UITKERINGSFRAUDE!!!!!!

Gestart door Tima (Gast), 04/09/2002 om 19:48:45

Tima (Gast)

ben blij dat de meeste hetzelfde denken, die nederlanders mogen zich er helemaal niet mee bemoeien, ik vind het ook best jammer dat er (bijna) geen dames hebben gereageerd.. groetjes fatima

Aladin

Er zitten vele waarheden in de opmerkingen die ik heb gelezen.
Ten eerste is het een wet die ook voor nederlanders zo is, als een nederlander zich krom heeft gewerkt voor een huis en hij heeft opeens een uitkering nodig dan moet ook hij zijn huis "opeten" dwz verkopen.
de Nederlanders in België zijn geen nederlanders meer en dus vervalt die regeling.
En daar kom ik weer...gelijke rechten voor iedereen..maar ook gelijke plichten.

Nesrine

Waarom dan alleen bij marokanen???

Er zijn toch ook turken, surinamers enz die een huisje hebben in hun thuisland of miljoenen op hun bankrekening!!Dus waarom zijn het juist wij marokanen.

Wedden als marokko toestemming geeft, komt niemand meer in Marokko. Hun verdienen alleen geld in de zomerperiode..

zuster

Haloa

Helaas Marokko heeft me heel erg teleur gesteld door Nederland toegang tot de kadasters te geven
niet dat ik anders had verwacht hoor want het gaat niet alleen maar om nedeland maar ook de rest van de wereld speelt een grote rol

Zo zie je maar weer het zijn altijd een paar mensen die het verpesten voor de anderen net zoals de heren die rellen veroorzaken de dames die zich goedkoop gedragen  
heb je bv ook dealers die een vette S-klasse rijden en zogenaamd van een uitkering leven
hier zijn ze ook niet gek ik hoop niet dat het echt uit de hand gaat lopen vooral voor de oudere generatie die hun levenswijze zo heeft moeten aanpassen om dit te kunnen realiseren

Beslama

ithran

We hebben dit allemaal aan de marokkaaanse regering te danken .
Wanner worden jullie nou wakker.

Gert

Salaam,

Ik begrijp veel van de reacties hier niet, het gaat om FRAUDE. Bij heel veel discussies wordt er hoog opgegeven over de Islam maar nu het om fraude tegenover de nederlandse samenleving gaat en de controle daarop nu is Nederland en de marokkaanse regering de gebeten hond. Is het in de Islam toegestaan fraude te plegen dan? Is het verboden daarop te controleren? Hebben alle mensen die hier een negatieve reactie geplaatst hebben persoonlijk belang bij het voortduren van deze gang van zaken? Hebben ze een uitkering? Hebben ze een huis in Marokko?
Iedereen contoleert iedereen of men zich wel aan de islamitische regels houdt (hoofddoeken, uitgaan, ... ), maar nu lijkt het wel of (bijna) iedereen deze regels opzij zet.

Dan zijn er nog een paar die 'slim'denken te zijn en naar andere naties gaan wijzen maar zeer waarschijnlijk werken die allang mee aan dergelijke controles......

Dus vandaar: 'alleen bij de Marokkanen!!'.

CiteerWaarom dan alleen bij marokanen???

Er zijn toch ook turken, surinamers enz die een huisje hebben in hun thuisland of miljoenen op hun bankrekening!!Dus waarom zijn het juist wij marokanen.

Wedden als marokko toestemming geeft, komt niemand meer in Marokko. Hun verdienen alleen geld in de zomerperiode..

Groeten, een belasting betaler en géén profiteur.

ithri

Azul Gert,

Wat versta je in dit geval onder fraude?

Ithri,

Gert

Azul Ithri,

Het lijkt mij onderhand genoegzaam bekend dat de genoemde controle uitsluitend betrekking heeft op huizenbezit van mensen die een bijstandsuitkering ontvangen van de nederlandse overheid. Zo'n uitkering wordt gefinancierd door belastinggeld, geld wat betaald is en wordt door de werkenden. Nu is een bijstandsuitkering bedoeld als een tegemoetkoming in het realiseren van een bestaansminimum (plus wat extra's). Als er iemand is die gebruik maakt van zo'n bijstandsuitkering en een huis bezit is er dus géén sprake van een minimum bestaan. En dus sprake van fraude.

