UITKERINGSFRAUDE!!!!!!

Gestart door Tima (Gast), 04/09/2002 om 19:48:45

ithran

#15
Ik kijk nergens van op.
Als de marokaanse regering zegt dat tomaten rood zijn,dan zeg ik dat ze blauw zijn.

Jasien

#16
Salamoe aleikoem warahmatoe-llah

Azul,

Flash back……
Hollanda is weer eens onschuldige mensen aan het lastig vallen. Als mijn vader een huis van 3 hoog in Marokko heeft laten bouwen komt dat niet omdat hij 40 jaar de Nederlandse staat opgelicht heeft maar omdat hij 40 jaar lang zuinig geleefd heeft.
Toen hij hier nog alleen leefde werkte hij 16 uur per dag en 7 dagen per week om in Marokko een huis te kunnen kopen omdat hij wist dat hij niet in Nederland zou blijven wonen; Hij woont nu dus ook inmiddels in Arif. Citaat  (Samad)

Ik ben helemaal met je eens. Citaat (anwar)

Je hebt helemaal gelijk Samad. Citaat (Hassanke)
wij moeten ons laten horen dat we er niet mee eens zijn. Citaat (Kariate_n)

Ze worden gelijk verjaagd uit Marokko met stenen. Citaat (Sa3ied)

Nederlanders. Nederlanders hebben niet nog een vaderland waar ze terug willen keren. citaat (Hassanke)

Wij geïmmigreerde Marokkanen zitten tussen twee vuren waarop gespeeld wordt door de Nederlandse regering. Citaat (Kariate_n)

De minister heeft 400 miljoen gekregen voor de informatie die zij hebben verstrekt aan de Nederlandse regering. het geld dat bestemd was voor de investering in het rif hebben ze in hun zaken gestopt

beste medemensen wees op je hoede ons vaderland speelt met de kinderen van het land( wij de Marokkanen in het buitenland). Citaat(kariate_n)


Ik kijk nergens van op.
Als de marokaanse regering zegt dat tomaten rood zijn,dan zeg ik dat ze blauw zijn. Citaat (ithran)

Wat vinden jullie hiervan, moet we niet in opstand komen….voor onze moe en versleten ouders?

Conflict met Marokko lijkt opgelost
-----------------------------------------------------------------
DEN HAAG
Het diplomatieke conflict tussen Nederland en Marokko lijkt opgelost, nu ambtenaren uit beide landen woensdag in Rabat een akkoord hebben gesloten over de controle van Nederlandse bijstanduitkeringen. Nederland  krijgt voor de benodigde gegevens toch weer toegang tot het Marokkaanse kadaster.

Het ministerie van sociale (klote) bekijkt sinds oktober of Marokkanen (de slachtoffers van de smerige hypocrieten) die in Nederland bijstand krijgen of aanvragen, in Marokko onroerend goed bezitten met waarde hoger dan Æ' 20.000. Als dat het geval is, dan hebben de Marokkanen geen recht op de uitkering. (dan moet de hypocrieten niet gaan klagen als de kinderen van deze ouders…de handrem uitschakelen en vervolgens op z’n 5 schakelen… renren…ren!!!).

Voor het onderzoek heeft Nederland gegevens nodig uit het Marokkaanse (vervloekte) kadaster. De regering van het Noord-Afrikaanse land zette de medewerking aan de controle einde maart stop, waarna de verhoudingen tussen beide landen ernstige bekoeld raakten.

Een ambtelijke missie van Buitenlands Zaken en Sociale (Klote) heeft de afgelopen dagen in overleg met Marokkaanse (hypocrieten) collega’s bereikt dat de kadasters toch weer toegankelijk worden voor Nederland. De sociaal attaché in Rabat gaat samen met de medewerkers van het kadaster de onderzoeken doen. Als de Nederlandse en Marokkaanse regering een positief oordeel geven over het akkoord, dan kunnen de werkzaamheden op korte termijn worden hervat. (ANP)
Uit: Spits -vrijdag 11 mei 2001

Maar toch....zeg ik met een glimlach: smerige hypocrieten!!!!!!
Ondanks alles...... blijft  Jasien cool, de vraag is alleen: voor hoelang? mischien tot na de zomer insha-Allah.

Beste medemensen wees op je hoede ons vaderland speelt met de kinderen van het land( wij de Marokkanen in het buitenland). Citaat (kariate_n)

Jasien 8)8)8)

awragh

#17
Azul,

Dames en heren, wie zijn weer de dupe van deze domme, domme, domme zet van de Marokkaanse regering --> de irifien --> wij dus.

