UITKERINGSFRAUDE!!!!!!

Gestart door Tima (Gast), 04/09/2002 om 19:48:45

zuster

#45
Dag Gert

Sorry maar ik ben het ook met ithri eens en dat komt niet omdat wij in de zelfde situatie zitten hoor want mijn moeder werkt een mijn vader heeft zijn eigen bedrijfje dus wij zullen geen last van ze hebben maar ik vindt het gewoon erg voor die mensen die inderdaad geen jam maar boter op hun brood hadden om zich dat te kunnen realiseren het is gewoon zeer triest
en wat is fl 20.000,- nou dat hebben studenten tegewoordig zelfs op hun spaarrekening staan en die hebben het toch ook moeilijk zeggen ze  

Beslama

Gert

#46

Hoi allemaal,

Even terugkomend op het verhaal van Ithri, hoe triest het ook schijnt, dezelfde redenen gaan ook voor de Nederlanders op. Die hebben ook hard gewerkt, hebben ook in de werkeloosheid gelopen, enz. En toch wordt ook voor hen geen uitzondering gemaakt. Ik begrijp je verhaal wel, maar gelijke behandeling is toch gelijke behandeling of zie ik dat óók verkeerd.

Als het huis op de naam van een ander wordt gezet is er sprake van een transactie, en zal er dus een geld bedrag tegenover staan (de koopsom). dit soort 'transacties worden nu juist bijgehouden in een kadastraal register, dat is het doel van zo'n register. Dus kunnen dergelijke 'constructies' makkelijk worden achterhaald, door middel van genoemde controles.....

Leuk trouwens, twee Fatima's op de kast.. :)

Vriendelijke groeten, Gert.


aith_mhand_u-yihya

#47
Gert,

Je hebt wel gelijk dat iedereen een gelijke behandeling moet hebben. Ook Nederlanders kunnen het brood uit de mond hebben gespaard om een huis te bouwen.
Ik vind eerder dat de wetgeving niet klopt. Het lijkt net of de mensen die hard hebben gewerkt en zuinig hebben geleefd door dit soort regeltjes hiervoor gestraft worden. Want wat Ithri zegt is gewoon waar. Heel veel Marokkanen hebben harstikke zuinig geleefd en hartstikke hard gewerkt om een huis in Marokko te bouwen (voor hen en hun familie). Ik vind gewoon dat de Nederlandse overheid naar de situatie (van zowel een Nederlander als een Marokkaan of een ander nationaliteit) moet kijken en bijvoorbeeld na moet gaan hoe een persoon aan het geld is gekomen om een huis te bouwen. Ik vind dus dat de regels hierover veranderd moeten worden.

Ik vind het helemaal niet erg dat mijn belastinggeld gaat naar mensen die bijvoorbeeld een huis hebben, maar wel een uitkering ontvangen. Er zullen mensen zitten die buiten hun schuld om werkloos zijn geworden en nu amper het hoofd boven water kunnen houden. Laat ze dan niet nog gestraft worden door hun huizen of grond in te nemen (=verplicht worden om hun vermogen eerst "op te eten"). Om van een uitkering te moeten leven is heus geen pretje en het is zeker geen pretje om een speelbal van de Nederlandse overheid te zijn. Men moet niet zo zwart-wit denken. Ook deze mensen willen graag aan het werk, maar komen moeilijk aan de bak en daar zijn verschillende redenen voor te vinden.

Gert

#48

Dat 'opeten' van het huis is trouwens minder extreem dan het in eerste instantie lijkt. Het is niet leuk, accoord, maar als je een huis bezit, dan wordt je voor de eerste 20.000,- gulden vrijgesteld. De waarde daarboven is van belang om een soort korting te laten gelden op je uitkering zodat die dus onder het absoluut bestaansminimum blijft. Hierdoor zul je op den duur intewren op je eigen vermogen.

Nu wordt er ook gesteld dat het 'familiehuizen' betreft, ik neem aan dat er dus verschillende gezinnen uit één familie in zo'n huis wonen? Mischien een gekke gedachte, maar kunnen die mensen niet betrokken worden bij de bepaling van een uitkering?

In Nederland kennen we toch ook de term 'voordeurdeler'?
Als je als éénouder gezin van een bijstandsuitkering moet leven en je gaat bijvoorbeeld een kamer verhuren dan wordt die 'huurder' toch ook meegerekend als inkomensfactor?

Groeten.

Lunis

#49
Maar waarom controleren ze alleen de marokkanen en niet de andere buitenlanders?

Gert

#50

Lunis, lees eens een paar teksten terug als je wilt?

Thayyurth

#51
Azul Gert,

Als er een iemand in het huis woont is het meestal een grootouder(s), en die betalen geen huur. Dus dat levert geen inkomsten op.

Stel je hebt een huis dat meer waard is dan 20.000 en je zou het willen verkopen zodat je kunt leven op dat geld. Dat gaat niet. Marokko heeft het zo geregeld dat je geen geld kunt uitvoeren naar het buitenland. Het geld kan niet meer naar Nederland!

De Nederlandse regering heeft ook gefaald om de Marokkaanse gemeenschap in te lichten. De meeste Marokkanen zijn Imazighen en alle voorlichting was in het Arabisch. De mensen die dus jarenlang gewerkt hebben en een huis hebben gekocht met hun geld, wisten niet dat als ze een uitkering zouden krijgen dat dat huis maximaal 20.000 waard mag zijn. Het is een stomme blunder van de Nederlandse regering dat ze geen voorlichting in het Tamazight gegeven hebben.