Het gaat om oneigenlijk gebruik van geboden middelen. Dat is dus fraude.

CiteerAzul Gert,

Wat versta je in dit geval onder fraude?

Ithri,

Als ik hier de reactie doorlees krijg ik het vermoeden dat sommigen het willen uitleggen alsof de Marokkaanse gemeenschap 'een poot wordt uitgetrokken'. Die controles zijn dus noodzakelijk om te voorkomen dat de nederlandse overheid, én dus de belasting betaler, én dus de werkenden, én dus ook de werkende Marokkanen in Nederland 'een poot wordt uitgetrokken'.

Beste Ithri, ik weet niet of jij werkt, misschien studeer je? Maar in iedergeval, zolang jij géén gebruik maakt van een bijstandsuitkering én een huis bezit in Marokko wordt er dus óók van jou middelen ontrokken/onthouden (gestolen..) om het huizen bezit van anderen te financieren. Dat is dus fraude.

Vriendelijke groeten, Gert.

Gert

Als verduidelijking....
Even een berichtje van de eerste pagina opgehaald, ik weet niet of het een juiste weerspiegeling is van het probleem, maar dit ssort berichten worden blijhkbaar niet opgepikt door een aantal mensen hier.

ithran (speciaal lid);  Re: UITKERINGSFRAUDE!!!!!! (Gepost op: 23/04/01 om 01:44:57)

CiteerDie onderzoeken worden niet gehouden voor mensen die hun hele leven hebben gezwoegd,en daarna een uitkering zijn gaan genieten.
Het gaat over mensen die in nederland wonen,en een huis hebben in marrokko .
dus niet mensen die arbeidsongeschikt zijn.
hoe halen jullie het in jullie hoofd om te denken dat nederland net zo harteloos is als marrokko

Thayyurth

Hoi Gert,

Je bent denk ik Nederlander dus je begrijpt de situatie niet goed.

Het is alsvolgt:
- Marokkanen kwamen in de jaren 60 en 70 hier
- ze werkte hier in mijnen en fabrieken
- van het geld dat ze toen verdiende hebben ze gespaard en een huis in Marokko gekocht
- dat was bedoeld voor de vakantie, voor hun pensioen en voor familie (zoals hun ouders en grootouders)
- nu zijn die mensen werkeloos
- en volgend de regels mag je dan geen huis hebben dat 20.000 of meer waard is
- maar dat wisten ze niet (ze zijn hierover nooit voorgelicht, alle voorlichting is in het Nederlands en soms in het Arabisch, zij spreken echter Tamazight (=Berbers).
- dus nu zitten ze met een probleem, maar ze hebben niet bewust fraude gepleegd
- ze kunnen het huis verkopen, maar dat is een droom van hun, hun hele leven hebben veel Marokkanen gezwoegd voor een huis in hun land, daarvoor hebben ze veel moeten opgeven hier
- en zelfs als ze het huis verkopen dan nog kan het geld Marokko niet uit, daar heeft de Marokkaanse regering gezorgd

p.s. de reden waarom Marokko niet wil meewerken heeft niks met de Marokkanen hier in Nederland te maken. De Marokkaanse regering is bang als het kadaster ingekeken wordt de corruptie van ambtenaren in Marokko aan het licht komt.

Ik hoop dat het een en ander nu duidelijk is :)

Gert

Beste  Thayyurth,

Ik ben inderdaad een Nederlander, ik bekijk het vanuit een nederlands strandpunt. Vanuit dat standpunt begrijp ik de situatie heel goed; altijd wordt er gestreden voor 'gelijke' behandeling, totdat er een financieel aspect om de hoek komt wat men als nadelig uit gelegd wil leggen. Het is echter heel duidelijk, de regels gelden voor iedereen in Nederland: voor mij, voor jullie.

Het heeft niets, maar dan ook helemaal niets met alle bezwaren te maken die je zojuist op noemde. Het probleem ligt niet of het huis wel of niet verkocht zou kunnen worden, het ptobleem is; heb je een huis waarvan de waarde boven de vrijstelling van 20.000,- uitstijgd dan heb je dus géén recht op een bijstandsuitkering.

CiteerHoi Gert,

Je bent denk ik Nederlander dus je begrijpt de situatie niet goed.