En wij niet direct, maar onze ouders of grootouders die hun hele leven in Nederland hebben gezwoegd om maar een huisje te bouwen in hun eigen land. Volgens mij geeft Marokko zo snel toe omdat ze toenadering willen tot de Europese Unie. Nou nooit dat ze dat krijgen.


ejoup

#18
Ik vind het echt jammer dat dit gebeurd, ik weet dat er veel wordt gefraudeerd. Ik kan er niet tegen dat mensen die niet werken krijgen uitbetaald. Ze nemen nog een baan erbij verdienen ze zwart.
Gaat de subsidie er nog af. Dan verdienen ze nog veel meer dan iemand die een echte baan heeft. Huizen kunnen niet gebouwd worden door een bijstandsuitkering.
En als kinderen voor hun ouders bouwen dan staat het op de naam van de kinderen.

Wat ik bedoel mijn vader die werkt zich de pleures en anderen snoepen van zijn geld. En bouwen lekker huizen erbij...

Dus ze hebben en subsidie
Dus ze hebben en bijstand
Dus ze hebben en zwart geld

Zonder zwart geld geen huisje...of een boulevard.

En weet je waar ik van baal ... dat het nieuws word verteld alsof alle marokkanen zo bezig zijn.

weet je ik snap niet hoezo iedereen ze zo beschermd zoals ik heb gelezen. In andere forums.
Alsof ze goed bezig zijn...het is allemaal haram. Die bijstand is bedoeld als zakat voor de armen. Niets anders...

Oh ja....men mocht nieuwe spullen kopen op kosten van de overheid. Iedereen verstopte zijn spullen of maakte ze kapot om nieuwe te krijgen. What about the people who work???
Die zijn de dupe. En niet de overheid die heeft genoeg centjes. Komt bij iemand iets bij gaat er bij iemand anders iets af....

Ze zouden zich moeten schamen...echt waar..

samad (Gast)

#19
Speciaal voor ejoup een sprookje..

Eind jaren 60, begin jaren 70: Nederland stuurt een delegatie naar Noord-Marokko om kerngezonde jongemannen te strikken voor baantjes waar de Nederlander voor bedankt had.

De nieuwe werkpaarden moesten de Nederlandse economie mee helpen opbouwen. Als ze niet meer nodig zouden zijn konden ze dus opzouten. Hier maakte Nederland dus geen geheim van, vandaar de benaming 'gastarbeider'. De Marokkaan is een anticiperend mens. Dus wat doet ie? Inderdaad ejoup, leven op water en brood en zoveel mogelijk geld opzij leggen en naar Marokko sturen om zijn toekomst financieel zeker te stellen.

Eind jaren 80, begin jaren 90: De eerste generatie Marokkaan is bijna 3 decenia uitgebuit door de Staat der Nederlanden en totaal uitgeput belanden ze 1 voor 1 in de WAO. De geluksvogels hebben alleen wat psychische problemen en kunnen met een pot prozac in hun linkerhand aankloppen bij de sociale dienst; Sociale zekerheid waar ze immers jarenlang premie voor hebben betaald.

2001: Nederland vindt de eerste generatie Marokkaan maar een oplichter omdat deze een huis in Marokko bezit en de waarde van dit huis niet opgegeven heeft bij de sociale dienst. Nederland lijkt ondertussen al lang vergeten waarom de eerste generatie Marokkaan een huis in Marokko heeft laten bouwen (zie alinea 1). Sjonge jonge, stelletje huichelaars.

ejoup

#20
Wat je zegt klopt en is geen sprookje.

Maar jouw bericht is meer een opvulling van mijn verhaal, en is geen tegenspraak.



samad (Gast)

#21
Je bericht zit anders vol met insinuaties waar ik van moet kotsen ejoup.
CiteerWat ik bedoel mijn vader die werkt zich de pleures en anderen snoepen van zijn geld. En bouwen lekker huizen erbij...
CiteerGaat de subsidie er nog af. Dan verdienen ze nog veel meer dan iemand die een echte baan heeft. Huizen kunnen niet gebouwd worden door een bijstandsuitkering.
CiteerZe zouden zich moeten schamen...echt waar..
Ga spelen ejoup. Waar moeten ze zich voor schamen? Immers ze hebben niets gestolen en niemand bedrogen. Toen ze 100 uur per week werkten hebben ze een huis in Marokko gebouwd, niks illegaals aan toch of wel? Alleen vergeet de Nederlandse regering dat er bij te vermelden. Nu lijkt het net of de Marokkanen die in de bijstand zitten er zwart bij werken en van dat geld huizen in Marokko bouwen.

ejoup

#22
Als dat het geval is...hoezo is dit niet naar voren gebracht...
Hoe kunnen ze nou zoiets vergeten

Jasien

#23
Broeder Samad,
Je hebt me veel moeite gespaard…..thanks!!!

