Salaris Mohammed VI: 36000 Euro

Gestart door ameziane, 30/12/2004 om 15:11:43

ameziane

Salaam/Azul marra,

Het Marokkaanse  weekblad 'Tel quel' heeft deze week een taboe doorbroken: het heeft de boekhouding van het koninklijk huis gepubliceerd.
Uit die boekhouding blijkt ondermeer dat de koning een maandelijks salaris van 36000 Euro heeft.

Er zijn nog meer interessante getallen. Ik zal ze later plaatsen.
http://www.telquel-online.com/

Fetiha19

Sow sow ... maar ja , geld is niet alles he ;)

miss.F.

dat is zeker kleingeld, het echte geld wordt weggemoffeld

Fetiha19

Ewa ja ... dat zal elke koning wel hebben

ameziane

Het koningshuis kost de schatkist jaarlijks 210 miljoen Euro.(30 x als Spaanse koningshuis)

Salarissen koning,prinsen,prinsessen                           2,4 miljoen
Onderhoud paleizen(+1100 man personeel)             163 miljoen
Kosten auto's (brandstof)                                              6 miljoen
Water                                                                             4 miljoen
Kleding koning                                                                2 miljoen
Abonnementen en documentatie                          315000

Tama

ik weet wel dagt de koning hele casablanca van water ontzegt om zo zijn golf evenementen te organiseren. gras onderhouden schijnt veel water nodig te hebben.soms gaat hij zo ver dat de gemiddelde casaoui in zijn eigen stront zwemt omdat de koning het kraanwater stopt om de golf velden groener te laten schitteren.

ameziane

Citaat van: Tama op 01/01/2005 om 15:29:49
ik weet wel dagt de koning hele casablanca van water ontzegt om zo zijn golf evenementen te organiseren. gras onderhouden schijnt veel water nodig te hebben.soms gaat hij zo ver dat de gemiddelde casaoui in zijn eigen stront zwemt omdat de koning het kraanwater stopt om de golf velden groener te laten schitteren.
Jij hebt het over Hassan II. Die was inderdaad verzot op golf. Zijn zoon beoefent een andere sport, 'jet-skieen' (surfen over water). Hij wordt gekscherend 'Majetski' genoemd.

Tama

Citaat van: ameziane op 01/01/2005 om 15:34:06
Citaat van: Tama op 01/01/2005 om 15:29:49
Jij hebt het over Hassan II. Die was inderdaad verzot op golf. Zijn zoon beoefent een andere sport, 'jet-skieen' (surfen over water). Hij wordt gekscherend 'Majetski' genoemd.

In neem aan dat de huidige latex king ook de toernooien van zijn pa heeft geërfd. Het golf toernooi daariboekje is denk nog steeds in gebruik. zoals zijn nog steeds vele draaiboekjes van hassan II die gebruikt worden door de huidige dictator.

ameziane

Citaat van: Tama op 01/01/2005 om 15:43:48
In neem aan dat de huidige latex king ook de toernooien van zijn pa heeft geërfd.
Dat klopt. Jaarlijks komen de meest vooraanstaande golfspelers naar Rabat om aan het Hassan II-toernooi deel te nemen.

P.S. Over latex heb ik niks in de boekhouding gevonden. Weet je zeker dat hij die draagt?

Isefrawen

yahya almaliek alwatan de bloedzuiger!!

schandalig, er zijn mensen die voor dit bedrag een jaar lang kapot werken!
en onze flikkerachtige tiran krijgt dit gewoon maandelijks in de schoot geworpen...
trrrr en dat om een paar keer je handpalmen te laten kussen of om tijdens de wil om de handpalm te kussen, zijn hand weg te trekken; zaama de vernieuwende "moderne" koning die jetskiënd vanuit zijn mobiele telefoon regeert.

ameziane

Citaat van: baCkdrAfTs_lcf op 01/01/2005 om 15:59:30

en onze flikkerachtige tiran krijgt dit gewoon maandelijks in de schoot geworpen...
trrrr en dat om een paar keer je handpalmen te laten kussen of om tijdens de wil om de handpalm te kussen, zijn hand weg te trekken; zaama de vernieuwende "moderne" koning die jetskiënd vanuit zijn mobiele telefoon regeert.
Het is inderdaad schandalig. Vooral met het ontwikkelingsnivo van Marokko, dat de koninklijke familie in luxe baadt, terwijl een groot deel van het volk moeite heeft om het hoofd boven water te houden.

Tama

misschien moet huidige dictator ook een keer aangepakt worden voor het leegstelen van marokko,zoals met zn vaderlief door de riffijnen ooit is gedaan.

Rwezna

Citaat van: ameziane op 01/01/2005 om 16:11:02
Citaat van: baCkdrAfTs_lcf op 01/01/2005 om 15:59:30

Het is inderdaad schandalig. Vooral met het ontwikkelingsnivo van Marokko, dat de koninklijke familie in luxe baadt, terwijl een groot deel van het volk moeite heeft om het hoofd boven water te houden.

ik vraag me af wanneer we hier een eind aan gaan maken

Badis

Citaat van: ameziane op 30/12/2004 om 15:11:43
Salaam/Azul marra,

Het Marokkaanse  weekblad 'Tel quel' heeft deze week een taboe doorbroken: het heeft de boekhouding van het koninklijk huis gepubliceerd.
Uit die boekhouding blijkt ondermeer dat de koning een maandelijks salaris van 36000 Euro heeft.

Er zijn nog meer interessante getallen. Ik zal ze later plaatsen.
http://www.telquel-online.com/

Azul,

“ Cijfers zijn niet heilig” Begint het artikel in Tel Quel. Dat de Monarchie in Marokko een dure onderneming is verbaasd niemand denk ik, maar het feit dat mensen over dit soort onderwerpen kunnen discussiëren is wel doorbrekend. Tel Quel komt vaker met taboe doorbrekend onderwerpen, vooral Amazigh-zaak kwesties heb ik met grote genoegen gelezen.
210 miljoen is inderdaad overdrijvend veel, vergeleken met de Nederlandse Monarchie 100 miljoen http://www.quotenet.nl/2004/09/22/092749.html en als je de verschillen in het welzijn van de eigen burgers in ogenschouw neemt.

Trouwens dit artikel is pas 7 januari online, ook in dit nummer een artikel “ terrorisme, Nederland is getraumatiseerd ” 

http://www.telquel-online.com/156/sujet1.shtml