minder dan ik had verwacht.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/4132315.stm

rifman

een paar jaar geleden was het nog 300000 dollar

maar wat heb je eraan als je vader al het geld van amarokko 30 jaar lang heeft gestolen

wat heb je eraan als je meer dan 60% van de aandelen in de beurs van amrokko bezit

wat heb je eraan als je tot de top 5  rijkste arabieren!! hoort (niet de armste van de wereld)

Hoe kan je anders genoeg geld hebben om 250.000.000 dollar per jaar uit te geven!!! terwijl de armen in amrokko niets te eten hebben

ameziane

Citaat van: Badis op 01/01/2005 om 18:34:50
Dat de Monarchie in Marokko een dure onderneming is verbaasd niemand denk ik, maar het feit dat mensen over dit soort onderwerpen kunnen discussiëren is wel doorbrekend.  
Precies. Er is duidelijk iets veranderd de laatste 5 jaar. Onder Hassan II zou het blad verboden worden en de journalist zou in de cel belanden.

ameziane

Citaat van: manal22 op 01/01/2005 om 19:04:14
heb je niet iets interesanter wat voor ondergoed hij draagt bijvoorbeeld ben daar benieuwder naar?
Je wilt toch niet zeggen dat zijn geld jouw koud laat,he.

Over ondergoed weet ik niks. Vraag 't maar aan Tama, die heeft het steeds over latex enzo.

miss.F.

Stel jullie eens voor dat wanneer alle koningshuizen afgeschaft worden, het geld (al is het maar een fractie van het gehele budget) bij de gewone burger terecht zou komen. Ik denk dat er dan veel landen met minder schulden zullen kampen en het geld aan sociale voorzieningen besteed kan worden. Dat zou s wat zijn.

Wisten jullie dat het budget van de Oranjes ook niet mis is voor het komend jaar: 90 mln waarvan 25  alleen al voor het jubileum van trixie!!

IIAwaryagherII

Dat er ook andere ook grote uitgaven hebben kan wel kloppen, maar je moet wel rekening houden met hoe de rest van de bevolking leeft.
En dan is die toestand omtrend de opgedrongen koning mo6 wel heel extreem, te bedenken dat niet alles openbaar gemaakt is.
Zakkenvuller van de hoogste orde !

miss.F.

Nou, hij krijgt zijn portie nog wel!!

Chatt zie arif

Wat nou salaris?

Jullie weten toch wel dat een dictator het hele land als persoonlijk eigendom beschouwt.

razafa

Salaam/Azul marra,

en hoe zit het met de schaduw-boekhouding?

ameziane

Citaat van: afazar op 06/01/2005 om 14:13:35
Salaam/Azul marra,

en hoe zit het met de schaduw-boekhouding?
Alleen Allah kent die.

abrid

Daarom zit een mannetje bij z'n graf die non stop Koran reciteert.

ameziane

Citaat van: abrid op 13/01/2005 om 14:04:20
Daarom zit een mannetje bij z'n graf die non stop Koran reciteert.
Ja, die Koran-recitatie is wel hard nodig.

Vlak na zijn troonsbestijging heeft Abdessalem Yassine(leider van een Islamistiche beweging) de koning dringend geadviseerd om al het geld dat Hassan II naar buitenlandse bankrekeningen had doorgesluisd terug te halen en aan het volk terug te geven.

ameziane

In het laatste nummer van Mzine staat een uitgebreid artikel over de koninklijke uitgaven. Verder in het blad een artikel over de persvrijheid in Marokko, of liever gezegd: het gebrek daaraan.