Broeder Ejoup,

Niemand hoeft te weten wat we vanavond in MaRmItA hebben.
Maar shek aarzeeeeeeeem marmita in het openbaar Net of  NLdse  systeem volmaakt en zonder gebreken is,  de grootste corrupte zijn wij niet. Corruptie is een kunst en kent wetten en regeltjes, ze noem het Fraude (lees stelen) dus dieven. Hoeveel zijn er?
Zullen we even tellen of toch maar niet?

Of zal ik even een paar gevallen direct uit de realiteit die ik zelf mee heb gemaakt opsommen?

Toch maar niet, daarvoor heb ik niet zoveel tijd.

Ieder volk probeert zijn eigen volk te beschermen, door middel over bepaalde dingen te zwijgen die niet een ieder hoeft te weten. Maar shek arzem Marmita en vervolgens in iedere straathoek aankondigen: “mensen!.... die is onze marmita, en dit is het gerecht die wij vanavond zullen eten.”

Vervolgens zeg je.....heb jullie ervan genoten?
Morgen meer nieuws dezelfde tijd dezelfde zender....
met een nieuwe marmita en verse gerechten....
EINDE nieuws berichten en tot ziens!!!!!!

Voormeer informatie www.ejoup.nl
------------------
Citaat Samad:
“Eind jaren 80, begin jaren 90: De eerste generatie Marokkaan is bijna 3 decenia uitgebuit door de Staat der Nederlanden en totaal uitgeput belanden ze 1 voor 1 in de WAO. De geluksvogels hebben alleen wat psychische problemen en kunnen met een pot prozac in hun linkerhand aankloppen bij de sociale dienst; Sociale zekerheid waar ze immers jarenlang premie voor hebben betaald.”
----------------

Jasien
8)

samad (Gast)

#24
CiteerAls dat het geval is...hoezo is dit niet naar voren gebracht...
Hoe kunnen ze nou zoiets vergeten
ejoup, ik heb een vermoeden... Media? Deze lijken er namelijk een sport van gemaakt te hebben om het woordje Marokkaan in de van Dale opgenomen te krijgen als synoniem voor 'slecht, misdadig en ongedisciplineerd'.

Bij de weg, Jasien ik denk niet dat ejoup weet wat marmita is :)

We hebben tot nu toe de discussie gevoerd of het terecht is dat Nederland een onderzoek instelt naar bijstandsfraude onder de Marokkanen. Waar we het niet over gehad hebben is het volgende:

Waarom denken jullie dat Marokko niet instemt dat Nederland inzage krijgt in de kadasters? Beschermt Marokko hier de belangen van haar onderdanen of zit er iets anders achter? Is Marokko misschien bang dat een Nederlands onderzoek andere 'misdaden' aan het licht brengt? Je kan hierbij denken aan drugsgerelateerde feiten, mensenrechtenschendingen (repressie) etc.

iwa

#25
CiteerWaarom denken jullie dat Marokko niet instemt dat Nederland inzage krijgt in de kadasters? Beschermt Marokko hier de belangen van haar onderdanen of zit er iets anders achter? Is Marokko misschien bang dat een Nederlands onderzoek andere 'misdaden' aan het licht brengt? Je kan hierbij denken aan drugsgerelateerde feiten, mensenrechtenschendingen (repressie) etc.

Azul Samad
Dit is een antwoord op jouw vraag:

Drugs


Voor wie de reis naar Fort Europa een brug te ver is, is er altijd nog de drugshandel. Van alle cannabis in Europa komt inmiddels naar schatting zeventig tot tachtig procent uit Marokko. Een enkele drugsexpert durft het land zelfs al de kwalificatie 'narcoticastaat' te geven, een titel die tot dusver leek voorbehouden aan heroïne- en cocaïnelanden in Azië en Zuid-Amerika.