Straks krijgen we een absurde situatie: Nederland krijgt inzagen in het Marokkaanse kadaster. Een aantal Marokkanen heeft een huis dat te veel waard is. Ze moeten eerst leven op dat geld. Dat kan niet want je kunt je huis in Marokko wel verkopen maar je kunt het geld niet overmaken naar Nederland!!!!

Gert

#52
oké, ga nu slapen..
weltrusten.

Amira

#53
Controle uitkeringsfraude !!!!!!!! Bullshit!.

zodra het iets met de Marokkaanse gemeenschap te maken heeft, gaan ze alles weer van top tot teen uitpluizen, want ja hoor................? ............Wij `Marokkanen` moet weer een negatief beeld over onze nek krijgen!!.

Vreselijkkkkkkkkkkkkkkkkkk!.

Waarom gaat de Nederlandse overheid gaan aandacht besteden aan adnere belangrijke problemen in de Nederlandse samenleving, bv: Discriminatie en Racisme is eigenlijk Wettelijk gezien verboden in NL, tja..............dat zeggen ze wel, maar nu moet er nog maatregelen genomen worden!, dat is toch ook belangrijk ..........?

Asalaam

Amira.

Gert

#54

Amira,

Goed dat was de agressie, die ben je nu kwijt..? :)

Wat zijn nu je punten?

Groeten, Gert.



Gedduda

#55
Azul Gert,

Graag je reactie op de punten van Thayyurth (dat ben ik) :)


Gert

#56
Azul Gedduda (is Thayyurth)??,

Hmm.. Rare jongens die berbers... ;)

Oké, omdat je er zo vriendelijk om vraagt, én omdat ik er een nachtje over heb kunnen slapen... :)


CiteerAzul Gert,

Als er een iemand in het huis woont is het meestal een grootouder(s), en die betalen geen huur. Dus dat levert geen inkomsten op.

Stel je hebt een huis dat meer waard is dan 20.000 en je zou het willen verkopen zodat je kunt leven op dat geld. Dat gaat niet. Marokko heeft het zo geregeld dat je geen geld kunt uitvoeren naar het buitenland. Het geld kan niet meer naar Nederland!
Misschien kan Nederland een soortgelijke regel instellen? Zodat er geen geld meer naar Marokko kan? Hoe heet dat? Oog om oog, tand om tand..
CiteerDe Nederlandse regering heeft ook gefaald om de Marokkaanse gemeenschap in te lichten. De meeste Marokkanen zijn Imazighen en alle voorlichting was in het Arabisch. De mensen die dus jarenlang gewerkt hebben en een huis hebben gekocht met hun geld, wisten niet dat als ze een uitkering zouden krijgen dat dat huis maximaal 20.000 waard mag zijn. Het is een stomme blunder van de Nederlandse regering dat ze geen voorlichting in het Tamazight gegeven hebben.
Misschien ligt dat helemaal niet aan de nederlandse regering, aanvankelijk was het de bedoeling dat jullie ouders na een aantal jaren weer zouden terug keren naar Marokko. Maar dat verhaal zal je nu wel niet voor het eerst horen? Waarom zou de nederlandse regering dan allerlei voorlichtingcampagnies opzetten voor regels die pas later zouden gaan gelden, wanneer blijkt dat het verblijf voor langere tijd gaat gelden? Bovendien kun je het de nederlndse regering niet verwijten dat de meeste Marokkanen die nu in nederland verblijven dus blijkbaar géén Marokkaans kunnen lezen of schrijven. Je kunt het ze ook niet verwijten dat de regels constant aangepast worden aan de problemen die aanvankelijk niet voorzien waren. We leven nu eenmaal in een dynamische maatschappij. Wat zou het verschil trouwens geweest zijn als die voorlichting wél goed zou zijn overgekomen? Zouden er dan meer doordachte trucken geweest zijn om dat huizen bezit te 'verbloemen'?
CiteerStraks krijgen we een absurde situatie: Nederland krijgt inzagen in het Marokkaanse kadaster. Een aantal Marokkanen heeft een huis dat te veel waard is. Ze moeten eerst leven op dat geld. Dat kan niet want je kunt je huis in Marokko wel verkopen maar je kunt het geld niet overmaken naar Nederland!!!!

Maar inderdaad, ik begrijp wat je bedoelt, het is een vreemde situatie. Misschien moet Marokko wat meer openstaan voor een oplossing van het probleem want ik heb nu het idee dat die bereidheid uiterst minimaal is. Als er al geweigerd wordt om inzage te geven in OPENBARE kadastrale gegevens dan geeft dat een mens geen tekenen voor een goede hoop op beter...

Vriendelijke groeten, Gert.


ithran

#57
Marokko heeft getekend voor het doorzoeken van de kadasters,en weer mogen de hollanders er niet in,en wat doen de domme marokanen?Ze gaan in den-haag demonstreren.
Wanneer komen deze mensen er achter dat marokko de schuldige is?

Gert

#58

Ik heb gisteren van het nieuws begrepen dat Nederland nu dus echt van plan is de uitkeringen te 'bevriezen' totdat er een oplossing voor het probleem is. Hoe men dat wil bewerkstelligen, daar ben ik nu wel benieuwd naar...