............

p.s. de reden waarom Marokko niet wil meewerken heeft niks met de Marokkanen hier in Nederland te maken. De Marokkaanse regering is bang als het kadaster ingekeken wordt de corruptie van ambtenaren in Marokko aan het licht komt.

Ik hoop dat het een en ander nu duidelijk is :)

Als die corruptie daarmee aan het licht zou komen verricht Nederland eigenlijk óók nog eens een goede taak in Marokko?

Vriendelijke groeten, Gert.

ithri

Azul Gert,

Wanneer er spraken is van fraude heb ik het eens met de Nederlands overheid dat ze de fraude gaan controleren in Marokko of elders op de wereld, maar wat Nederland vergeten is, is dat ze naar de geschiedenis van deze mensen moet kijken, helaas word er alleen gekeken naar mensen in de bestaande situatie en niet naar hun verleden.
Eind jaren zeventig begin jaren tachtig hadden de meeste Marokkaanse gezinnen een huis in Marokko gekocht.
Hoe hebben deze mensen hun huisje gekocht, nou door flink te sparen en over uren te maken, en wat ook erg van belang was snoeien in het huishoudelijke gebeuren, ik als een jongen opgegroeid in Nederland moest ik veel dingen langs de kant zaten, Jam was voor ons des tijd een luxe, we moesten met genoegen nemen met boter en brood. Friesdrank was ook erg luxe bij ons, we hebben het nog niet over een nieuw fiets, speelgoed, dure merk kleding enz. en op deze manier hebben mijn ouders moeten bezuinigen zodat mijn vader een goed huis kon bouwen voor zijn familie, het is niet alleen voor hem zelf maar een familiehuis. Voor mijn vader is het geen enkel punt omdat hij nu van zijn VUT geniet en ons huis is een familiehuis dus daar kan de Nederlandse overheid niks van zeggen.

Midden jaren tachtig was er minder werk in Nederland dus de meeste allochtonen werden werkloos, zo zijn ze in uitkering gekomen. Na 1993 is de welvaart gegroeid maar deze mensen hadden toen geen plaats op werkmarkt gezien hun leeftijd, dus hadden genoegen moeten nemen met een uitkering. En nu worden ze voor dieven gemaakt dat ze uitkering frauderen, sorry hoor maar dit vind ik erg triest. Deze mensen hadden hard moeten werken voor hun bestaan, hebben hun gezondheid en jongen jaren in Nederland versleten.
Op eens hebben ze een huisje en komt de Nederlandse overheid deze mensen te beschuldigen.

Nog een klein voorbeeld een vriend van mijn vader had in de Limburgse mijnen gewerkt, zit momenteel in de uitkering, maar is wel een astma patiënt geworden door de steenkool. Deze meneer heeft geen rode cent ontvangen voor zijn slechte gezondheid die hij bij de mijnen heeft opgelopen, hij had in die tijd hard moeten werken, en zo heeft hij zijn huis gebouwd in Marokko als. Deze meneer komt niet in de aanraking met de uitkering omdat hij ooit in Marokko een huisje heeft gebouwd, dit huis heeft hij in een termijn van 10 jaar gebouwd. Het gewoon triest hoe de Nederlandse overheid tegenover deze mensen opstelt, deze mensen waren een heel belangrijk factoren in de Nederlandse economie, Nederland is zelf naar Marokko vertrokken om ze hier naar toe te halen en nu worden ze bedankt omdat ze een huisje hebben gebouwd zodat ze met de zomer met hun kinderen op vakantie kunnen gaan, zodat deze kinderen een band blijven houden met hun afkomst.
Dit valt niet onder fraude meneer Gert, dit is een verloop van de 1e generatie in Nederland die helaas op deze manier wordt bedankt door de Nederlandse overheid.

Met vriendelijke groet,

Ithri

ithran

Arme gert.
Niemand hier wil je maar begrijpen,en jij wil niemand begrijpen.
Het is zo triest.

O nu even terrugkomen op de uitkeringen.
Het is heel simpel ze zetten de huizen gewoon op andermans naam.
Het probleem nu is de marokkaanse regering die wederom  het volk misbruikt.
wat gaan wij daar nu aan doen?

Gert

Oké

Tima (Gast)

ik ben er ook weer, ik wil ff zeggen gert dat ik het helemaal mee eens ben met ithri.. groetjes fatima