Net als andere landen in de Europese Unie probeert ook Nederland zijn steentje bij te dragen aan het terugdringen van de drugsteelt in Marokko. Maar echt zoden aan de dijk zetten die pogingen niet. De EU heeft een potje van 167 miljoen euro om boeren over te halen alternatieve gewassen te telen. Maar iedereen in diplomatiek Rabat weet dat dat een lachertje is als je bedenkt dat cannabis Marokko jaarlijks zo'n twaalf miljard gulden oplevert.

Bron: BN De stem.
Men is dus al op de hoogte van dit geval.

Groetjes

ithran

#26
Sammad marokko heeft alang ingestemd met dat onderzoek in ruil voor een groot bedrag.
Dat ze niet mochten onderzoeken was een populariteits stunt van de koning.

kariate_n

#27

CiteerSammad marokko heeft alang ingestemd met dat onderzoek in ruil voor een groot bedrag.
Dat ze niet mochten onderzoeken was een populariteits stunt van de koning.

nou ik had het al ergens al gezegd
stel nou dat de regering van nederlend 400 miljoen heeft gedokt zodat marokko alles zou prijs geven wat betrekking heeft tot het socialdienst.

en dit is gebeurd toen de minister van marokko op bezoek was in nederland.
voor iets hoort wat.
de inkomsten van marokko gaan achteruit dus vraag maar 400 miljoen voor bijvoorbeeld om in te steken in het onder houden van het rif.
daar was het voor ,maar zij stopen het gewoon in hun zakken zoals gewoonlijk.
marokko gaf gewoon antwoord om zich in te dekken,terwijl alles al afgehandeld was.

ja jongens marokko verkoopt zijn eigen mensen zolang het maar goed gaat met hun zakken.


groetjes

Gert

#28

Voor Nederland heeft dat alleen maar rendement als er voor veelvouden van 400 miljoen aan bijstandsfraude bespaard kan worden. Dus dan begrijp ik die commotie wel, ja...
'Da's nie nix.... ' :)

CiteerSammad marokko heeft alang ingestemd met dat onderzoek in ruil voor een groot bedrag.
........
stel nou dat de regering van nederlend 400 miljoen heeft gedokt zodat marokko alles zou prijs geven wat betrekking heeft tot het socialdienst.
........
ja jongens marokko verkoopt zijn eigen mensen zolang het maar goed gaat met hun zakken.
groetjes

Badis (Gast)

#29
Azul,


De mensen die de dupe zullen worden van dit akkoordje zijn door de Marokkaanse regering en maffiosi instellingen (bank el chaabi) jaren geleden aangezet om huizen te bouwen in hun land. Deze mensen hebben samen met hun families in armoedige situaties moeten leven.
De Marokkaanse regering en de maffiosiinstellingen hebben heel veel geld verdiend aan deze huizenmarkt (veelal d.m.v. illegale praktijken) De meeste van de hier bedoelde mensen komen natuurlijk uit Arif in het bijzonder en uit Noord Marokko in het algemeen dus daarom was het tot een akkoord komen met de Nederlanders toch al niet zo moeilijk geweest. Een van de voorwaarden in dit akkoord is dat de Nederlandse opsporingsambtenaren begeleid zullen worden door ‘Marokkaanse ambtenaren’ rara… waarom! ?

Wij kunnen natuurlijk ook allerlei argumenten opvoeren jegens de Nederlandse regering die hier een overbodige maatregel neemt, dat het een beetje extreem is om deze mensen hard aan te pakken. Sociaal gezien heeft de Nederlandse politiek hier een steentje laten vallen door het feit dat zij  mensen gaan straffen na dat deze genoeg gestraft zijn geweest, gezin de sociale armoedige situatie waarin zij hebben geleefd en daardoor ook nog, de slechte toekomst die ze voor hun kinderen hebben kunnen aanbieden.

Maar laat dit als een waarschuwing zijn  voor alle Irifien dat geld naar Marokko willen sturen, voor welke reden dan ook. Zich twee keer bedenken voor dat ze dat gaan doen. En dat ze absoluut niet op de Marokkaanse regering en de andere instellingen kunnen vertrouwen. Want hoe kan het anders zijn, dat nog een aantal weken geleden de Marokkaanse Ambassadeur met klem op het NL TV het argument opvoerde van Nederlandse ambtenaren die in Marokkaanse privé archieven gaan snuffelen, dat het absoluut absurd is. Maar nu in een keer mag het wel zijn.

Hier kan ik maar tot een conclusie komen; de marokkaanse regering heeft hier weer een voordeeltje kunnen pakken op de rug van de mensen die toch al (voor hen) niet zo belangrijk zijn.


Tannemirt,